Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

OlivierV

Spijtig, geen andere plek om een decoder in te verstoppen? (stukje van het gewicht wegslijpen en hem daar leggen (truuk die je bij veel reeks 80 locs van roco ziet toegepast worden).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marctje

Vandaag gebruik gemaakt van het goede weer, mijn twee modules voor de miniwedstrijd in elkaar gestoken en voorzien van grondverf. Morgen proberen in de zwarte lak te zetten en vanaf dinsdag bouwen aan de gebouwen en uitleggen van de sporen. Natuurlijk tijdens het schilderen de pot omgekieperd en een grote plas op het terras, gelukkig grondverf op waterbasis dus even de hoge druk erop en opgelost. Alleen de hond moet nu nog in de douche, ze liep op het goede moment onder de schragen en heeft nu een beetje wit op haar kop.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

adrievans

Citaat van: marctje op 10 april 2016, 20:42:42 PM
Alleen de hond moet nu nog in de douche, ze liep op het goede moment onder de schragen en heeft nu een beetje wit op haar kop.

Heb je nog geluk , al had ze door de plas gelopen en daarna door je huis... :o
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

philippe_007

Citaat van: marctje op 10 april 2016, 20:42:42 PM
Vandaag gebruik gemaakt van het goede weer, mijn twee modules voor de miniwedstrijd in elkaar gestoken en voorzien van grondverf. Morgen proberen in de zwarte lak te zetten en vanaf dinsdag bouwen aan de gebouwen en uitleggen van de sporen. Natuurlijk tijdens het schilderen de pot omgekieperd en een grote plas op het terras, gelukkig grondverf op waterbasis dus even de hoge druk erop en opgelost. Alleen de hond moet nu nog in de douche, ze liep op het goede moment onder de schragen en heeft nu een beetje wit op haar kop.

Die honden lopen ook steeds waar ze niet moeten,

succes met den bouw en laat ons maar genieten van de vorderingen...

reeves

Citaat van: adrievans op 11 april 2016, 10:11:57 AM
Citaat van: marctje op 10 april 2016, 20:42:42 PM
Alleen de hond moet nu nog in de douche, ze liep op het goede moment onder de schragen en heeft nu een beetje wit op haar kop.

Heb je nog geluk , al had ze door de plas gelopen en daarna door je huis... :o

Heb ik eens voorgehad me ons kat, heel ons huis onder de pootjes  ;D

philippe_007

Tja katten lopen nu eenmaal op het dak van een huis  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Of bedoelde je iets anders Tom :-)

oebr

op modelbouwvlak:  schilderen van enkele nmbs dienstwagentjes uit de jaren '80
(foto's volgen wel als het resultaat OK is )

op modelspoorvlak: vervangen van de DIN-fiches op het xpressnet door steviger XLR-connectoren.
Heb de indruk dat die DIN-ondingen voor veel slechte contacten zorgen en dat zeker de oude Roco-centrales daar fout door reageren. XLR zijn veel steviger (en helaas ook duurder) en bedrijfszekerder. Voor xpressnet zijn het 4-polige connectoren geworden, de multimuizen die als master werken krijgen 6-polige fiches.

(foto's volgen ook wel) 

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

reeves

Splinternieuwe bolle neus van marklin beetje aanpassen naar m'n wensen.......

Volledig demonteren van de zijroosters, washes, poeders, airbrush, drybrush, mennekes in zetten, dichte frontschort plaatsen want die zit er niet bij, leidingen aanbrengen, inrijden, cv's aanpassen

Groet Tom

Gerolf

Mee bezig: microcontrollers en kleine printjes. Hopelijk binnenkort iets dat meer fotogeniek is.
Zie http://meb.gerolf.be/scenery/anim/nmicro2.htm  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: oebr op 17 april 2016, 16:36:42 PM
op modelbouwvlak:  schilderen van enkele nmbs dienstwagentjes uit de jaren '80
(foto's volgen wel als het resultaat OK is )

op modelspoorvlak: vervangen van de DIN-fiches op het xpressnet door steviger XLR-connectoren.
Heb de indruk dat die DIN-ondingen voor veel slechte contacten zorgen en dat zeker de oude Roco-centrales daar fout door reageren. XLR zijn veel steviger (en helaas ook duurder) en bedrijfszekerder. Voor xpressnet zijn het 4-polige connectoren geworden, de multimuizen die als master werken krijgen 6-polige fiches.

