Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

een oplossing misschien voor die bladeren op de rails


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelspoorder

vorderingen tot nu toe met het messing wagentje...



....en we gaan nog even verder


eric
mitropamannetje

raf

mooi geworden eric
en zeker iets wat je niet veel ziet en spijtig als het van een laag verf voorzien word dan zie je van heel de arbeid niets meer
gr  raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelspoorder

mitropamannetje

bollen neus

Waarom niet, tis eens iets anders?
Den Eric.

bollen neus

Laatste kleine onderdelen op de neuzen gemonteerd, den elentriek nog eens extra nagekeken en nu in de loop van dit jaar kan ik deze spoor O STT TMY M1111 vervuilen als het ware reeds.(draaistellen en tussenstuk zijn reeds gedaan)
Den Eric.

OlivierV

#6276
Begonnen met de aspotjes van mijn wagons preventief te smeren met siliconevet...

Zal maar beginnen met het gene dat op de baan staat want 101 goederenwagons en een 42 rijtuigen in 1x, 'k zou wel eventjes bezig zijn denk ik...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Als je klaar bent mag je al de mijne ook komen doen....
Ze zitten wel nog bijna alle 600 in de doosjes :-)

En op de vraag "wa schuift da..." :  nen duvel en een potje vet
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

reeves

Nmbs seinen en koploper , programmeren, na een drie tal uurtjes werkt alles perfect met verschillende en correcte seinbeelden!!

Geeft zeer veel voldoening omdat het eerst niet werkte , blijven zoeken en zoeken en uiteindelijk winnen!!

Groet Tom

Kees-Jan

En weer lekker aan de knutsel geweest:


Anlage by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


Anlage by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

philippe_007

Citaat van: OlivierV op 09 januari 2016, 16:58:53 PM
Begonnen met de aspotjes van mijn wagons preventief te smeren met siliconevet...

Zal maar beginnen met het gene dat op de baan staat want 101 goederenwagons en een 42 rijtuigen in 1x, 'k zou wel eventjes bezig zijn denk ik...

Ik denk dat je beter af bent met olie op basis van teflon.
De teflon vormt een beschermlaag en is veel slijtvaster dan silicone.

OlivierV

Citaat van: philippe_007 op 14 januari 2016, 09:13:27 AM
Citaat van: OlivierV op 09 januari 2016, 16:58:53 PM
Begonnen met de aspotjes van mijn wagons preventief te smeren met siliconevet...

Zal maar beginnen met het gene dat op de baan staat want 101 goederenwagons en een 42 rijtuigen in 1x, 'k zou wel eventjes bezig zijn denk ik...

Ik denk dat je beter af bent met olie op basis van teflon.
De teflon vormt een beschermlaag en is veel slijtvaster dan silicone.
Dat heb ik niet in huis. :) Dat zal dan zijn voor wanneer ze weer aan de beurt zijn, die silicone olie zal al in ieder geval beter zijn dan dat de asjes droog in de aspot draaien.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Olivier,

Laat je de wagons een tijdje "staan" om het afdruipen op te vangen? Zelfs met een minimum denk ik toch dat er wat van het vet afdruipt uit de aspotjes
 

Dirky

tekeninkskes aan 't maken voor 3D prints...


Kees-Jan

Mooi.

Net de nieuwe s88 met loconet aan  het testen van Rosoft met de anabole intellibox van KM1.

En...... Het werkt. Eindelijk een werkende s88 voor spoor 1 op de EsU manier na.