Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 20 maart 2022, 14:07:41 PM
Ik ben wel de "dido" aan het bouwen.
Maar ik kan niet verder daar het plaat staal van oekraine komt en ja dus geen levering

Een dildo in plaatstaal, DAT moet koud aanvoelen! ;D ;D

;)

raf

https://www.shipspotting.com/photos/3329153

Dit zegt een beetje meer met je perverse gedachten ook al
hahahaha

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 20 maart 2022, 14:33:05 PM
https://www.shipspotting.com/photos/3329153

Dit zegt een beetje meer met je perverse gedachten ook al
hahahaha

gr raf

Sorry Raf, verkeerd gelezen, je ziet toch dat ik de l nadien doorstreept heb hé! ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

zal jaren stilliggen of ze moet reeds klaar gelegen hebben om te versturen en geen schade opgelopen hebben :-\

Rangeerduivel

#10174
Was uiteraard grapje hé Raf, maar er staat iets in de 'beschrijving' van het schip,

Bruto ton: 1.589
Draagvermogen: 1.991

Is dat geen foutje of gelden in de scheepvaart andere beschrijvingen?
Zoals het bij ons bekend is zou het moeten zijn:
Netto ton          1.589
Draagvermogen 1.991
= bruto  ton      3580              :-\

;)

doomslu

Ooit gehoord van de wet van Archimedes, Rudy?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

LXvG

Wat ik me vaag kan herinneren is het draagvermogen de waterverplaatsing minus het ledig schip. Maar ik kan me vergissen, de opleiding scheepsbouwkunde is voor mij 36 jaar geleden  ;)

SuSke

#10177
Gross tons = the total volume of a vessel, expressed in units of 100 cubic feet

Heeft dus meer te maken met het laadvolume dan met een netto-laadgewicht.
Hier komt dus effectief de wet van Archimedes spelen. Het verplaatsbare volume water bedraagt 158.900 ftcu of ongeveer 4500 m³
Hoeveel het schip dan kan laden van een bepaalde materie hangt af van het beschikbare volume in het ruim en op dek en de soortelijke massa van de lading.
En op het einde is het de kapitein die beslist.

Google was hierbij dus mijn beste vriend  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

op de zijkant van een schip zitten merktekens
deze zijn steeds dubbel uitgevoerd
dwz een reeks is voor in zout water en het andere voor in zoet water
dan heb je ook nog de winter en zomer merken

de kapitein bepaald dus niet het max laad vermogen (al doen er sommige het wel)
in koud water kan er meer geladen worden namelijk .dus laden ze tot de koud water merken en varen toch naar het zuiden .
je spreekt hier al direct over een paar 100 ton meer lading
de tijd dat het schip in warm water vaart kan maar BV 10% van de vaar tijd zijn en dus word dat risico genomen
is het nu mooi weer is er geen probleem maar krijgen ze storm dan kan het schip in de problemen komen .
en eigenlijk bepaald de maatschapij waar er voor gewerkt word de lading

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: raf op 21 maart 2022, 09:21:37 AM
op de zijkant van een schip zitten merktekens
deze zijn steeds dubbel uitgevoerd
dwz een reeks is voor in zout water en het andere voor in zoet water
dan heb je ook nog de winter en zomer merken

Het Plimsoll merk: https://en.wikipedia.org/wiki/Waterline
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Mijn N baan terug opgebouwd, met Fleischmann prof rails deze keer. Nu heb ik weer spijt dat geen dik karton op de multiplex gelegd heb.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Ja Johan inderdaad
Maar ik zat weer op de madonna foon dus opzoeken is dan wat moeilijker .
Je kunt het dus zien aan de hoofdletters en munten .

Het was mooi weer en dus vanalles aan het doen in de garage en op zolder.

Gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 21 maart 2022, 16:55:30 PM
Maar ik zat weer op de madonna foon
Je kunt het dus zien aan de hoofdletters en munten .
Gr Raf

En aan de dt fouten!  ;D ;D ;D

;)

svvander

Allé dat jullie dat als trein-fans niet weten!  ;D :D ;) Boten, dat is ook ne wereld apart.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michael

Citaat van: Rangeerduivel op 21 maart 2022, 16:58:12 PM
Citaat van: raf op 21 maart 2022, 16:55:30 PM
Maar ik zat weer op de madonna foon
Je kunt het dus zien aan de hoofdletters en munten .
Gr Raf

En aan de dt fouten!  ;D ;D ;D

;)

Rudy het wort teit dad je daar niet steets over vald
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154