Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

grove den

Dit- "waar zijn we nu mee bezig"- is altijd , als ik het forum bezoek,  het eerste item dat ik aanklik.  :)
Zelf ben ik nu weer een diorama aan het maken.
Het moet uiteindelijk een kleurrijk herfstdiorama worden. De eerste lagen grasvezels zitten erop.
Nu nog de bomen in herfsttooi in allerlei herfstkleuren. Lijkt me best moeilijk om het niet te kitscherig te maken.
We zien wel.....
het totale diorama: het zijn vier delen van 50 x 30 cm


het rechtsbovenste gedeelte zoals het er nu uitziet:


Zoals het een week geleden was:

Vond het veel te "droog" /te verdort uitzien. Meer voor het oosten van de USA( Utah/Colorado) de bedoeling was dat het een stukje landschap moet uitbeelden in het noord westen van de USA dus daar is het best wel wat groener!


Het lijkt nog niet echt op "herfst"....maar met wat beetjes olieverf en veel gekleurde blaadjes moet dat binnen enkele weken veranderen!

Jos


dani

prachtig werk.  Ik wou dat ik dat ook zo fijn kon....  ik durf het mijne nu al ni meer te tonen....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Klaas Zondervan

Citaat van: dani op 18 januari 2017, 10:19:41 AM
prachtig werk.  Ik wou dat ik dat ook zo fijn kon....  ik durf het mijne nu al ni meer te tonen....
Laat je niet ontmoedigen, sommigen zijn nou eenmaal beter in het technische gedeelte.
Landschapsaankleding is ook niet mijn sterkste punt. Maar ik leer steeds van het werk van anderen.

grove den

Dank jullie wel!  :)

Inderdaad Jaap...Het "technische gedeelte " is helaas niet mijn pakkie an.... Mij modelbaan zal er , als ie er ooit eens komt, voornamelijk bestaan uit : een heel  lang stuk enkelspoorrails , enkele wissels= station/halte  en dan snel weer het schaduwstation in...waarbij de wissels en  sporen gewoon handmatig met een knopje /hendeltje van stroom worden voorzien of afgeschakeld. Maar wel met  heul veul landschap! ;-)
Ben jaloers op al diegene die goochelen met al die digitale "schakelingen"/componenten en hoe al die andere digidingen heten.....

Jos

bollen neus

Aha, ben dan toch niet meer alleen die er geen fluit van kent van al die digidingens.
Den Eric.

Herwig

citaat: ..."...Het "technische gedeelte " is helaas niet mijn pakkie an.... Mij modelbaan zal er , als ie er ooit eens komt, voornamelijk bestaan uit : een heel  lang stuk enkelspoorrails , enkele wissels= station/halte  en dan snel weer het schaduwstation in...waarbij de wissels en  sporen gewoon handmatig met een knopje /hendeltje van stroom worden voorzien of afgeschakeld. Maar wel met  heul veul landschap! ..."...

>  ik kan niet ànders dan dit bevestigen, wat mezelf betreft....

    Maar zo'n subliem modellandschap als hier verwezenlijkt wordt door de  "Heer G. Den" , dat is toch slechts weggelegd voor enkele krakken.

grove den

#7177
Een ander "project"waar we al jaaaaren samen aan werken is een H0 baan van een goede vriend van me...Hier begint het landschap langzaam aan vorm(en) en kleur  te krijgen.




Binnenkort staat "bosbouw"op het programma....

Jos

Frits.

Dit ziet er toch bijna perfect uit. Knap werk hoor.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

doomslu

#7179
Onze Evan heeft in zijn onderschrift "Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap."
Dit is een voorbeeld van lelijke sporen in een schitterend landschap.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frank


bollen neus

Extra 2 luidsprekers Viaton en ESU LX V4 met sound nog besteld voor de O modellen die opgestart worden. 9505 Structon anno 2015 en de MY 1146 Nordjyske Jernbanen anno 2008 Het is maar dat er wat muziek komt later op de baan, als het ware.
Den Eric.

Pierre

Groet Pierre.


Chrisrail

#7184
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }