Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

#10185
Citaat van: Michael op 21 maart 2022, 22:46:30 PM
Rudy het wort teit dad je daar niet steets over vald

Michael,
Te veel,Jommeke's albums gelezen?
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJKiBlBjli524AXBFHDwx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzEEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1647933158/RO=10/RU=https%3a%2f%2fnl.wikipedia.org%2fwiki%2fKwak_en_Boemel/RK=2/RS=S_OsnrZF2Mh2.LLrh5VpSsaNjD8-
Boemel spreekt enkele medeklinkers anders uit. Zo is zijn 'b' een 'p'. Ook de 'd' en 't' worden gewisseld, net zoals de 's' en 'z' en de 'g' en 'ch'. In de oudste albums haalt hij ze allemaal door elkaar, maar omdat dit onleesbaar begon te worden, werd maar een van de medeklinkers door zijn gelijkluidende tegenhanger vervangen.
Ik kan mijn evenwicht nog goed bewaren, ik val ondanks mijn leeftijd, nergens over.
Maar wij proberen de boel hier wat luchtig te houden, dus stel je maar gerust, Raf zei eerder al dat hij tegen een grapje kan.... ::)

;)

raf

#10186
Rudie of rudy jij hebt blijkbaar daar een wel erg probleem mee zo te zien .
Ik ben nog blij dat ik weet waar ik wc papier voor kan gebruiken .
Dat ik weet waar een baard trimmer voor dient en hoe choco proeft.
Dat ik nog al mijn ledematen kan laten functioneren zoals ze dat horen te doen.
Dat ik s'morgens opsta en niet barst van de koppijn of spierpijn .
Dus ja met die DT fouten daar kan ik mee leven .
Niet iedereen heeft universiteit gedaan ik ben maar van scholing een bakker .
Waarna ik een jaar en 5 maanden in een bakkerij gewerkt heb en daarna 45 jaar op foerd .
En ik heb gewerkt wat ook te zien is aan mijn pensioen dat ik elke maand optrek .
Wat ik optrek is meer dan waar sommige voor moeten werken .
Dus ja ik ben dom en maak DT fouten maar hé ik kan daar ik mee leven .
Jij daar en tegen hebt er dus blijkbaar wel problemen mee dus ik zou zeggen
Zet het van je af en denk aan je hart en aan alle woorden die wel goed geschreven zijn .
Want zoals jij denkt ben je een pessimist je ziet alleen de fouten .Ik denk als een optimist ik zie de goede dingen .En het voordeel dat ik heb is dat ik van fouten iets kan leren .En als ik er maak er ook helemaal niet van wakker lig buiten dat ik dan zit te denken hoe ik het kan oplossen .
Want als je niet zoekt naar een oplossing voor een probleem zou het dus wel eens kunnen dat jezelf het probleem bent .

Gr Raf en een prettige dag verder
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

DT fouten...     ik kan er me soms ook aan ergeren, maar als ik weet van wie de tekst is dan kijk ik er gewoon over.
(bvb Raf die het met bepaalde hulpmiddelen doet die dn de fouten vaak in zijnplaats maken ).

Zelf heb ik een vorm van dyslexie dus ik typ ookvaak fouten, zeker als ik me wat nerveus maak of gehaast ben.
Dus stenen gooien naar anderen ....   soms, maar niete altijd .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

GvbuuH

Dysleksy... - dislec... - dy... - woordblindheid, kan ik over meepraten. Maar dat doe ik niet, dat heb ik al lang geleden achter me gelaten. Wel leuk te lezen hoe anderen er oeverloos op door kunnen gaan. Heerlijk tijdverdrijf.  :)

perk

ik heb gisteren een paar pakketjes van Conrad binnengekregen, waaronder deze : https://www.conrad.nl/nl/p/motraxx-x-train-elektromotor-030-6-12-v-stationair-toerental-15100-omw-min-238826.html , kogellagers, veerstaal, ... alleen de assen zijn op backorder.

het plan is nu een werkende aandrijving te printen, inclusief tandwielen en wormwiel.   De eerste tests met de hand waren redelijk ok, maar ik twijfel of het goed gaat lukken.
'k trek het me niet aan, prutsen en proberen is een deel van de fun.    Wie weet lukt het wel.

Ik heb hogeschool gevolgdt en maak de hele tijt schreiffouten.   Buiten het fijt dat de autocorrect me op de PC soms rare dingen laat tippen.  De laatste updeet van Outlook steld nu zelfs halfe zinnen voor. 

Effe serieus terug, ik erger me vaak aan het feit dat de kinderen (wel, ze zijn 20+) soms niet eens deftig Nederlands meer kunnen.  Dus ik begrijp dat anderen zich ergeren aan -dt fouten.
Maar ik ben nooit goed geweest in taal, terwijl ik me al 25 jaar standhou in een zuiver Engels sprekend bedrijf en vroeger goed mijn plan trok in Frankrijk en Kroatie.
De laatste jaren lijk ik wel aan een soort dyslexie te leiden.   Ik weet ook uit eerste hand wat het is om taalproblemen na een herseninfract te hebben.

