Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Houdini

Citaat van: OlivierV op 01 november 2016, 13:13:38 PM
Citaat van: Svendw op 31 oktober 2016, 20:20:45 PM
Citaat van: OlivierV op 31 oktober 2016, 12:55:39 PM
Artikeltje schrijven voor MSM over het ombouwen van oskar M4 stuurrijtuigen, was daar 5 maand geleden eens aan begonnen maar dat bleef maar op stapel liggen door omstandigheden.

't Schrijven wordt ondersteund door de fijne deuntjes van Kadavar. :)
https://www.youtube.com/watch?v=N3PC1pJFNDE&list=PLAfVueXOqb0eVjNKtTDAyfpjd8FMRzHQA&index=4

Wat houd de ombouw precies in Olivier?

Heb zelf zo'n m4 stuurstand in bordeaux..

Groet Sven
Niet zo schrikbarend veel, maar er zijn destijds 2 versies van uitgebracht, met mooie lichten en met lelijke lichten, ik heb die met lelijke lichten, nu heb ik mooie lichten.

Onderstaande is Rudy zijn model dat voorzien is van verbeterde verlichting. :)


Dat zou met de mijne ook nog moeten gebeuren want ik heb die met lelijke lichten :(

dani

#7021
een LGB stoomlokje  "doorlichten" dat ik op de beurs in Wetteren gekocht heb en waar op de doos een label hing  "omgebouwd voor hogere spanning - CH".

Op eerste zicht lijkt er in de cabine een soort decoder achtige print te liggen, die met verf is overspoten om ze aan het zicht te onttrekken.
Ik heb het ding nog niet op een test spoor gezet dus ik ga dat nader moeten onderzoeken.   De kans is heel groot (>99%) dat alles er gewoon uit gaat en als de motor nog van het standaard model is, dan bouw ik er gewoon mijn zigen WiFi Controller in.    Dan kan deze lok  nadien gewoon mee rijden op mijn tuinspoor (in aanleg).

De reden waarom ik het lokje kocht was simpa : mijn madam vond het een mooi modelletje voor in de kast tijdens de kerstdagen, met een paar wagonnetjes, een mini boompje en wat lichtjes...  En het was maar 59€ dus een koopje !   (wel versie zonder tender en in OVP)




bron: http://www.eatrains.net/images/lib_stainzf.jpg
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske


Lekker bezig met 40 assen te schilderen in vuil roest en nadien opkuisen en klaar om te bevestigen in de bougies, die ook de nodige kleur krijgen...

Wim66

Mijn 22 rails binnen gekregen die ik had gekocht via tweedehands en bezig deze te gaan plaatsen.  Dat zal tijdelijk zijn want de baan gaat veranderen in het complex Gouvy. Maar eerst even testen of alles goed is verder.

Hout lopen sjouwen en gekloofd voor de houtkachel die aan het branden is. Gelukkig is de bijl scherp genoeg.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

oebr

Terwijl ik dan toch aan het snijden en plakken ben aan een stel M109's (lastig kliederwerkje amai) ook een ander projectje er bij genomen, nl een Iveco ZETA van de NMBS - op basis van een Brekina-modelletje van de Fiat-versie. Op handvaten na zagen die er hetzelfde uit, met wat fijne messingstrip van Dirky is daar al een mouw aan gepast. Laddertje van Plastruct gevonden ook dat perfect past op de achterdeur, komt goed...

En vanavond eens naar Train World, 't is nocturne...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Frits.

Op dit moment ligt mijn modelbaan even stil, omdat ik aan het vooruit denken ben aan de elektronica die straks de baan moet gaan besturen. Een tijd rovende bezigheid. De mogelijkheden en onmogelijkheden zijn legio. Eerst zet ik een globaal plan op gewoon papier en reserveer geheugenruimte voor de losse routines voor zover ik die in kan schatten. Dan moeten de verbindingen tussen de verschillende onderdelen gepland worden. Ook het kostenplaatje wordt in de gaten gehouden natuurlijk. Soms kun je dingen schrappen en soms is goedkoop duurkoop.
Zo ontdekte ik pas, dat de door mij gekozen microcontroller PIC18F25K22 voor 1 euro meer leverbaar is met tweemaal zoveel geheugen en geen 25 poorten maar 36 als PIC18F43K22. Misschien niet allemaal nodig, maar voor dat geld neem ik het risico niet dat ik straks een paar bytes te kort kom of net die ene I/O poort mis.
Okè, de 40p chip is groter dan de eerder gedachte 28p, maar onder een spoorbaan van 2 m2 kijken we niet op een centimer grotere print. Toch?

