Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 02 november 2015, 11:12:31 AM
Citaat van: Huugooke op 02 november 2015, 10:45:08 AM
En terug: een P8 naar type 64 aan het ombouwen. De 2de dom is er af, alle bellen en toeters. Nog aan het zoek aan een mooi voorbeeld of instructies voor het "verbelgen"

Boek van Marklin over de reeksen 60, 62, 64, 66?
Die boeken ken ik niet...

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 02 november 2015, 11:24:05 AM
Citaat van: OlivierV op 02 november 2015, 11:12:31 AM
Citaat van: Huugooke op 02 november 2015, 10:45:08 AM
En terug: een P8 naar type 64 aan het ombouwen. De 2de dom is er af, alle bellen en toeters. Nog aan het zoek aan een mooi voorbeeld of instructies voor het "verbelgen"

Boek van Marklin over de reeksen 60, 62, 64, 66?
Die boeken ken ik niet...
Moet types zijn, je hebt ook zo'n boek over de reeks 59/type 201. Olaerts heeft die over 2 jaar in Genk eens gedumpt aan €2/stuk.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: Huugooke op 02 november 2015, 10:32:59 AM
dat is maar een klein boomke hé Eric!
Wat die paling betreft: tong moet ik ook niet hebben: dat heeft heel de tijd in dat beest zijn bakkes gezeten, bah! Geef mij maar een eike!

Tja maar ik heb de pech dat er nog geen tiende ervan is afgevallen.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

#5808
Huugooke da eike waar komt dat vandaan ? :-\ Als je daar verder op ingaat ! :-\Als het ware een kieken haren eisprong! ;D ;)

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 november 2015, 11:45:30 AM
Huugooke da eike waar komt dat vandaan ? :-\ Als je daar verder op ingaat ! :-\Als het ware een kieken haren eisprong! ;D ;)
Ja, dat was n juist de (flauwe) grap hé Peter! ;D

bollen neus

Zo en ondertussen dat kieken (alias kip) haren ei sprong gedaan heeft zijn de cabines gespoten van model O.Nu kan ik beginnen aan het instrumenten bord de details te schilderen alsook de stoel en steunen. Later komt er nog een blusapparaat ingelijmd. Inde eerste cabine (en das vooraan voor de slimste mensen hier) komen een machinist, rangeerder en begeleider te staan/zitten. En onze Bruno is nu in den Afriek zodat ik ook geen foto's kan zetten alhier en ook niet op BNL forum.
Ave Maria.
Den Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 02 november 2015, 11:55:40 AM
Zo en ondertussen dat kieken (alias kip) haren ei sprong gedaan heeft zijn de cabines gespoten van model O.Nu kan ik beginnen aan het instrumenten bord de details te schilderen alsook de stoel en steunen. Later komt er nog een blusapparaat ingelijmd. Inde eerste cabine (en das vooraan voor de slimste mensen hier) komen een m

En dan zeggen ze dat een man niet kan multitasken,
Blaadjes tellen,forum opvolgen en terwijl ook nog verf spuiten! ;D

;)

bollen neus


Doornroosje

@Hugooke, en ik maar 64'en ombouwen naar P8'en.

bollen neus

Beide cabines zijn nu volledig geschilderd, instrumenten borden en schakelaars incluis, nu wachten op de bestelde blusapparaten om er nog in te plaatsen, de LED bakjes zijn al klaar das maar enkel aan vastlijmen.
Ondertussen een LED bakske (met 2 gele platte LED) maken als verlichting ter hoogte van de motor unit zodat er steeds wat te zien is als de loc gaat rondrijden. Zijn LED die niet veel oplichten maar das meer dan genoeg, doe er nog wat witte verf tegen zodat je een ander effect kan verkrijgen (zachter van kleur)
Den Eric.

Huugooke

Citaat van: Doornroosje op 03 november 2015, 09:52:26 AM
@Hugooke, en ik maar 64'en ombouwen naar P8'en.
willen we dan uitwisselen?  :D

Stedahult

Vandaag vooral bezig met het ronselen van bouwers uit het BNLS forum, die
hun medewerking willen verlenen aan een stukje voor 'Op bezoek bij'. Een topic
over het wel en wee van de bouw van een baan en van alles wat daar bij komt kijken.
Altijd leuk om in de ander zijn keuken te kijken, daarbij nog geen nee gekregen. Voor
het komende half jaar is het topic weer gevuld. Team Op bezoek bij kan op pad!
Mvh. Steef

reeves

Altijd welkom Steef !

Momenteel ben ik aant worstelen met ne jocadis am, met name verlichting, deze is voorbereid dwz er zijn soldeerpunten voorzien om de ledstrip op aan te sluiten, tot hier gaat alles goed, ledstrip werkt, maar bij minste vuiltje op de baan gaat deze dus ff uit wat ik niet leuk vind ;D, oplossing is buffercondensator maar de verlichting zit op een Aux van de decoder , deze lusten geen buffercondensator ale tot hier toe, oplossing aant zoeken voor dit euvel, waarschijnlijk gaat de decoder in overbelasting omdat de buffercondensator te veel stroom vraagt, opt werk een testopstelling gemaakt met led en C, daarna met led en weerstand serie met C, kan ie langzaam z'n stroom nemen ipv de decoder te laten zweten ent baasje ook pffff, nog effe verder zoeken tot de perfectie

Groet Tom

OlivierV

#5818
Wat verder gewerkt aan mijn M1 rijtuig, nu nog enkel de handrailingen aan de deuren een blinkend grijze kleur geven, maar dat gaat niet want de laatste keer in de knutselwinkel wist ik dat ik iets was vergeten meebrengen maar wist natuurlijk weer niet meer wat.

Verder wel figuurtjes, binnenverlichting en sluitlichten geplaatst. :)


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kees-Jan

Een sein in het groen gelegd:


Anlage by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


Anlage by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

En wat bruggen aan het bouwen:


Stadtbahn in Spur 1 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


Anlage by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


Anlage by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

En ja inmiddels tot eind 2017 volgeboekt in de Heimat om spoor 1 banen te bouwen................. We hebben werk aan de lopende B(r)and(l)  ;D ;D