Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Straks eens m'n nieuw gereedschap uitpakken.

Afgelopen week bij Proxonn Nederland aan het shoppen geweest en een zaagtafel met extra super cut blad en een schuurmachine gekocht waarbij de af te schuren hoek in te stellen is.

Alles voor de nieuwe projecten in Duitsland waar we bezig zijn en gaan beginnen.............

Fulltime knutselen (Ja der Kugel ist durch die Kirche geflogen) wie wil dat nou niet  :D :D

bollen neus

Ook iets in die aard aan het doen, de mappen aan het nakijken van alle verbouwingen van de locomotieven die hier in de verzameling reeds staan. De slechtste verwijderen (en dat kan ik goed naar het schijnt) en alles mooi rangschikken volgens stap per stap. Verschoot er zelf van dat van bepaalde veranderingen aan een locomotief (of zelfs een dubbel tractie) iets meer dan 380 foto's getrokken waren. Daarna alles correct op de harde beschermde schijf zetten (of is dat iets anders?) Tja nen PC freak ben ik gelukkig niet maar dat hoeft ook niet heb ik zo mijn gedacht over.
En aangezien ik toch de laatste weken meer verlof heb dan werk dagen zullen de kasten ook eens een jaarlijkse beurt krijgen, wat ik niet meer kan gebruiken der is genoeg plaats in de vuilbak (en dat weet ik wel al) Der zullen er hier een paar gelukkig zijn met extra plaats voor hen. Opgeruimd staat netjes is het spreekwoord.
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: Powered By Diesel op 05 december 2015, 10:35:59 AM
Ik ben bezig mijn fotocollectie van de afgelopen jaren op Flickr te zetten zodat anderen er misschien ook iets aan hebben.
Voor de geïnteresseerden in het grootbedrijf:

https://www.flickr.com/photos/wdaelmans/
Een goed initiatief!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 05 december 2015, 11:22:18 AM
Citaat van: Powered By Diesel op 05 december 2015, 10:35:59 AM
Ik ben bezig mijn fotocollectie van de afgelopen jaren op Flickr te zetten zodat anderen er misschien ook iets aan hebben.
Voor de geïnteresseerden in het grootbedrijf:

https://www.flickr.com/photos/wdaelmans/
Een goed initiatief!
Inderdaad! Zou je het zien zitten om de foto's in bepaalde groepen te zetten?  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dani

De  WD MyCloud van 2 TB aansluiten en inrichten als  "web backup" voor mijn data....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Lambda expressie aan het zoeken om met de waarde van een enumeratie de juiste delegate methode in gang te steken in C#.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

mijn eten aan het laten verteren was bezig met een loc terug te assembleren maar ik kom draad te kort en ik heb geen goesting om weer eens op de tram te springen naar de stad waar het weer heel druk zal zijn met kerstmisgeklingel ik vraag me trouwens af wat de kleinste krimpkous is die er bestaat want die ik hier in de winkel kan krijgen is nog redelijk dik het is voor die draadjes van ESU decoders

Jurgen

Citaat van: Powered By Diesel op 05 december 2015, 10:35:59 AM
Ik ben bezig mijn fotocollectie van de afgelopen jaren op Flickr te zetten zodat anderen er misschien ook iets aan hebben.
Voor de geïnteresseerden in het grootbedrijf:

https://www.flickr.com/photos/wdaelmans/

Ik ben je meteen gaan volgen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Die bij de elektrieker aan de Zwaantjes is toch vrij dun hoor. Weet wel geen openingsuren.
Ander (ideaal) bij Conrad hebben ze vanaf 0,3 mm binnendiameter
Kijk onder Isolierschlauch
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

#6084
Beetje verder met dat programma met delegates en lambada expressions.

't Werkt al, nu nog kunnen terugkeren naar mijn originele afbeelding, want ik bewerk nu telkens mijn bewerkte versie, dat is niet zo goed. :D

edit: was 2 seconden werk om op te lossen.

Nu nog een klein probleempje eruit halen en dan nog mijn progressbar werkende krijgen en die taak is ook weeral klaar. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Onderhoud van een hoop rollend materiaal aan het doen van het spoorwegmuseum.  Na 2 maand is er toch wel het één en ander versleten zo te zien.  :o

Het verschil in kwaliteit van dezelfde fabrikant is merkbaar.





Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Citaat van: Peter op 05 december 2015, 14:38:14 PM
Die bij de elektrieker aan de Zwaantjes is toch vrij dun hoor. Weet wel geen openingsuren.
Ander (ideaal) bij Conrad hebben ze vanaf 0,3 mm binnendiameter
Kijk onder Isolierschlauch
Ahah! Bedankt voor de tip!

efl045

Net de eerste run achter de rug van onze Wilesco D9 stoommachine die mijn kleinzoon van 11 (onder mijn toezicht) helemaal zelf heeft gebouwd.
't Was een waar genot het machientje aan het werk te zien  :)

OlivierV

Citaat van: evan op 05 december 2015, 16:41:34 PM
Onderhoud van een hoop rollend materiaal aan het doen van het spoorwegmuseum.  Na 2 maand is er toch wel het één en ander versleten zo te zien.  :o

Het verschil in kwaliteit van dezelfde fabrikant is merkbaar.
Is het dan zo slecht gesteld met de kwaliteit van onze relatief dure treinen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Olivier,

Een voorbeeld:

Er reed een trein met volgende samenstelling:

-Marklin NMBS Nohab 39672 met set hoge bakwagens en een set zelflossers.

De loc reed niet meer doordat de DC motor 2 ampere stroom trekt onbelast en de decoder dus in veiligheid sprong.
De set hoge bakwagentjes is afgeschreven doordat de aspotten volledig uitgesleten waren en de wagons boven op de wielen rusten.
De set zelflossers zijn nog prima.

-Roco hoge bakwagens 67354 de volledige NEM schacht valt er na een tijd onderuit.  Deze zit geperst en niet gelijmd en door de trillingen viel die er onder uit.  De wagens lossen in een klimspiraal, bollen volledig tegen hoge snelheid naar beneden en de loc rijdt er na een volledige ronde te hebben gereden volop tegenaan met alle gevolgen.

-Roco Proto reeks 60 verschillende versies.  willen niet meer rijden.  Lichten werken nog, maar de weinige electronica in de (analoge) loc laat het afweten.  Telkens het zelfde probleem

Alles is op voorhand nagezien en gesmeerd, maar als niemand er 2 maand naar omkijkt gaat het opeens snel achteruit.

Enfin werk zat dus.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.