Leuk werk hoor, het houdt mij bij de kachel en ik puzzel graag met dat soort zaken.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

Wim66

CV of houtkachel Frits

Ik zit nu lekker voor de houtkachel en puzzelen voor de nieuwe plannen en zoeken naar scenery die op de baan moeten komen.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

dani

I like the way you think, Frits !!
Beter iets extra voorzien nu in de ontwerp fase dan later spijt hebben dat je 1 euro bespaard hebt.

Als zijnde µC  gek, ga ik je ontwikkelingen zeker volgen, dan kan ik misschien ook nog wel wat leren, al zit ik dan in de AtMel wereld ipv in de PICs.
Puntje bij paaltje zijn het toch gelijkaardige  middelen om een doel te bereiken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

hoi Frits
ik gebruik te 18K4553 en die controleert het station
de signalen op de baan communiceren met elkaar zonder invloed van de station pic
de station pic kijkt alleen naar de  inrij signalen
deze kan hij wel beinvloeden
de uitrij signalen daar heeft hij geen invloed op want die kunnen alleen maar groen worden als de signalen op de baan dat signaal vrij geven

ik rij wel analoog want dan kan ik lekker doen wat ik zelf wil
ik blijf volgen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Alle onderdelen, LED verlichtingen, cabines en draaistellen terug uitgehaald uit de dozen. Liggen nu allemaal klaar voor de start van montage aan model MY1158 in schaal O. Cabines zijn volledig afgewerkt, personeel aan boord. Oranje LED komen ook op het dak, extra rode sluitlampen op de neuzen en dan alle gespoten relingen en deurgrepen in dezelfde kleur dan van de body.
Het is nog zonder decoder of sound dat gaat voor het volgende model worden, decoder is reeds ingewerkt in de body, nu nog wat foefelwerk voor beugeltjes en bevestiging van de speaker, maar dat zijn zorgen voor later.
Ik hoop deze loc af te krijgen op eind van dit jaar.Duurt ongeveer een jaartje per locomotief dus. Tis een hobby natuurlijk en ik werk er ook alleen maar aan als de gezondheid dit toelaat. Trouwens moet er ook gelukkig niet van leven alhoewel sommigen dit misschien wel denken.
Den Eric.

OlivierV

Esso ketelwagen van OVB die ik ooit eens voor een prikje gescoord heb voorzien van een sluitsein, dit ter bevordering van de detectie van de laatste wagen van een keteltrein met esso-wagens die op de komende opendeur op de modulebaan zal rondtoeren.

Rood SMD-tje, een weerstandje, wat draad, wat verf, het hulsje van het SMD-tje en een portietje geduld zorgen ervoor dat dit projectje kon slagen.



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

Stukjes geprint zodat drijfwerk van m'n Joc 53 weer goed zit... ori motorisatie loopt hierdoor ook terug veel beter.

Verder zitten tekenen hé. Ook weer begonnen aan iets anders, moet regelmatig een ander projectje hebben of ik merk dat ik suf kijk op bepaalde simpele dingen...
Greetz

Thommy

Dirky

paar gevelkes aan 't afwerken...

20161104 002 by Dirky dyniMo, on Flickr

marc goovaerts

Bijzonder mooi afgewerkt ! Alleen... Zou dit soort huizen niet in serie samen gebouwd zijn (en dus zonder spleet tussen de verschillende huizen) ? 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: marc goovaerts op 06 november 2016, 00:30:33 AM
Bijzonder mooi afgewerkt ! Alleen... Zou dit soort huizen niet in serie samen gebouwd zijn (en dus zonder spleet tussen de verschillende huizen) ?
afvoerpijp dakgoten tussensteken :-\ ;)