Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Valentijn

Citaat van: dani op 02 december 2015, 08:39:43 AM
Citaat van: Valentijn op 01 december 2015, 21:26:05 PM
Niet de beste foto door het gebrek aan licht.  :(
Valentijn
Toch de moeite hoor ! werk je ook op bestelling ?

Dank je.

Nog niet aan gedacht.  Moet ik wat meer tijd hebben.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

raf

aan de loods deuren aan het werken geweest
een set werkt reeds maar het is wel prullen met afstellen van de stangen
https://www.youtube.com/watch?v=_CjK3LnZ2zw&feature=youtu.be

nu gaan ze nog tegelijk open maar de mogelijkheid bestaat ook om maar 1 deur te laten open gaan om Bv iemand langs daar buiten te laten
of dat ooit gedaan werd ???? maar het zit in het programma
gr raf nu aan het tweede stel deuren beginnen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Citaat van: reeves op 01 december 2015, 21:36:59 PM
Vitrine kasten leeggemaakt pfffff op een paar jaar krijgt ne mens nogal wa tesamen z'n , treinen staan nu in de slaapkamer op ingemaakte kast , snelle telling:80nmbs loks en der staan der nog ne hele hoop op de baan en in de doosjes.
Mooi zicht wel morgen eens ne foto van trekken

Love my hobby!!




Groet Tom

reeves

#6063
  :)

755philippe

Mooi filmpje. Als je de mogelijkheid wil voorzien om elke deur afzonderlijk te kunnen openen heb je volgens mij toch 2 servo's nodig, of zie ik dat verkeerd. 2 deuren gelijktijdig open kun je met 1 servo sturen. In mijn projekt Atelier Tombroek wil ik ook een dubbele deur laten openen met een servo maar eerst moet de ruwbouw af zijn maar zover ben ik nog niet.
Mvg

755philippe

raf

in dit gebouw zitten 4 servo's weg gewerkt
en ik maak een gebouw als een module die ik zo kan af nemen en zo kan ik die allemaal apart afwerken wat elektronica aan gaat
de stuur print komt mee in het gebouw te zitten en de aansluiting via aan stekker
want de events processoren sturen de verlichting en dergelijke mee
dan de deuren worden mee gekoppeld met de processor die de sporen bedient
zodat eens rijweg bepaald is de loco kan aan rijden en de deuren dan langzaam open gaan zodat hij de loods kan binnen rijden
op de rail lengte kan ik 3 keer stroomloos maken zodat er drie loco's achter elkaar kunnen staan (waarvan 2 buiten de loods)
indien de rijweg naar de B plaats verwijst gaan de deuren niet open in dat geval
indien er een loco uit de loods gaat gaan eerst de deuren open om dan maar pas voeding (pwm)naar het stop spoor te geven zodat de loco niet door de deuren heen knalt
maar er is nog veel werk aan het programmeren want er komt nog binnen verlichting (die brand altijd)dan buiten verlichting (event processor)en een schijnwerper tussen de twee poorten in die aangaat als er een loco in/uit moet gaan als het avond is want overdag brand deze dan weer niet
dan heb ik nog pootjes over en kan er eventueel 1 deur apart mee laten open gaan en dan heb ik het las licht nog wat gaat staan flikkeren

lawaai komt er ook nog wet sterker word als de deur open staat van de werkzaam heden daar binnen in de loods (mp3 speler van den aldi)

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Lima M4 rijtuigen voorzien van kortkoppelingen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


OlivierV

#6068
Citaat van: Rangeerduivel op 03 december 2015, 16:19:56 PM
Citaat van: OlivierV op 03 december 2015, 16:07:44 PM
Lima M4 rijtuigen voorzien van kortkoppelingen. :)
En lukt dat nu met die Roco's?
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjBr5uo_r_JAhWCtxQKHciHCXQQFggyMAM&url=https%3A%2F%2Fwww.roco.cc%2Fde%2Fproduct%2F22608-0-0-1-4-00-501-006006%2Fproducts.html&usg=AFQjCNHdAqcH1vmTweN0EC7c4ETEDIvGUg

't is te hopen want de Fleischmann's zijn veel minder makkelijk verkrijgbaar...

;)

Ben nu aan het testrijden en nog aanpassen waar nodig.

Beetje testen en debuggen zoals programmeurs zeggen.

Om te slagen op de testen moeten ze probleemloos langs het moeilijkste stuk van mijn baan kunnen, dat wil zeggen:
Binnenste omloop (scherpste bocht (48cm straal en op 1 plaatsje heel even 44cm), daar ook uiteraard langs het wijkspoor probleemloos door de S-bocht kunnen die met R3 (48cm) is gelegd. Het A rijtuig is succesvol, het B rijtuig nog niet want daar zijn de assen die ik er onder stak iets groter, zodoende moet ik nog wat aanpassen.

Jij hebt code 100 rails dus je kan de originele assen laten zitten. Maar met de assen moet je wel opletten, best niet te veel groter qua diameter dan de originele ... dus 'kga nog op zoek mogen naar nen berg assen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


raf

de reparatie loods verder afwerken met lampen en dergelijke
de poorten en de verlichting werken nu reeds
nu de las post nog proberen aan het flikkeren te krijgen
hier in het donker zie je de verlichting mooi branden
boven de poorten komt er een schijnwerper te staan maar de ledjes zijn natuurlijk weer op dus zomaar twee andere kleintjes genomen
https://www.youtube.com/watch?v=QRYPlFAF6lM

ik hoor het wel hoe jullie het vinden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ben

Leuk gemaakt Raf. :)

Mag ik vragen welke servo's er gebruikt worden, zijn dat gewone of lineaire?

Gr, Ben.

raf

hallo ben
dit zijn super kleine van uit china
10 voor even veel euro's
ik zit te kloten met de processor want om de een of andere reden schakelt hij twee uitgangen tegelijk
als de processor opstart laat ik de deuren naar de halfopen stand gaan zodat ze nooit dicht klappen en dan weerstand onder vinden
het loopt nog allemaal niet gesmeerd (er moet nog vaseline aan )maar het werkt reeds dus ikke tevreden
ik ga nog een processor meer zetten voor het lassen in de loods want als ik dat stukje programma koppel met de rest dan doen die twee poorten gek

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.


Powered By Diesel

Ik ben bezig mijn fotocollectie van de afgelopen jaren op Flickr te zetten zodat anderen er misschien ook iets aan hebben.
Voor de geïnteresseerden in het grootbedrijf:

https://www.flickr.com/photos/wdaelmans/
running on heavy fuel