Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Thommy

blijkbaar omdat enkelen een AR45 willen in de oude versie de fronten uitgetekend. Nu model met enkele koplampen, straks nog model met 1 koplamp. (enkel moeten dan de onderstellen bij die laatste wat aangepast worden).

Raf krijgt de primeur via pdf doorgestuurd. Ik probeer deze zelf, na maandag (morgen geven we een BB-borrel), de fronten af te drukken en eens in een kap te steken.
Greetz

Thommy

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 29 oktober 2016, 13:24:30 PM
Amai, heb eens opgezocht naar die prijs voor dat spul dat ge daar even laat zien om te programmeren. Da kan ik me nu nog niet permitteren zulle en dan hier regelmatig dus komen janken dat sommige prijzen van een rijtuigske te veel kost. Begrijpe wie het kan begrijpen mijn gedacht.
Den Eric.
Er wordt hier op het forum een Ecos verkocht voor 350 euro ;).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Svendw

Citaat van: OlivierV op 29 oktober 2016, 15:12:38 PM
Citaat van: bollen neus op 29 oktober 2016, 13:24:30 PM
Amai, heb eens opgezocht naar die prijs voor dat spul dat ge daar even laat zien om te programmeren. Da kan ik me nu nog niet permitteren zulle en dan hier regelmatig dus komen janken dat sommige prijzen van een rijtuigske te veel kost. Begrijpe wie het kan begrijpen mijn gedacht.
Den Eric.
Er wordt hier op het forum een Ecos verkocht voor 350 euro ;).

Een goede centrale waar ik mij goed bij voel, en waar ik mee kan doen wat ik wil mag toch? Een rijtuig van 80€ vind ik, en met mij nog velen, wel duur. De laptop is inmiddels 8j oud.

Raf: las het ook niet als negatieve commentaar ze, leg gewoon ff uit waarom ik het zo gedaan heb.

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

raf

nee ik las het zeker niet als negatief mijn gedacht

kijk je kunt niet zonder zo een spoor welk systeem je ook gebruikt
maar je hebt niet altijd de plaats om het te leggen
ik heb dus minstens 2 meter spoor nodig voor de test die mijn chipje met de loco doet
het optrekken en afremmen ,het uitlopen en de laagste pwm frequentie waar de motor niet meer op draait maar de ledjes nog blijven branden
dit word verwerkt in een 10 cijferige code en dan moet ik nog ingeven welk type loco (stoom,diesel)
en aan die code weet de baan waar wat is en hoe de signalen moeten sturen als die betreffende loco er aan komt

en daar heb ik dus een lang stuk spoor voor nodig
jullie hebben aan een 50 cm meer dan genoeg

gr raf
ps er kunnen dus meer loco's met BV nummer 9 rond rijden
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

 >:( >:( >:(
gisteren avond begonnen om de kleine brossel van licht te voorzien
alles mooi aangesloten volgens de handleiding en ???????? niks,noppes ,nada geen licht
alles nog eens na gemeten en getest en alsnog geen licht
een andere loco open gedaan om te kijken wat er verkeerd kon zijn want die werkt wel met de stuurprint (geen decoder)
en dus alles los gesoldeerd en de print na gemeten en die werkt wel juist
blijkt dat ik de +/- van de ledjes in deze loco andersom moet zetten dan in het schema staat aangegeven
hoe dat komt heb ik echt geen idee maar het zou kunnen door mijn eigen sturing dat die print dus anders reageert
waarom deze nu wel en de andere 20 niet
geen idee maar nu werkt het wel en straks een filmpke
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 29 oktober 2016, 15:12:38 PM
Citaat van: bollen neus op 29 oktober 2016, 13:24:30 PM
Amai, heb eens opgezocht naar die prijs voor dat spul dat ge daar even laat zien om te programmeren. Da kan ik me nu nog niet permitteren zulle en dan hier regelmatig dus komen janken dat sommige prijzen van een rijtuigske te veel kost. Begrijpe wie het kan begrijpen mijn gedacht.
Den Eric.
Er wordt hier op het forum een Ecos verkocht voor 350 euro ;).

