Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

vanmiegroet

Op dit moment bezig met een, zéér knullige, poging tot het maken van een diorama in TP IV.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

raf

https://youtu.be/loq2HnbVzBA

Gisteren een dag je rijden op de twee rail baan .
Weet er iemand hoe je die fleischemann  814471 wagons open krijgt .
Jeroen wil er verlichting in zetten .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Eve z'n onderstellekes voor de KMB60 gemonteerd, modulsign chassis en digitaal gemaakt.
En terwijl ik bezig was nog 2 LSM locs diecodertje in geplugd, de HLE 1804 en z'n Franse zusterloc
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 11 maart 2022, 16:49:49 PM
Eve z'n onderstellekes voor de KMB60 gemonteerd, modulsign chassis en digitaal gemaakt.
En terwijl ik bezig was nog 2 LSM locs diecodertje in geplugd, de HLE 1804 en z'n Franse zusterloc

Fotokes en (Uw) bevindingen zijn steeds welkom mijgedacht... ;D 8)

;)

svvander

Mij druk aan het maken voor morgen... ik zou beter gaan slapen  :(
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 11 maart 2022, 16:58:31 PM
Citaat van: Thommy op 11 maart 2022, 16:49:49 PM
Eve z'n onderstellekes voor de KMB60 gemonteerd, modulsign chassis en digitaal gemaakt.
En terwijl ik bezig was nog 2 LSM locs diecodertje in geplugd, de HLE 1804 en z'n Franse zusterloc

Fotokes en (Uw) bevindingen zijn steeds welkom mijgedacht... ;D 8)

;)

Bevinding heb ik naar eve ook gestuurd. Zijn stukken icm modul sign chassis pasten net niet (niet in deze met de leds maar het kunststof stuk dat erop ligt). Maar niets dat de dremel niet kon oplossen met wat weg halen uit het kunststof. Nu, in het ori zinken chassis was het wel p&p.

Nu, moet zeggen maakt minder lawaai als voordien. Kunt hem ook echt laten kruipen nu.

Super eigenlijk
Greetz

Thommy

Alberke

Mijn N-baan afgebroken, misschien begin ik opnieuw...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 15 maart 2022, 11:52:14 AM
Mijn N-baan afgebroken, misschien begin ik opnieuw...

Waar zijn we nu mee bezig?
Dus bezig met gedaan te hebben...en opnieuw te beginnen ::) :-\ ;D

;)

Havoc

Kabel te ontwarren....  :-[ Als ik een stuk draad vastgehad heb dan zit er een knoop in. Je kan dus denken wat het is als ik in de gauwte 5-6 kabels in een stapelbak gooi.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Thommy

Nadat ik zondag ll. alle vbv's uit de kast heb gehaald en vervangen door de LSM 18's (en ne Trix) nog een KMB HLD60 gevonden en wat andere locs die nog es digitaal moeten gezet worden.

Vandaag de KMB beginnen aanpakken en dan ook maar wat leds ed besteld voor de andere locs zodat lampjes verleden tijd worden
Greetz

Thommy

raf

Schaduwstations ,tunnels en andere onbereikbare plaatsen waar we toch graag zicht op hebben .
Het probleem was hoe sluit je meerdere usb camera's aan op een pc en hoe houd je het overzichtelijk .
Wel ik heb er nu 2 om te testen aan gesloten over een usb hub en het werkt verdomd goed
Ok mijn haren heb ik reeds commentaar over gekregen maar als je in bad gaat en je haren niet kamd en zo gaat slapen dan krijg ik die dus niet meer plat de volgende dag .zeg maar WILDE HAREN
Maar zoals je kunt zien op de foto werkt het .
Nu heb ik een deel oude laptops gesloopt en daar de camera's van bewaard .
deze kun je ombouwen want het zijn eigenlijk usb camera's maar er moeten wel 2 diode's tussen want ze werken maar op 3,9 volt en usb is 5 volt
op yoeptoep kun je er voldoende info over vinden door te zoeken "laptop camera naar usb "
Ik ga nu nog een ring frezen met leds zodat ik ook nog een beetje licht in de zaak heb .

