Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Wim66

Vroeger wel Klaas dan liep het gewoon de straat/trottoir op. Althans hier in deze regio. Weet niet hoe het in Vlaanderen is maar hier bij een grondige renovatie en/of nieuwbouw moet je tegenwoordig een opvangtank hebben voor regenwater. Dit voor de wasmachine en het toilet. Regenwater is schoon als het opgevangen wordt en zeer bruikbaar.

Ook bij nieuwbouw en renovatie aan de gevel worden de aansluitingen voor elektriciteit veranderd. Vroeger ging dat vanaf de paal naar de gevel van het huis. Nu vanaf de paal onder de grond naar het huis. 

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

just4fun

Citaat van: Klaas Zondervan op 07 november 2016, 12:40:46 PM
Citaat van: just4fun op 07 november 2016, 12:32:04 PM
Het gaat hier over huizen met een hoge leeftijd (en in Vlaanderen).
Dat "in Vlaanderen" doet het hier.
Dat dacht ik dat net die aardrijkskundige bepaling bepalend zou zijn.
Bij mijn huis liep die op het platte dak van de achterbouw.
En zoals Wim reeds aangeeft, moet dat tegenwoordig allemaal in een regenwaterput.
Paul

SuSke

Citaat van: Klaas Zondervan op 07 november 2016, 12:40:46 PM
Citaat van: just4fun op 07 november 2016, 12:32:04 PM
Het gaat hier over huizen met een hoge leeftijd (en in Vlaanderen).
Dat "in Vlaanderen" doet het hier. In Nederland heb ik zoiets nog nooit meegemaakt of er zelfs maar over gehoord.
Die bakgoot op zolder, loosde die dan direct op de achtertuin?
Citaat van: just4fun op 07 november 2016, 12:52:28 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 07 november 2016, 12:40:46 PM
Citaat van: just4fun op 07 november 2016, 12:32:04 PM
Het gaat hier over huizen met een hoge leeftijd (en in Vlaanderen).
Dat "in Vlaanderen" doet het hier.
Dat dacht ik dat net die aardrijkskundige bepaling bepalend zou zijn.
Bij mijn huis liep die op het platte dak van de achterbouw.
En zoals Wim reeds aangeeft, moet dat tegenwoordig allemaal in een regenwaterput.
Paul
Is dus zeker geografisch bepaald.

In mijn vorige woning (Bouwjaar 1930) was het een aansuiting naar de "gemeenschappelijke" goot aan de achtergevel en van daar over de daken van de "koterijen" naar de regenwaterput en riolering
Vooraan mooi gescheiden goten, achteraan gewwon 1 doorlopende goot voor alle gelijktijdig gebouwde woningen.
Ook de dakconstructie (gordingen, pannenlatten en pannen) liepen over de woningscheiding door.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#7068
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

marc goovaerts

In mijn eigen (oud herenhuis van rond 1900) idem zo. Maar bij de dakrenovatie hebben we toch een afvoerpijp vooraan geplaatst. Gedeeld met de buren.

Havoc

Bij mijn broer was dat ook zo'n goot over de zolder. Serieuse goot zelfs, die was vele malen groter dan de dakgoot vooraan. Achteraan kwam dat in een zinken "bak" tegen de gevel waar ook de regenpijp van de achterkant inkwam. Heeft zelfs lang gedurd eer dat veranderd kon worden want als je de afloop naar voor plaatste, dan moest die onder het voetpad lopen, je mocht niet de goot laten uitkomen op het voetpad of zo'n gietijzeren vierkante buis in het voetpad steken. Dus heeft dat moeten wachten tot het voetpad eens vernieuwd werd.

In sommige van die oude rijen huizen was zelfs de beerput gemeenschappelijk voor 2-3 huizen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Voor het volgende project van schaal O reeds wat oranje zelf-pinkende LED besteld bij de Chinees. Ook een printplaatje gekocht om voor model waar ik aan bezig ben die te laten kunnen pinken. Tis weer eens iets anders, lukt het dan is dat mooi meegenomen , lukt het niet is er geen matroos over boord gesmeten. ben op dat gebied genen crack en krakken doet het hier al neig genoeg maar das niet hetzelfde natuurlijk.
De aangekochte draden zijn wel zeer goed kwaliteit te noemen is van Viessmann. Spijtig dat ik maar één kleur heb gevonden op die beurs.
En nu verder knosselen.
Den Eric.

bollen neus

Opbouw aan het forceren voor de speaker te plaatsen op chassis.Dan nog wat soldeerwerkje doen voor aansluiten LED. En dan verder genieten van wat dagen extra verlof.
Den Eric.

bollen neus

Speaker staat nu op de juiste hoogte gezet, komt nergens ergens tegen. Grootste vrees was tegen de assen en binnenkanten van de ventilatoren te komen omdat het nu eenmaal een rond dak bezit zulke modellen. Ook de magneet komt niet tegen de decoder, daar is ook genoeg plaats tussen.
Aan het model MY1158 is de print nu ook definitief aangesloten, draden met krimpkousen voorzien.
Den Eric.

bollen neus

Aansluiten van draden (definitief dan) aan de LED begint al aardig op te schieten. Als alles aangesloten is wel eerst alles nog goed testen voordat de body erop gaat. Daarna de stickers/decals op plaatsen en de ontbrekende onderdelen nog even monteren.
Nog een week werk denk ik.
Vervuilen is voor het laatste. Zal ze afwerken volgens opgestuurde foto uit Denemarken.
Den Eric.

raf

mij aan het ergeren dat wat ik besteld heb weer eens verkeerd geleverd is ge worden
2 X inox 4 mm en 3 X inox 3 mm bleken dan opeens 2 X inox 3 mm en 3 X inox 5 mm geworden te zijn
en dan past dat natuurlijk niet en kun je weer niet meer verder
wat die tegenwoordig in die bedrijven doen ik weet het niet meer hoor
je geeft een bestelling door en op mail en via telefoon en nog krijg je de verkeerde materialen geleverd
in het vervolg maar in china bestellen zekers
dan kan het nog verkeerd zijn maar het kost dan wel een pak minder

de ju toch alweer
gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Davy

Van het weekend men rails wat aant kuisen geweest. Ik haal nog eens een I11 uit de kast en krijg de wielen in het oog.

20161114_205905 by davy vanmolle, on Flickr

Ze hebben amper gereden en zie hoe dat gebruineerd spul eraf komt. Dat spul lost zen eigen zeker op me den tijd :)

bollen neus

Op het gemakske decals van de MY1158 aan het plaatsen, ik moet wel opletten met deze wind dat ze er niet terug afvliegen.
Den Eric.

raf

nu griep aan het kweken dus ik voel me nie lekker
wel iets aan het draaien geweest maar moeten stoppen van de koppijn
tot 12 uur in bed gelegen en das echt nie mijn gewoonte
dafalghan dan maar en hoestsiroop en dan proberen recht te blijven
muziekjes aan het samen stellen voor de kerst dan maar dat moet ook gebeuren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

Citaat van: raf op 20 november 2016, 13:13:18 PM
nu griep aan het kweken dus ik voel me nie lekker
wel iets aan het draaien geweest maar moeten stoppen van de koppijn
tot 12 uur in bed gelegen en das echt nie mijn gewoonte
dafalghan dan maar en hoestsiroop en dan proberen recht te blijven
muziekjes aan het samen stellen voor de kerst dan maar dat moet ook gebeuren

gr raf

vlierbessensiroop, kippensoep, voor het slapengaan een straffe grog en 2 kussens onder uw hoofd bij het slapen, helpt meestal
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan