Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Dank u Michael.

Op de oh's en ah's zit ik ook niet meer te wachten hoor. Toch waardeer ik ten zeerste je reactie, dank u!

dani

't is een mooi stukje werk.   Die klant mag tevreden zijn.
Ik vraag me af of zo'n werken voor de "doorsnee" hobyïst nog financieel haalbaar zijn ?

Ik wil niet nieuswgierig zijn, en wil zeker niet in de portemonnee van Kees-Jan gaan neuzen, maar ik ga er toch van uit dat dit soort materieel een stukje duurder is dan eentje  "uit de doos vanaf de fabriek" waar ze in massa gemaakt worden.

Anderzijds : dan HEB je wel wat unieks, en daar willen mensen dan ook wel wat extra voor betalen.   
Ik zou het zelf niet kunnen, dus alle respoect voor dit werk !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

den dapol laten mee rijden en die zuigt echt veel rommel op
maar er moet een andere sleper onder want deze kleine maakt op de wissels ellende
voor de rest werkt de wagon goed en doet wat hij moet doen
zeel lawaai maakt hij niet daar hij bij mij op de baan maar op 12 volt werkt
op een digitale baan ligt de spanning veel hoger en dus meer lawaai maar ook meer zuigkracht

al met al een goeie aan koop
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Citaat van: dani op 17 november 2015, 08:56:59 AM
't is een mooi stukje werk.   Die klant mag tevreden zijn.
Ik vraag me af of zo'n werken voor de "doorsnee" hobyïst nog financieel haalbaar zijn ?

Ik wil niet nieuswgierig zijn, en wil zeker niet in de portemonnee van Kees-Jan gaan neuzen, maar ik ga er toch van uit dat dit soort materieel een stukje duurder is dan eentje  "uit de doos vanaf de fabriek" waar ze in massa gemaakt worden.

Anderzijds : dan HEB je wel wat unieks, en daar willen mensen dan ook wel wat extra voor betalen.   
Ik zou het zelf niet kunnen, dus alle respoect voor dit werk !

Zoals Kees-Jan ook al aangehaald heeft > Het is een andere modelspoorwereld, een ander publiek, vaak mensen die gewoon zijn om met "meer" geld om te gaan...
En bij dat laatste ligt volgens mij de klemtoon; Toen ik enkele maanden terug het "kerkje op schaal" voor een eerlijke prijs lanceerde werd ik meteen bestempeld als een uitzuiger, snel willen rijk worden en 'k heb er nog zo enkele naar mijn kop gesmeten gekregen... Als ik morgen dat kerkje voor spoor 1 maak en er 20 keer meer voor vraag zal er met manieren over die prijs en de uitvoering onderhandeld worden als beschaafde mensen...

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


dani

soms heb ik de indruk van wel, nochthans....
Het is "normaal" dat hoe groter de schaal, des te duurder het materiaal / materieel wordt.
Hoewel ik soms verstond sta van prijzen van "kleine" spullen ook.

Maar uit je laatste post las ik duidelijk tussen de regels dat bij de  "grotere schalen"  meer geld wordt  tegen gesmeten met minder discussie.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Citaat van: Havoc op 16 november 2015, 23:12:56 PM
Voor NaOH is dat 10g/liter. FeCl3 is evengoed te gebruiken maar een smeerlapperij eerste klas. Maar verschrikkelijke vlekken die moeilijk te verwijderen zijn en je ziet niet wat er in het bad gebeurt.

NaOH gebruik ik in vloeibare toestand. Ongeveer 5ml oplossen in lauw water 750ml. Na gebruik giet ik het weg. (kan geen kwaad voor milieu, bij zuivering drinkwater wordt dit product zelfs toegevoegd voor pH correctie)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Kees-Jan

Citaat van: dani op 17 november 2015, 10:22:46 AM
Maar uit je laatste post las ik duidelijk tussen de regels dat bij de  "grotere schalen"  meer geld wordt  tegen gesmeten met minder discussie.

;D ;D ;D ;D ;D

Doe de prijs van een dure H0 stomer eens maal +/- 2,7....................

Dirky

Citaat van: dani op 17 november 2015, 10:22:46 AM

Maar uit je laatste post las ik duidelijk tussen de regels dat bij de  "grotere schalen"  meer geld wordt  tegen gesmeten met minder discussie.

Neen Dani, er wordt helemaal niet "gesmeten" met "meer" geld maar het gaat steeds over grotere bedragen. En neen, (wat mijn aandeel in spoor 1 betreft) wordt er steeds net "onderhandeld" over prijs en wat de klant ervoor krijgt.
In de H0 wereld gaat de klant naar de winkel (internet ook) en koopt hij wat er te koop is... speciaalkes zijn eerder een zeldzaamheid! (b.t.w., na de voorstelling van het kerkje op schaal - wat dus wel een speciaalke is - kreeg ik welgeteld 14 reacties van mensen die me gewoon aan de schandpaal wilden nagelen.)

Een andere wereld dus!

dani

Citaat van: Dirky op 17 november 2015, 11:08:21 AM
welgeteld 14 reacties van mensen die me gewoon aan de schandpaal wilden nagelen.)

Dat zullen dat mensen zijn die geen besef hebben van wat  "one off" productie kost aan ontwikkeling, design en testen, prototyping en "handenarbeid" of intellectueel werk..

Denk dan gewoon  "Parels voor de zwijnen... ", doe verder met wat je bezig bent (je doet dat goed) en laat het links liggen.
Mensen die  de waarde van die zaken kennen, zullen  ze des te meer waarderen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ben

Mooi weer Kees-Jan. Dat wordt een blije klant.

Mij lijkt dat Spoor 1 rijders een heel ander slag mensen is in vergelijk met h0 rijders. De laatsten doen doorgaans heel erg hun best zo veel mogelijk rijdend materieel aan te kopen, de eerste niet.

Wie kent ze niet, die h0'lers met 100+ lokkies? ;D

Gr, Ben.

Dirky

Citaat van: dani op 17 november 2015, 11:16:16 AM
Citaat van: Dirky op 17 november 2015, 11:08:21 AM
welgeteld 14 reacties van mensen die me gewoon aan de schandpaal wilden nagelen.)

Dat zullen dat mensen zijn die geen besef hebben van wat  "one off" productie kost aan ontwikkeling, design en testen, prototyping en "handenarbeid" of intellectueel werk..

Denk dan gewoon  "Parels voor de zwijnen... ", doe verder met wat je bezig bent (je doet dat goed) en laat het links liggen.
Mensen die  de waarde van die zaken kennen, zullen  ze des te meer waarderen.

thanks!

(en ik ben dan ook fier gelijk ne gieter dat het (te dure) kerkje wekelijks door honderden mensen bekeken wordt in TrainWorld!)

SuSke

Citaat van: dani op 17 november 2015, 11:16:16 AM
...
Dat zullen dat mensen zijn die geen besef hebben van wat  "one off" productie kost aan ontwikkeling, design en testen, prototyping en "handenarbeid" of intellectueel werk.
...

+1

@Dirk, blijf rustig verder werken aan de dingen die je leuk vindt. Het zijn gewoon meesterlijke staaltjes modelbouw.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 16 november 2015, 22:51:23 PM

Mooi!

PS: op aanvraag van Rangeerduivel het citaat met de foto's verwijderd!

Dat is een zeer goede zaak  Janie,
Maar zeg nu zelf,
Niettegenstaande het werk van Kees-Jan prachtig is,was dat nodig?
We konden alles perfect zien op de foto's die hijzelf postte,dus...

;)