Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Zofman

Citaat van: Zofman op 11 september 2015, 16:37:10 PM
Ik metsel een religieus kunstwerk voor in mijn toekomstige H0 stad met Juweela steentjes......



Jan

Inmiddels zijn we bijna aan de afronding...



Jan
Stationschef van de SaA-Bahn

https://youtube.com/@Zofman_Marklin_modelbaan

Huugooke

Citaat van: evan op 05 december 2015, 16:41:34 PM
Onderhoud van een hoop rollend materiaal aan het doen van het spoorwegmuseum.  Na 2 maand is er toch wel het één en ander versleten zo te zien.  :o

Geen grap maar een serieus voorstel Evan: misschien eens uitkijken naar "oud" materiaal. Die oude Marklins zijn mechanisch zeker veel robuster.
Die metalen assen van de wagons hebben wel heel wat meer tijd nodig eer ze door dat blik zitten.
Je zit dan wel beperkt in je keuze van Belgische types.
Die plastieke aspotjes vervangen door staal of messing.

krispy

Ik dacht dat er wel ergens een firma was die messing puttjes( of hoe moet ik het zeggen) maakt die in de plastieken delen kunnen geplaatst worden , zodat de aspunten niet in plastieken maar messing draaien , het slijten van de plastieken potten wordt zo tegen gegaan.
Hier en daar vindt je wel eens een wagon die hiermee is uitgerust,meestal in de duurdere klasse denk ik, dacht dat zelf LSM zo een modellen heeft
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bollen neus

Citaat van: efl045 op 05 december 2015, 17:07:06 PM
Net de eerste run achter de rug van onze Wilesco D9 stoommachine die mijn kleinzoon van 11 (onder mijn toezicht) helemaal zelf heeft gebouwd.
't Was een waar genot het machientje aan het werk te zien  :)

Dat noemen ze dubbele deugd van hebben, geniet er maar van.
Den Eric.

ThierryDS

Eerste werken wat betreft aankleding van de baan... Rivier, daarboven de nevenbaan en daarboven de hoofdlijn...[][/img]
[][/img]

Gerolf

Proficiat met die eerste stappen, Thierry.
Maar ik zou toch wat meer gips (of zo) gebruiken, om je kippengaas te verbergen.  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ThierryDS

Dag Gerolf,
Bedankt!
Dat ga ik vandaag doen waar de kippengaas het meeste doorkomt. Waar het al geschilderd is, is het minder uitgesproken...

OlivierV

Thierry, misschien interessant om een apart draadje over je baan te beginnen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS


philippe_007

Vandaag nog wat verder doen aan het schaduwstation.... Sporen plaatsen, wissels aansluiten, .... en dan testrijden (maar dat laatste zal nog niet voor vandaag zijn)

bollen neus

Zo de mannen van de vuilkar zullen hun werk hebben morgen, 1 1/2 de zak gevuld met alles dat buiten mag, draadjes, wat relais, oude sporen,wagons, asssen, wielen, doosjes met oude onderdelen, kapotte autootjes enfin het is een hele vracht geworden en de kast is ferm ontlucht nu.
Den Eric.

marc goovaerts

En ik die dacht dat een modelbouwer àlles bijhoudt wat misschien ooit nog eens voor onderdelen kan dienen ?

bollen neus

Citaat van: marc goovaerts op 06 december 2015, 17:56:53 PM
En ik die dacht dat een modelbouwer àlles bijhoudt wat misschien ooit nog eens voor onderdelen kan dienen ?

Eentje die stopt nie zulle.Den Eric.

marc goovaerts

Alle Eric, stoppen ? Je weet toch dat het een chronisch virus is ?
Misschien woont er in je buurt een acute virusleider die maar wat blij met dat 'afval' zal zijn ?

Huugooke

Citaat van: bollen neus op 06 december 2015, 17:51:36 PM
Zo de mannen van de vuilkar zullen hun werk hebben morgen, 1 1/2 de zak gevuld met alles dat buiten mag, draadjes, wat relais, oude sporen,wagons, asssen, wielen, doosjes met oude onderdelen, kapotte autootjes enfin het is een hele vracht geworden en de kast is ferm ontlucht nu.
Den Eric.
waar staat dat juist, en wanneer komt de vuilkar?