(foto's volgen ook wel)

Interessant stukje wat betreft de multimaus verbindingsstekkers.
Dergelijke connectoren (XLR) worden bij ons in de club ook gebruikt voor de aansluitingen van de modulebaan en de centrale bezetmeldingsdoos. Heel robuust en bedrijfszeker.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Klaas Zondervan

Wat is er mis met die DIN connectors? Ik gebruik die ook, en nog nooit problemen mee gehad.
Of is een fiche iets anders dan een connector?

dani

ik denk dat ze DIN connectoren bedoelen zonder vergrendeling...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Frank_N

Citaat van: Klaas Zondervan op 18 april 2016, 19:20:28 PM
Wat is er mis met die DIN connectors?

Red heeft wel een punt:
Het contact oppervlak is bij DIN pluggen erg klein, hoewel ze in het MIDI gebeuren nog altijd gebruikt worden.
Bij XLR (Neutrik) zijn die contacten een stuk beter, zelfs na 30 jaar....(eigen ervaring).
Ze gaan stuk door ruw gebruik, storing heb ik er nooit mee gehad.
Enige voorwaarde is dat je het zaakje regelmatig in en uit elkaar haalt.
Wil je het voor langere termijn laten zitten zijn er vergulde exemplaren te koop.
Ook behalve in 3 pinnen 4, en 5 pinnen.
Als je het geld ervoor over hebt, is dit dus een betere oplossing.
Voor de hoofdvoeding van mijn baan(tje) gebruik ik de (4 polige) spikon pluggen van Neutrik, die worden ook gebruikt om fietsaccu's aan het laadstation aan te sluiten.
Groet van Frank

oebr

#6568
ik gebruik al jaren xlr 3 en 4 in vaak zeer ruwe omstandigheden en heb er inderdaad nog geen uitval van gehad. Met DIN had ik gauw problemen, en die 2 feiten samen brachten me tot deze oplossing.
Met oudere types XLR is er wel soms wat oxidatie, maar dat heb je met recente neutrik-stekkers inderdaad niet.
Die Din dingen gebruikte ik aanvankelijk met veel plezier wegens herinneringen aan oude radio's en cassetterecordertjes, maar ze zijn door hun constructie vaak niet betrouwbaar. Kabels van bvb. Roco en Lenz zijn - geef ik graag toe - met wat betere modellen uitgerust dan wat je doorgaans n de elektronica-shop kan kopen.
Die zelf-montage dingen bestaan onderandere uit 2 massaplaatjes die door het omhulsel bijeengehouden worden, wat al niet super is, en bovendien zijn de pinnetjes rommel. Een xlr is er duidelijk op voorzien om door de gebruiker zelf geassembleerd en gesoldeerd te worden, en met Neutrikjes heb je bovendien oxidatievrije pinnetjes. Je betaalt inderdaad wel wat meer, maar het is bedrijfszeker.

edit: zag van de week Bernd Lenz en die wist te melden dat er wel vaker op xlr overgestapt wordt om in te haken op een xpressnet. Deutsche IndustrieNorm blijft bij hem wel de norm  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

#6569
Bezig om mijn garage een beetje te herinrichten zodat ik een permanente knutseltafel krijg, nu moet ik steeds wat spullen pakken, naar de woonkamer, als ik klaar ben of als het bedtijd wordt weer alles opruimen. In de garage kan ik het lekker laten liggen en de volgende dag verder gaan. Voor de winter heb ik een houtkachel neergezet, nu nog wat spullen aangeschaft om mijn prullen een beetje netjes op te kunnen bergen.

https://www.flickr.com/photos/131965958@N07/26555826931/in/photostream/

en volgende.



Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154