Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

SuSke

Citaat van: Gerolf op 18 mei 2016, 00:12:59 AM
Wat wil je printen?
Citaat van: SuSke op 17 mei 2016, 19:10:27 PM
Eerste pogingen in 3D-modelling met 123D Design van  Autodesk. Lijkt simpel (volgens de tutorials op youtube toch) maar blijkt iets lastiger. Oefenen zeker en dan richting 3D printing  ;)

Nu zijn het vingeroefeningen met de torentjes aan de centers van Vaerwegh Dok en later... wie weet welke gekke gedachten er nog in mijn hoofd zullen rondspoken  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

proxxon ibs/e binnen gekomen en ik kan dus weer frezen .hopelijk vliegt deze nu niet meer uit elkaar

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Toch reeds een prestatie op zichzelf om daar aan de start te staan! Succes ! ;)

OlivierV

Handleiding schrijven voor de assemblage van de modulebaan van de club.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marctje

Laatste oefeningen gedaan voor Engels. Eerste deadline bereikt, morgen bij VDAB Vilvoorde eerste evaluatie van vooropleiding met enkele tests. Daarna vrouwtje laatste rijles via rijschool, mag ze daarna alleen oefenen. En dan terug studeren voor de deadline 31 mei. Ondertussen ook modelbouwen voor de deadline in oktober. Wat een leven ;D ;D ;D
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

SuSke

Citaat van: OlivierV op 18 mei 2016, 19:30:00 PM
Handleiding schrijven voor de assemblage van de modulebaan van de club.

Kan het kleinste kind dat dan niet of is het zo ingewikkeld ??  ;) 8)

Bij ons gebeurt dat door "overlevering", the good old fashion way  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: marctje op 18 mei 2016, 20:19:43 PM
Laatste oefeningen gedaan voor Engels. Eerste deadline bereikt, morgen bij VDAB Vilvoorde eerste evaluatie van vooropleiding met enkele tests. Daarna vrouwtje laatste rijles via rijschool, mag ze daarna alleen oefenen. En dan terug studeren voor de deadline 31 mei. Ondertussen ook modelbouwen voor de deadline in oktober. Wat een leven ;D ;D ;D

Zo komen we ook allemaal aan onze finale deadline Marc. Succes met je testen morgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 18 mei 2016, 20:54:28 PM
Citaat van: OlivierV op 18 mei 2016, 19:30:00 PM
Handleiding schrijven voor de assemblage van de modulebaan van de club.

Kan het kleinste kind dat dan niet of is het zo ingewikkeld ??  ;) 8)

Bij ons gebeurt dat door "overlevering", the good old fashion way  8)
Het leek mij handig want maandag toen we de baan voor de eerste keer moesten opzetten met de nieuwe poten was het een heel gedoe en gepuzzel (omdat de bouwer van de poten niet direct aanwezig was). Om de verloren tijd wat te besparen dan maar een geschreven handleiding gemaakt.
Tevens korte gids voor de eigenlijk doodsimpele bekabeling.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Aan het bekomen van 2de epidurale inspuiting, hopelijk heb ik nu meer winst en iets minder pijn.
Den Eric.

erik de noorman

Uiteindelijk na 2 jaar de bocht die nieuw ingebouwd is in mijn vaste baan voorzien van groen. Moet nog wel verder aangekleed worden met struiken, boompjes gras, onkruid en een vervallen betonnen bunker.




Ruimer zicht op de nieuwe bocht.


Enkelsporige aftakking naar een rangeerterrein aan het inbouwen. Het terrein komt naast maar lager  dan het depot remise en scene te liggen.



De ingebouwde wissel is een oude mehano en  de sporen worden gelegd met flexi rails code 100 van roco (op de kop getikt opendeurdag MTD). Rails en wissel zijn omgebouwd naar 3 rail volgens mijn recept (aftakking). Dubbelspoor zijn K rails.


loebaske

zie er verdorie mooi uit, ben al benieuwd naar het eind resultaat...

Michiel

Ik zal me wel vergissen, maar ik herinner me niet dat ik deze bocht al eerder had gezien. Maar wat is dit stukje prachtig geworden! Enkel de boompjes en struikjes zijn nog wat zielig (merk op, je doet het beter dan ik, hoor!  ;)) , maar daar komt dus verandering in. Nogmaals, PRACHTIG!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Michiel,
Een woordje uitleg. 
Het rechte stuk met op de voorgrond de boerderij en na de bocht de kanaalbrug waren vroeger een module zonder de bocht.
Met deze module heb ik ooit mee gedaan aan de 2 tweede mini dioramawedstrijd (eerste expo in Mechelen).
Oorspronkelijk had mijn vaste baan een recht stuk van 20 m. die opgesteld stond op mijn zolder.  Beide uiteinde maakten een scherpe bocht om te eindigen in een keerlus.

Foto onderaan volledige opstelling van de baan (tweede expo in Mechelen).



Mijn nieuwe hobbyruimte (foto onderaan) heeft slechts een lengte van 11 m.



Mijn baan wordt nu opgesteld in een grote U vorm met op beide uiteinde nog steeds een keerlus. Door de nieuwe vorm waren twee nieuwe ruime bochten nodig.
Op de foto  zie je de allereerste opstelling van de baan. De module (expo) zat toen nog achter de nieuwe bocht. Vond ik persoonlijk niet echt geslaagd.



Bij de nieuwe opstelling is het stuk van de kanaalbrug voor de bocht geplaatst en het tweede deel na de bocht.



De boompjes op de module zijn ongeveer 18 jaar oud en hebben dus ook heel wat van hun pluimen verloren. Ik moet eerlijk toegeven ik heb daar nooit veel aandacht aanbesteed maar ga er eens mijn werk van maken.

Erik.




OlivierV

Ik wil de pret niet komen bederven, maar met zo'n ruimte, had die bocht niet wat ruimer gekund?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

erik de noorman

De bochten (zijn er twee) kunnen ruimer gemaakt worden maar de buitenste benen van elke bochtmodule heeft al een lengte
van 1.20 m. . Dit is dus reeds 2.40 m. rijlengte die wordt toegevoegd aan de baan (zijbenen U nog niet meegerekend). Als ik de bochten ruimer maak wordt de rijlengte uitgebreid en zou ik een  bestaande modules moeten opofferen. De baan is gebaseerd op het  origineel plan en beeld de omgeving  en het  station (Kapelle op den Bos rond 1952) van inrijpunt (kanaalbrug) tot uitrijpunt (industrieaansluiting Eternit fabriek) uit zoals het toen was (verschaald naar H0).

Erik.