Je kunt dus meerdere camera's aan sluiten nu heb ik er nog maar 2
Hopelijk is er ook iemand iets mee .
Je kunt op een beurs BV de voorkant in het oog houden als je achter de baan staat .
Of de baan zelf vooraan met meerdere camera's in de fries ingebouwd.

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: raf op 17 maart 2022, 08:26:33 AM
Je kunt dus meerdere camera's aan sluiten nu heb ik er nog maar 2
Hopelijk is er ook iemand iets mee .

Ik ben hier inderdaad ook iets mee.    Ik ben er in geslaagd om er nog meer aan te sluiten.
Het grote probleem is als je meerdere camera's van hetzelfde merk en type  gaat gebruiken, dat het dan vaak in de war slaat en je er maar eentje van kan gebruiken.

Ik heb er zo jaren geleden eens 5 gekocht bij de kilochinees en elke camera op zich werkt prima, maar als je er 2 of  meer gelijk aansluit dan is de USB driver niet meer zo slim om ze apart te sturen.  Meestal omdat die goedkope dingen geen unieke Device-Identifier hebben  (hebben allemaal dezelfde ID)  en dan zit je in het slop.

Mijn oplossing was om camera's van verschillende merken (chinees, Hama, Logitech, Microsnot, etc..)  door elkaar te gaan gebruiken en dan zou het wel lukken.   Ware het niet dat voor die oude(re) camera's die ik had, er GEEN windows 10 drivers meer beschikbaar zijn.    Dus ....  FAIL !   Tenzij ik een oud pc'tje of laptopje ga inzetten enkel voor deze toepassing, met bvb Windows VIsta er op.   Maar dat is weer een extra pC en scherm, terwijl ik al een PC met 3 schermen in gebruik heb en die wil gebruiken.

Een alternatief zijn de IP camera's  met bijhorende software, dat werkt kwasi feilloos maar is wel een pak duurder.
Als plan 'C' heb ik een aantal goedkope  "achteruitrij-camera's"  voor op de auto gekocht  en die met een schakelprintje dat de RCA uitgang switcht, samen op 1 monitor gezet.  Nadeel: je kan maar 1 camera tegelijk zien.


Ik ben benieuwd naar jouw oplossing, wie weet kan ik daar ook verder mee aan de slag..   
Welke software gebruik jij, Raf ?

Misschien moeten we eens de koppen bij elkaar steken en vinden we dan wel iets !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

adrievans

Je zou iets moeten hebben zoals in de beveiliging,dat je scherm in meerdere vakken verdeeld.
1 vak per camera.Hoe ,geen idee ben niet zo elektronisch aangelegd.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

raf



eerst dit is dus de camera en je ziet het ding heeft een heel laag profiel
wat natuurlijk ook de mogelijkheid geeft om deze in een gebouw of ergens anders in te bouwen en je zo een mooi perspectief krijgt van je baan .

de gebruikte software is obs en deze is gratis .
je kunt elke camera een aparte naam geven en tot nu toe had ik er 3 aangesloten

dus op dit ogenblik drie camera's aangesloten en het werkt nog goed .
ik denk als ik er meer ga aansluiten ik de hub van stroom moet gaan voorzien
https://youtu.be/VfK1Wxp4S2c

hier een kleine opname van hoe het beeld er uit ziet.


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

#10154
aha, de OBS studio. kende ik al  maar nog neit mee geweerkt, dus die ga ik eens proberen.

Een "powered hub" kan inderdaad de oplossing zijn voor nog meer camera's.  of gewoon als je wat handig bent, een "power injector" maken die tussen de hub en de camera komt en wat extra stroom levert aan de camera.   


By the way hier is nog dergelijke software :

https://www.contaware.com/

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.