Patrick

dani

Citaat van: GvbuuH op 22 maart 2022, 08:52:33 AM
Dysleksy... - dislec... - dy... - woordblindheid, kan ik over meepraten. Maar dat doe ik niet, dat heb ik al lang geleden achter me gelaten. Wel leuk te lezen hoe anderen er oeverloos op door kunnen gaan. Heerlijk tijdverdrijf.  :)
Je bent nu anders mooi mee aan het doen, of is het terug gekomen na jaren?   
"oeverloos" ....    Tof dat je alles hier al kent en weet ...   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

rgp

All n,

Ik erger mij ook aan de fouten, maar vooral aan het wegwuiven ervan.
Ik weet ook dat Raf er niet kan aan doen.
Maar het meeste storende is de blindheid voor die fouten en hun mogelijke gevolgen.

Rangeerduivel

Zoiets noemen ze nu de spreekwoordelijke "stok in het hoenderhok...."

Dus;
Zeer zinnige opmerking:
Citaat van: rgp op 22 maart 2022, 09:17:26 AM
Ik erger mij ook aan de fouten, maar vooral aan het wegwuiven ervan.
Ik weet ook dat Raf er niet kan aan doen.
Maar het meeste storende is de blindheid voor die fouten en hun mogelijke gevolgen.

@ Raf,
Citaat van: dani op 22 maart 2022, 08:38:23 AM
(bvb Raf die het met bepaalde hulpmiddelen doet die dn de fouten vaak in zijnplaats maken ).

Zoals in een andere post overleiden ipv overlijden...

investeer dan tenminste in een degelijk systeem... ;D

;)


Klaas Zondervan

Citaat van: raf op 22 maart 2022, 06:16:34 AM
Niet iedereen heeft universiteit gedaan...
Dat zegt ook niet veel. Ik heb mensen meegemaakt die wel universiteit hadden gedaan en toch dt-fouten maakten.

Michael

En wie nooit schrijffouten maakt mag de eerste steen gooien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 22 maart 2022, 10:37:21 AM
En wie nooit schrijffouten maakt mag de eerste steen gooien.

Heb ik toch gedaan...en 't is blijkbaar nog niet goed! :-\ ;D ;D ;D

;)

(er is een groot verschil tussen schrijffouten en typfouten, die laatste storen niet!)

GvbuuH

Citaat van: dani op 22 maart 2022, 09:10:21 AM
Je bent nu anders mooi mee aan het doen, of is het terug gekomen na jaren?   
"oeverloos" ....    Tof dat je alles hier al kent en weet ...
Herstel 1 ) anderen = wij
Herstel 2 ) ik doe ook weer mee ja
Ik kon het toch niet laten nee. :)
En oeverloos mag blijven. Ondanks dat, ken en weet ik zeker niet alles.
Maar eh, is het niet 'de knuppel in het hoenderhok gooien'?
Spellingcontrole aan, nalezen voor verzenden en gaan.

Rangeerduivel

Citaat van: GvbuuH op 22 maart 2022, 10:44:51 AM
Maar eh, is het niet 'de knuppel in het hoenderhok gooien'?

Hier in Belgie gooien wij met stokken, (en soms ook met stenen ;D)
met "knuppel" bedoelen wij iets helemaal anders, maar doe mij aub geen dingen schrijven waar ik later spijt van zou kunnen krijgen... ;D ;D

;)

raf

Rudy het systeem is Lernout & Hauspie .
Dit is dus gekoppeld aan een madonna foon wat dus een wifi systeem is waar ik dus mee kan rondlopen .
Het voordeel is dat ik mijn mails kan laten voorlezen als ook hier op het forum kan horen wat er gepost word en terug antwoorden .
Dus ik ben niet 100% aan mijn pc gebonden en heb een grote vrijheid zeg maar.
Ok het is niet perfect (wie wel ????) maar L&H is de grond ingeboord door de mensen van Microsoft.
Ik werk met een van de vroege versies van het programma en eigenlijk is het L&H nooit de bedoeling geweest dit op een pc te laten werken .
Maar het was bedoelt voor een gsm dat daar buiten gelaten .
De latere versies heb ik niet want die zijn allemaal verkocht geworden aan bedrijven .
En ja er zitten fouten in maar als ik moet kiezen tussen achter de pc zitten of kunnen rondlopen en bezig zijn met mijn hobby dan is de keuze snel gemaakt .

Gr Raf .
PS spelling controle geeft alleen een fout op FOON en Lernout & hauspie
ook mijn onder schrift lezen doet soms wonderen hahahahahaha

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

#10199
[sarcasm]
Gelukkig kan ik geen piano spelen, maar wel op de toetsen tokkelen.   ::) ::) ::)
[sarcasm/]


Geen wonder dat er bijna niets zinnigs meer geplaatst wordt op het forum.  :( :(
En dat is dan ook een spreekwoordelijke stok in het hoederhok.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.