Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

philippe_007

Momenteel bezig met Pierre Le Port te demonteren om in de auto te laden... Morgen opzetten op mobexpo.. Zaterdag en zondag te bezichtigen...

OlivierV

Eentje gedaan, eentje te gaan.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

dani

ZOnet de PC afgesloten....  EInde van mijn eerste werkweek bij de nieuwe werkgever.
Veel op verkenning geweest in diverse systemen, veel geleerd, nieuwe mensen leren kennen, en mijn "habitat" gevonden.
Eerste gesprekken met de nieuwe (Indische) manager in de U.S. zeer positief, de toekomst ziet er voorlopig goed uit.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Thommy

basic 3D printer gekocht om wat testprintjes te maken eer ik het doorstuur naar shapeways ofzo. Ik verwacht m'n nieuwe/fijnere printkop vandaag of maandag.

wat passtukjes gemaakt voor de AR44/45 kappen die her en der verkocht worden voor een euro of 10  :D
koplampen en stuurpost: check
dak ventitaltie: check

complete interieur ook uitgetekend, enkel ik kan het niet printen en zo lang shapeway blijft vasthouden aan hun 20cm  :( Nuja, sowieso moet ik die testprint maken. Desnoods in 2 stukken en een gefreesd alu onderstel. Moet ik nog es uitdokteren wat en hoe.
Greetz

Thommy

Chrisrail

#6545
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Gerolf

Ik vind het best geslaagde restauraties  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

De 62 is bijzonder goed geslaagd! Prachtig. Enkel het trapwerk en handrail voorop lijken nog vrij lomp en plastiekerig, maar dat is eigenlijk het enige. De CFL vind ik wat minder, maar het model zelf is blijkbaar ook al een generatie ouder. Vooral de rode plastiek-look van de armaturen boven op de kast en huif vallen op. Mogelijk dat deze wat extra aandacht nodig hebben? Roosters kunnen ook makkelijk verbeterd worden.

Maar al bij al een heel geslaagd experiment, want je kan de locs weer zonder blozen inzetten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske


mark7758

Erg netjes gedaan, je ziet de schade niet meer.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bollen neus

Messing materiaal aan het sorteren dat ik gisteren heb gekocht op de Expo beurs in Sint-Niklaas. Dan proberen wat gaatjes te boren voor de Weinert handgrepen op model in spoor O maar ondervind dat het niet zo goed gaat, dat kan altijd eens gebeuren.
Anders gewoon een dagske  wachten
Den Eric.

SuSke

Citaat van: Chrisrail op 09 april 2016, 19:28:58 PM
Vandaag heb ik twee loc's welke schade hadden opgelopen tijdens de brand- en reinigingsperiode een weathering gegeven
tijdens een workshop in Wondelgem.

Die machines zijn er een heel pak op vooruit gegaan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#6552
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

Knap gedaan Chris, beide zijn in orde. Bij de cfl zou ik enkel nog eens kijken om de zwartgeblakerde ramen voor iets helderder te vervangen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#6554
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }