Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

OlivierV

In principe gebruik ik voor H0 altijd N of TT ballast (goedkope van tams bij conrad) , tenzij het woodland scenics fine ballast is, dat is al fijn genoeg van zichzelf.
Verder zou ik er wel een strookje kurk van 4mm onder leggen zodat je qua vorm een mooiere bedding krijgt.

Echte bedding

BLOG HLE2841 @ Wetteren

Speelgoedbedding met 4mm kurk onder.

HLD6102 @ Bocht
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Via gekregen schema de bedradingen aan het leggen ESU V4 LX decoder met sound. Enne der zit al muziek in.
Den Eric.

Waterman

Eindelijk eens die kleine extra deeltjes op drie Roco locomotieven gemonteerd  :)



Tegelijkertijd ook maar eens de wieletjes gereinigd, deze drie kunnen er weer voor een tijdje tegenaan.

Mijn rongenwagen heeft nu ook effectief gemonteerde rongen, en twee andere goederenwagons werden van een paar extra handgrepen voorzien.
Voor het bevestigen van de treeplanken van een goederenwagon heb ik een paar druppeltjes lijm nodig, maar die moet ik eerst nog eens aanschaffen (als er iemand mij een goede modelbouwlijm kan aanbevelen...?)

En dan ook nog drie NMBS Colli-wagentjes van B-models wat verzwaard.


OlivierV

#7158
Cabines van de Roco 62-ers zou ik ook grijs schilderen aan de binnenkant, oogt beter dan dat geel.

Tevens ben ik ook even langs de treden met een toefje geel geweest, in werkelijkheid zijn deze ook geel maar door vervuiling zie je daar eigenlijk niet veel meer van.
Verder is ook de verlichting gepimpt (bij 6317 moet ik ze wel nog dimmen). 's Misschien nog een artikeltje waard voor in MSM.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Davy


Ben

#7160
Zagen, schuren en verven aan 3 Artitec pakketjes Belgische huizen naar 6 halfmodellen. :)







Gr, Ben.

modelbaanHO

Dat wordt een mooie rij huisjes.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Waterman

Citaat van: OlivierV op 15 januari 2017, 15:57:48 PM
Verder is ook de verlichting gepimpt (bij 6317 moet ik ze wel nog dimmen). 's Misschien nog een artikeltje waard voor in MSM.

Bedoel je daarmee het inbouwen van led's? Gezien ik over digitaal begin na te denken zal ik mij daar vroeg of laat ook eens aan moeten wagen.

OlivierV

Citaat van: Waterman op 15 januari 2017, 20:34:53 PM
Citaat van: OlivierV op 15 januari 2017, 15:57:48 PM
Verder is ook de verlichting gepimpt (bij 6317 moet ik ze wel nog dimmen). 's Misschien nog een artikeltje waard voor in MSM.

Bedoel je daarmee het inbouwen van led's? Gezien ik over digitaal begin na te denken zal ik mij daar vroeg of laat ook eens aan moeten wagen.
Jup, decoder en leds. Ik zie dat je ook uit het Gentse bent, indien interesse, daar is wel een leuke club waar je je bij kan aansluiten. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Waterman

Citaat van: OlivierV op 15 januari 2017, 22:42:49 PM
Citaat van: Waterman op 15 januari 2017, 20:34:53 PM
Citaat van: OlivierV op 15 januari 2017, 15:57:48 PM
Verder is ook de verlichting gepimpt (bij 6317 moet ik ze wel nog dimmen). 's Misschien nog een artikeltje waard voor in MSM.

Bedoel je daarmee het inbouwen van led's? Gezien ik over digitaal begin na te denken zal ik mij daar vroeg of laat ook eens aan moeten wagen.
Jup, decoder en leds. Ik zie dat je ook uit het Gentse bent, indien interesse, daar is wel een leuke club waar je je bij kan aansluiten. :)

Is het inbouwen van decoders en leds iets dat tijdens clubavonden kan gebeuren? Want ik zie mij nog niet gauw meewerken aan de landschapsbouw van de clubbaan of iets dergelijks  ;D

OlivierV

#7166
Citaat van: Waterman op 15 januari 2017, 23:02:27 PM
Citaat van: OlivierV op 15 januari 2017, 22:42:49 PM
Citaat van: Waterman op 15 januari 2017, 20:34:53 PM
Citaat van: OlivierV op 15 januari 2017, 15:57:48 PM
Verder is ook de verlichting gepimpt (bij 6317 moet ik ze wel nog dimmen). 's Misschien nog een artikeltje waard voor in MSM.

Bedoel je daarmee het inbouwen van led's? Gezien ik over digitaal begin na te denken zal ik mij daar vroeg of laat ook eens aan moeten wagen.
Jup, decoder en leds. Ik zie dat je ook uit het Gentse bent, indien interesse, daar is wel een leuke club waar je je bij kan aansluiten. :)

Is het inbouwen van decoders en leds iets dat tijdens clubavonden kan gebeuren? Want ik zie mij nog niet gauw meewerken aan de landschapsbouw van de clubbaan of iets dergelijks  ;D
Daar kan altijd hulp geboden worden tijdens clubavonden, die dienen voor meer dan alleen maar pinten/frisdrank drinken. ;)

Anders kom je op 12 maart tijdens onze opendeur maar eens langs voor meer info. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

hoi

9  januari ledjes besteld en nu reeds binnen
die chinezen beginnen sneller en sneller te leveren
als die evolutie zo door gaat dan gaan ze sneller kunnen leveren dan Bpost of post.nl
en het kost ook nog eens niets mijn gedacht

200 ledjes in 5 kleuren in de pocket voor 6 euro moet er geen zand zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: raf op 16 januari 2017, 12:26:38 PM
... moet er geen zand zijn

gr raf
Aan de Belgische kust hebben ze er tekort.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

yep een paar miljoen ton dacht ik
op de bodem van de noord zee licht er genoeg ;gewoon een baggerboot met regenboog sproeier en das zo terug in orde
de nul doet dat op een paar dagen terug op spuiten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.