En das geen geld dan?
Den Eric.

bollen neus

Dit week end alle verloren gewaande boutjes van de locomotieven terug gevonden. Nu alles in plastiek zakjes gestoken, gesorteerd per locomotief en in dozen gestoken met schuifjes. Nu hoop ik dat ik niet vergeet waar ik die dozen heb geplaatst.
Den Eric.

raf

#7012


zo de beloofde filmpkes
ik heb bij deze Brossel de ruitjes met vernis een beetje donkerder gemaakt want anders zie je te veel de ingewanden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Eric zo vind ik geregeld zaken terug in de stofzuiger (darpol) en gisteren zelfs gewoon langs de baan
sommige zaken vind ik helemaal niet meer terug zoals een aspotje dat weg sprong
veertjes hebben ook ze de onhebbelijke gewoonte van op reis te willen gaan mijn gedacht

ik heb een potje staan en als ik niet direct vind waar het vandaan komt gaat het daar in

ooit komt het uit waar het moet hebben gezeten
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Alé, ben al content dat ik niet alleen ben maar wel ambetant als ge het nodig hebt natuurlijk.
Den Eric.

OlivierV

Artikeltje schrijven voor MSM over het ombouwen van oskar M4 stuurrijtuigen, was daar 5 maand geleden eens aan begonnen maar dat bleef maar op stapel liggen door omstandigheden.

't Schrijven wordt ondersteund door de fijne deuntjes van Kadavar. :)
https://www.youtube.com/watch?v=N3PC1pJFNDE&list=PLAfVueXOqb0eVjNKtTDAyfpjd8FMRzHQA&index=4
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Svendw

Citaat van: OlivierV op 31 oktober 2016, 12:55:39 PM
Artikeltje schrijven voor MSM over het ombouwen van oskar M4 stuurrijtuigen, was daar 5 maand geleden eens aan begonnen maar dat bleef maar op stapel liggen door omstandigheden.

't Schrijven wordt ondersteund door de fijne deuntjes van Kadavar. :)
https://www.youtube.com/watch?v=N3PC1pJFNDE&list=PLAfVueXOqb0eVjNKtTDAyfpjd8FMRzHQA&index=4

Wat houd de ombouw precies in Olivier?

Heb zelf zo'n m4 stuurstand in bordeaux..

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

bollen neus

Mails gekregen met zeer mooie foto's uit Zweden van de NOHAB die hout vervoeren aldaar.Van de locomotieven MZ Tagekeriet Bergslagen/AB dan nog de TMY110, de TMY1132 en de TMY105 Foto's nu een schoon mapje aan het aanmaken, die gast gaat er nog doorzenden.Dat mijnen dag ook weeral goed tjzé.
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: Svendw op 31 oktober 2016, 20:20:45 PM
Citaat van: OlivierV op 31 oktober 2016, 12:55:39 PM
Artikeltje schrijven voor MSM over het ombouwen van oskar M4 stuurrijtuigen, was daar 5 maand geleden eens aan begonnen maar dat bleef maar op stapel liggen door omstandigheden.

't Schrijven wordt ondersteund door de fijne deuntjes van Kadavar. :)
https://www.youtube.com/watch?v=N3PC1pJFNDE&list=PLAfVueXOqb0eVjNKtTDAyfpjd8FMRzHQA&index=4

Wat houd de ombouw precies in Olivier?

Heb zelf zo'n m4 stuurstand in bordeaux..

Groet Sven
Niet zo schrikbarend veel, maar er zijn destijds 2 versies van uitgebracht, met mooie lichten en met lelijke lichten, ik heb die met lelijke lichten, nu heb ik mooie lichten.

Onderstaande is Rudy zijn model dat voorzien is van verbeterde verlichting. :)


Os.Kar M4 ADx Superen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

#7019
Onderdelen beginnen monteren aan en in de body van de MY1158 in schaal O.Ook reeds wat schilderwerken gedaan aan ramen en vensters. Alle onderdelen liggen klaar (ook de terug gevonden boutjes) Hoop deze locomotief op eind dit jaar klaar te hebben reeds.
Den Eric.