Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Dirk

CiteerAls bij die winkelier elke dag een paar mensen 200 van die ledjes gaan halen, dan kan hij het op den duur ook wel goedkoper doen. Het verschil zit gewoon in de volumes, bij aliexpress gaat er elke dag voor tonnen de deur uit, die winkelier bij jou om de hoek heeft misschien dagen dat hij maar een paar tientjes omzet.

Sorry Klaas, ik heb veel respect voor jou kennis en ervaring, maar 1€ voor een ledje!!!!! Dat is er wel over, dan moeten winkeliers niet komen zeuren dat de handel om zeep is, dat is het zelf zoeken.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

SuSke

Het baantje voor thuis nog eens aan het overdenken  ;) 8) krijg het nog niet helemaal naar mijn zin  :( :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: Gerolf op 09 januari 2017, 10:35:06 AM
@ Johan: Tof dat je terug zichtbaar met modelbouw bezig bent !

Is eens wat anders dan locs van 15 kilo, hé Gerolf :D Dat zijn dingen die hier niet zo op hun plaats zijn want geen draagvlak. Tegenwoordig meer tekenwerk dan bouwen trouwens.

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 januari 2017, 15:29:10 PM
Citaat van: raf op 09 januari 2017, 15:02:36 PM
juist 10 ledjes gaan halen en ??? het was juist 10 euro
3 mm witte ledjes voor 1 euro het stuk en dan maar zeveren dat het met den belziek bergaf gaat
die winkeliers moeten eens een klein beetje beginnen na te denken waar ze mee bezig zijn want dit gaat niet de goede richting uit
Als bij die winkelier elke dag een paar mensen 200 van die ledjes gaan halen, dan kan hij het op den duur ook wel goedkoper doen. Het verschil zit gewoon in de volumes, bij aliexpress gaat er elke dag voor tonnen de deur uit, die winkelier bij jou om de hoek heeft misschien dagen dat hij maar een paar tientjes omzet.

Klaas, dat houdt geen steek. Ik weet wat zo'n ledjes in groothandel hier kosten. Moest hij ze realistisch prijzen zou hij meer dan een tientje omzetten. Moest de winkelier 100% marge nemen op wat ze bij Aliexpress vragen, ik denk dat ik 80% van wat ik nu daar koop in de winkel zou gaan halen. Op voorwaarde dat ze open zijn op uren dat een werkmens kan langskomen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Ik weet niet of het steek houdt. Je zou de winkelier de volgende keer eens kunnen vragen waarom ze bij hem zo duur zijn. Misschien heeft hij er wel een acceptabele verklaring voor. En anders zou je hem kunnen zeggen dat je dat er niet voor over hebt. Ik ben ook een paar keer een winkel uitgelopen met de mededeling: veel te duur, ik ga wel bij een ander kijken. Maar ja, opgegroeid in de buurt van Amsterdam, daar kijken ze er niet van op als je zoiets zegt.

raf

ik heb de reden toch reeds vermeld maar dan nog eens
ik woon in as en de dichts bijzijnde electro winkel is in water schei .vroeger had je in genk 3 winkels waarvan die in water schei mee geteld
de prijzen lagen niet zo ver uit elkaar en waren acceptable
eentje is gestopt omdat de winkelier te oud was geworden en de andere omdat de huurprijs zo hoog was geworden
dus er blijft er maar een over

als ik naar een andere winkel moet gaan dan is het hasselt
daar ben je wel goedkoper af maar het is een eind rijden
en normaal 5 euro is nog met de baard getrokken voor 10 ledjes maar daar zou ik niet die afstand naar hasselt gaan rijden
maar 10 euro daar kan ik echt wel dat eind voor rijden
normaal is er geen probleem en heb ik er steeds voldoende in stock

wat gebeurt is dat is dat ik met mijn modelboot (zinnia belgische verzorger van 2 meter lang)onder de verkeerde kant van de brug ben onderdoor gevaren
resultaat alle antennes en de mast er vanaf gerukt
de mast waren rode en witte letjes en hier en daar waren er een paar defect na die botsing (pennen afgerukt)
ik wilde dan die 10 ledjes ineens vervangen want anders zat ik met verschillende spanningen en zou het een kerst boom aan weerstanden gaan worden
dus 6 ledjes rood geverfd met speciale verf en de rest blijven wit

maar ik had er dus niet genoeg meer in huis om dat te doen
nu heb ik er 200 besteld voor een 3 euro en kan ik er weer een tijdje mee verder
ik wil die mast nog klaar krijgen voor 20 januari omdat ik dan in lippe op de tentoonstelling sta
dus daarom kan ik niet wachten tot de china man aangekomen is

gr raf 
 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Messing draad aan het plooien voor maken van kooien aan bufferbalken in schaal O. Wist niet dat sommige modellen dit hadden, ben weer wat wijzer geworden.
Den Eric.

Doornroosje

Mijn P6 eindelijk gerepareerd gekregen en voorzien van decoder. Ook nog begonnen aan de ringleiding van mijn grote baan. Als zo een training vanwege het slechte weer wegvalt, een pak meer vrije tijd!

Michael

Citaat van: Doornroosje op 10 januari 2017, 09:47:30 AM
Mijn P6 eindelijk gerepareerd gekregen en voorzien van decoder. Ook nog begonnen aan de ringleiding van mijn grote baan. Als zo een training vanwege het slechte weer wegvalt, een pak meer vrije tijd!

Wat is een p6?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

3rail

Een P6 is een stoomlok van Fleischmann. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Doornroosje

Loopwerk was gebroken, het voorloopwieltje afgebroken en nog wat kleine stukjes van het chassis. Precies of de loc is eens van tafel gedonderd en op zijn snuit gevallen. Kreeg de loc zo opgestuurd, al gaf de verkoper vooraf aan dat de volledige set in orde was. Heb toen een (groot) deel van mijn bedrag teruggekregen en mocht de loc houden.

Doornroosje


OlivierV

Citaat van: Doornroosje op 12 januari 2017, 08:26:49 AM
Eerste keer ballasten:


Niet zichtbaar, gisteren bij je testfoto weer wel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Doornroosje


Gerolf

Mooi verwerkt, maar het ballast lijkt me nogal grof.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Doornroosje

Met een foto valt mij dat ook ineens op. Waar zo een test-stukje niet goed voor is. Ben blij dat de gebruikte techniek al meevalt. Op naar het volgende!