Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

59erke

#6525
Laadgoed (geperste aluminiumblokken) aan het maken voor mijn eaos wagons.

Ik maak ze van de folietjes van kleine paaseitjes, dezer dagen zijn die toch overal in huis te vinden  ;)


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

marc goovaerts

Recyclageindustrie, ook in N...

dani

je moet er maar aan denken !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

bovendien erg geslaagde blokjes ! ;)

OlivierV

Moet ik misschien ook nog maar eens gaan maken, heb ook nog 2 lege Eaossen staan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 04 april 2016, 11:22:04 AM
Moet ik misschien ook nog maar eens gaan maken, heb ook nog 2 lege Eaossen staan.
ook paaseieren gegeten ?  ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 april 2016, 11:40:40 AM
Citaat van: OlivierV op 04 april 2016, 11:22:04 AM
Moet ik misschien ook nog maar eens gaan maken, heb ook nog 2 lege Eaossen staan.
ook paaseieren gegeten ?  ;)
Dat niet, maar het is wel een goede reden om er te eten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

In een ver verleden ook al eens gemaakt, maar die wagon is met lading en al verkocht geweest in datzelfde verre verleden.

In tussentijd heb ik reeds een Kleinbahn en Roco Eaos gescoord, dus die moeten ook maar eens voorzien worden van lading.
Beginnen doen we simpel, stuk karton met aluminiumfolie rond, bovenste laag doen we uit 4 rijen/kolommen van vierkante blokjes.
'k Zal mij nog eventjes kunnen zoet houden.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B_Modelbouw

Gelukkig is het net Pasen geweest en kun je variatie brengen in de geperste metaalblokken door de GEKLEURDE papiertjes rond de eitjes te gebruiken.

Eet je niet ziek ;)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


59erke

Citaat van: B_Modelbouw op 04 april 2016, 19:16:20 PM
Gelukkig is het net Pasen geweest en kun je variatie brengen in de geperste metaalblokken door de GEKLEURDE papiertjes rond de eitjes te gebruiken.

Eet je niet ziek ;)

Mag je juist niet doen, ik ga als het volgende te werk.

De folietjes eerst zo glad mogelijk strijken met uw vinger
Vervolgens de gekleurde zijde naar binnen plooien en blijven plooien tot je niet meer kan.
Dan een klein tangetje erbij nemen en zachtjes blokjes persen tot je de gewenste grootte hebt.
Voor mijn N schaal wagonnetjes is dat dus redelijk klein
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dani

niet met treinen....

Mijn bieuwe SATA-3  harddisks aan het voorbereiden voor in de PC.  Hij krijgt een data store upgrade.
Van 1 SSD  van 240 GB  en  2x500 GB SATA + 1x1,5 TB SATA  naar   1xSSD en  4x2 TB SATA-3.  Kwestie van genoeg ruimte te hebben voor data en meteen een reserve kopie van alles.

En dan vandeweek nog mijn  "backup netwerkje" aanleggen met daarin de  WD MyCloud van 2TB   en dan nog een 4-bay  SATA dock met de andere drives er in, gekoppeld aan een iOmega  iConnect  via de 4 USB links.    Dan is het "af".
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

... en toch ook WEL met treinen....  ik ben de  bakjes aan het maken voor mijn "manueel invoegstation" en er sporen aan het in leggen.
Elk stukje M-spoor gaat even onder de  dremel met staalborsteltje voor goed contact, en elk van de spoorverbinders wordt even met de fijne tang dicht geknepen voor een goede raillas-verbinding.    Die ouwe M rails doen het nog prima als je ze proper maakt en degelijk verbindt.


Al 2 bakjes klaar en getest...   Met 2  Mehano EuroSprinters  AC 3rail digitaal.

https://www.youtube.com/watch?v=uWKBkqX32ns


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

M4 Stuurstand aan het superen voor een medelid van de club. Zal nog wel een how-to uitschrijven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 07 april 2016, 13:56:53 PM
M4 Stuurstand aan het superen voor een medelid van de club. Zal nog wel een how-to uitschrijven.
is dat die man van weinig woorden ?  ;D ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 april 2016, 14:05:50 PM
Citaat van: OlivierV op 07 april 2016, 13:56:53 PM
M4 Stuurstand aan het superen voor een medelid van de club. Zal nog wel een how-to uitschrijven.
is dat die man van weinig woorden ?  ;D ;)
Hier toch. :)

Lichtjes moeten nog gedimd worden, alsook de functiemapping (dat doen we dan maandag op de club met de locprogrammer, dan is dat in 1-2-3 gepiept), maar voor de rest ben ik wel tevreden.


Kan er misschien nog een artikeltje voor in MSM van maken.

Wat gedaan met de oskar stuurstand:

- Zilveren ringen rond de lampen.
- Schakelbare cabineverlichting.
- Schakelbaar 3e frontsein.
- Schakelbare interieurverlichting bij de reizigers.
- Lichten wisselend rood/wit.





Paar bakjes gemaakt om alle troep in te verbergen (eentje voor decoderstekker (8-polig) en een kapje voor de decoder zelf).

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan