Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

al de pic's onder steunen niks van dat alles dus dan moet ik software matig I2c gaan programmeren en de 12f628 gaat dan helemaal problemen hebben want dat zijn maar zeer kleintjes met maar 1 K geheugen dacht ik

hoe kom je aan die 15.5 sec op lijn 1
je moet ze niet op tellen hoor het is of 10Ms OF maximaal 11750 Ms

lijn 1 is de adres lijn niet meer en niet minder
nu eventjes berekenen in het slechtste geval dus de meeste slaven aan het werk
van 1 tot 14
dus slaaf 1  10Ms
slaaf       2  20Ms
slaaf       3  30 ms
slaaf        4 40 ms
slaaf       14 140ms

de wissels gaan mee met slaaf 2 want dat is de enige waar de wissel aan hangt maar dat ga ik misschien nog veranderen want nu zitten die nog met een stoppunt mee
ik kom dus op 240 ms met nog wat tussen pauzes dus op een goeie 400 Ms
dat geeft mij 0.4 seconden tijd om iets te doen en de loco kan niet beginnen rijden voor de rijweg onder spanning staat

dacht dat ik tijd genoeg heb mijn gedacht
vervolgen op dit topic
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,23789.0.html

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Sorry, maar je vorige post was 15500ms voor de laatste slave, dat is voor mij nog steeds 15.5 seconden. En dat is dan om 1 slave aan te spreken. Als je niets meer moet doen, klopt dat. Maar als je voor een beslissing te nemen alle slaves wil pollen dan moet je de som maken van al je mogelijke adressen. En om die dan allemaal af te gaan kom je ver boven de minuut.

Heel die communicatietoestanden zijn waarom ik met een centraal systeem ga werken dat met een bus de remote IO bestuurt/uitleest.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

#6122
Havoc dat was de berekende max die ik zou kunnen halen met de schakelaars
maar die haal ik dus niet
de max die ik nu haal met 18 schakelaars is nu gemeten en getest 11648 ms
en ik vraag de sporen niet af met de master
hij stuurt alleen maar de slaven beslissen een klein beetje of het wel kan

BV ik wil van 1 naar 14 en 4 en 3 zijn bezet
de master stuurt dan
pak7:   ;van 1 naar 14
  blok = 25: GoSub wisselrond
blok = 26: GoSub wisselrond
blok = 1: GoSub GeefBlokVrij
blok = 3: GoSub GeefBlokVrij
blok = 6: GoSub GeefBlokVrij 
blok = 7: GoSub GeefBlokVrij
blok = 14: GoSub GeefBlokVrij 

25 en 26 zijn de wissels de rest zijn de blokken
maar blok 3 is bezet dus de loco zal nooit blok 3 kunnen binnen rijden dus de loco stopt in blok 2
als het niet lukt een route te kiezen dan gaat de master maar eerst de nodige blokken hun toestand opvragen
om zo een nieuwe route te kunnen berekenen .
als ik plaats heb dan kan als er niets gebeurt de master toch nog de toestanden van de bezetmelders beginnen op te vragen en daar dan later zijn conclusies uit te trekken voor een rijbaan vrijgave
nadien zal ik dus of een andere route moeten kiezen of blok 4 naar blok 14 kiezen om de obstructie eerst te verhelpen
maar hier gaan nooit meer dan 1 loco tegelijk rijden want het is en blijft allemaal manueel wat gas en remmen aan gaat
een loco die van 14 komt heeft verschillende mogelijkheden zoals een diesel die eerst naar 18 gaat om te tanken bv
en een stomer gaat eerst naar de slakken kuil en nadien bunkeren en water/zand opnemen
en dan de schijf op om te draaien en de loods in
het zou wel kunnen dat een loco een wagon binnen brengt om hersteld te worden in een van de loodsen
alleen stelt de master dan steeds de rijwegen in zodat ik alleen met de handbediening kan rijden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: Kees-Jan op 09 december 2015, 07:17:42 AM
Er moest maar een blauwe 110 aan geloven......................


BR 110 510-5 Spur 1 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Was aardig wat werk. De hele dakrand moest weg, rangeergrepen verplaatsen en nieuwe regengoten maken.

Kan nu wel mooi ingezet worden met een stam Silberlingen of een goederentrein met wat containerwagens.

Zeer mooi!
 

Kees-Jan

Dank u.

Nu heb ik het verkeerde lok nummer gekregen.........

Morgen maar veranderen in een juist nummer.



bollen neus

Pakjes maken voor de verkoop, alhoewel de Sint al uit het land is zal het nu meer voor de Kerstman zijn.
Rest uitmesten en kast in orde maken.
Den Eric.

Andress24

Naarstig op zoek naar foto's van de oude treinsporen ("oude spoorbaan") die van Hasselt station langs de GB en HBVL naar de kaaien liepen. Er stond ooit een spoorbrug over de kanaalkom naast "Versele Laga" (nu Quartes), maar ook verdwenen...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

OlivierV

2 overige i6 rijtuigen waarvan de band zo grijs was wit gemaakt, 't is al weer wat beter dan mijn eerste exemplaar van vorige week.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

aan het proberen zelf een hele simpele "lineaire actuator" te maken op basis van een NEMA17 stappenmotor, een (3D printed) koppeling van 5mm naar 8mm, een draadstang van 8mm, een moer van M8, en een 3D geprint beugeltje.  Eerste prototype zal ongeveer een slag hebben van 5 cm, maar dat kan in latere fase worden uitgebreid...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Iemand zijn wagon klaarmaken zoals beloofd.
Den Eric.

BC911

Stukjes kurk aan het snijden om onder de rails te leggen als bedding ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Citaat van: BC911 op 12 december 2015, 22:50:54 PM
Stukjes kurk aan het snijden om onder de rails te leggen als bedding ...
Ideale breedte voor je strips is zo'n 3,5 cm voor H0, spreek uit ondervinding, 3 is te weinig en 4 is te breed. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BC911

Ik had kleine kurktegels van 30x30cm en 2mm dik meegebracht. De 2mm leek me toch net iets te dun om een goede bedding te krijgen. Daarom was het nu het idee om 2 laagjes te leggen. De eerste is dan 3cm breed en daaronder er nog één van 3,4cm breed (zoals jij aangeeft eigenlijk):





Misschien wat meer werk, maar dan heb je al meteen een "schuine" bedding lijkt mij ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Of je 2 lagen legt of niet, dat maakt niet uit eigenlijk. Best leg je zelfs nog een extra laag aan onder de sporen om toch demping te houden (zodat dienspad en rails altijd op kurk liggen, want eens je gaat ballasten wordt dat geluid toch weer doorgegeven).

De schuinheid creëer je toch met je borstel tijdens het ballasten. De vorm van de kurk kan daar een beetje bij helpen, maar een echte noodzaak is het niet.

Als ik me niet vergis heb ik zelf kurk van 4mm dik gebruikt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BC911

Nu is de geluidsdemping niet echt belangrijk voor mij. Op een korte baan als de mijne gaat er niet echt snel gereden worden, en als je dan nog een soundloc laat rijden dan is rijgeluid helemaal relatief denk ik eigenlijk ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...