Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Thierry, forse werken laat je hier zien, als je er maar plezier in hebt, klimspiralen zijn ook niet verplicht en als je het red zonder prima toch.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ThierryDS

Dag Michael, ja vind ik ook  :). Links op de foto's zie je het begin van de wisselstraat met daaronder de nevenbaan. Daaronder komt dan een riviertje dat onder de beide banen doorkronkelt met rijkelijke bebossing.  ;)

bollen neus

Cabines zijn klaar op kleine onderdelen na (zijn onderweg uit Duitsland,) en het personeel, dat moet nog aanschaffen (misschien te vinden volgend week end?) Binnen kant aan open uitlaat gedicht zodat ge de groene platine niet meer ziet, tis maar een kleinigheid maar toch. Nu nog proberen ter hoogte van de motorunit wat licht te plaatsen en dan zal den dag wel al ferm gepasseerd zijn denk ik.
Den Eric.

Kees-Jan

Mijn reclame blokje maar met foto's  ;) ;) ;) ;)

Containerwagen aan het maken in spoor 1:


Rail-Kees Container Wagen Spur 1 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

De 3D print van de G2000 is bijna klaar in spoor 1 (reeds 18 verkocht  ;D):


G2000_001 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


G2000_002 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

En deze komt er aan. Natuurlijk ook spoor 1:


Ferkel_001 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Een fijne zondag verder................

NB voor de hele goegemeente er weer over valt: Nee ik heb de G 2000 niet getekend en de ferkeltaxe ook niet :-*.

Huugooke

#5839
Waar ik nu mee bezig ben? Proberen te overleven met 20 euro per dag.
Moet je eens proberen, een echte ogenopener.
Je kan dat bedrag verschuiven naar de volgende dag; bijvoorbeeld vandaag niks uitgegeven: morgen 40 euro over.
En dan moet je naar de dokter, apotheker, bakker,... en je hebt er 50 uitgegeven.
Voor mij dus geen beurzen en rommelmarkten.
Inkom vijf euro? Spijtig, dat is één of twee keer eten.
Deze maand 50 euro aan een occasie loc gegeven, dus twee en halve dag niet buiten komen.
En als er dan toch een onverwachte rekening komt: paniek en de overschotten (als die er zijn) uit de ijskast opeten.
Er zijn er die het met de helft moeten doen, dat kan nooit gezond zijn. Ik kijk nu ook uit naar de goedkoopste artikelen in de supermarkt, en als ik dan op Radio2 (Sven Pichal, elke morgen tussen 8 en  9) hoor wat voor vuiligheid ze in hun "rundsvlees" draaien dan krijg ik al puisten!
En als je dan ook nog diabetes hebt is het helemaal Godgeklaagd! Overal zit suiker in, als diabeet mag je nog eens extra betalen voor aangepaste eetwaren!
Enfin, gisteren een zakje eetwaren gekocht voor 22 euro; vandaag dus 18 gespaard.

Metpetergaathetbeter

#5840
ja dat stemt toch naar nadenken, heel verstandig nadenken, heden ten dage nodigen ze er een heleboel uit met mooie vooruitzichten voor te stellen of er al dan niet reclame mee te maken. 

Erg als je als welvaartstaat geld geeft al dan niet terecht aan mensen die nooit bijdroegen (en misschien ook nooit gaan doen!)en dan anderen die in hun leven hele leven gewerkt hebben en minder geluk hadden dan de gemiddelde burger en het schijnbaar met heel veel minder toch dienen rond te komen (zonder op van alles te kunnen terugvallen)

Ik weet het als je zo nadenkt wordt je vaak voor racist uitgemaakt, maar toch wordt het stilletjes tijd dat meer mensen zich vragen gaan stellen, en zich zoals ik het zie realistisch of menselijk op gaan stellen !

Chrisrail

#5841
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Huugooke

De term "Welvaartstaat" is relatief natuurlijk. Kom ik iets te kort? Normaal niet. Kan ik van mijn pensioen genieten? Niet op de manier waarop ik dat zou willen. Nu ik met één inkomen moet rondkomen is het tellen geblazen. Dat heeft allemaal invloed op de levenskwaliteit: het leven is meer dan eten en drinken om te overleven. Als dat de synopsis is, dan kan je er evengoed een eind aan maken! Misschien is dat de bedoeling? ::)

dieselfreak

En Gwendoline Rutten maar zeggen: 'We leven in een geweldige tijd':

http://www.gwendolynrutten.be/we-leven-in-een-geweldige-tijd/

En wie daar anders over denkt is verzuurd zeker?
MC

Huugooke

Jaja, voor politiekers is het altijd een geweldige tijd! Hebt ge gezien wat die krijgen ( niet "verdienen"  ;D ).
Laat die ook maar eens een paar maanden aan 20 euro leven, en dan niet in hun villa maar in een studiootje .

dieselfreak

MC

Metpetergaathetbeter

nu kijken naar Standard-Anderlecht !  :o

Huugooke

Vandaag was het dus verzamelbeurs in Malle. Voor de eerste keer heb ik ze gemist. Een auto kan ik me niet veroorloven, ook geen huur- of deelauto.
Openbaar vervoer? Zo avontuurlijk ben ik niet meer :-) .
En wat ga ik daar doen met 18 euro? Nog net voldoende voor de inkom.
In een club gaan? Dan kan je natuurlijk afspreken, alhoewel ik niet graag afhang van anderen.
De lokale club vraagt 60 euro lidgeld, sorry, dat is te veel.
Ik ga een beetje schilderen denk ik; verf heb ik nog, en de zon schijnt.

Chrisrail

#5848
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Huugooke

Citaat van: Chrisrail op 08 november 2015, 14:32:31 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 november 2015, 14:27:12 PM
nu kijken naar Standard-Anderlecht !  :o

Gokje wagen?
Ik gok dat ze allemaal een dik pak geld gaan krijgen voor een paar uur balleke stamp. Waarna ze in hun bolides stappen en naar hun babes rijden die op hun wachten in hun riante verblijven.
Zoals mijn pa zaliger zei: "niemand geeft geld om MIJ te zien werken, waarom zou ik dan naar de voetbal gaan"