Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Havoc

Citaat van: raf op 27 oktober 2015, 19:42:20 PM
aan het kijken op de catawiki site en der heeft er weer eentje prijs
http://veiling.catawiki.be/kavels/3157989-m-rklin-h0-54-delige-verzameling-diverse-k-rails-waarvan-8-flexrail

geboden prijs 667 euro

gr raf

Euh, als ik ga zien staat de prijs ergens op 62 euro.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

dan heeft die zeker naar de veiling meester gebeld want er stond wel degelijk 667 euro
hé anders zou ik dat niet posten hoor ben wel gek maar niet zot hé

gr raf en ik zal volgende keer een print screen nemen de ju nu vergeten te nemen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

We geloven jou wel, Raf.
Het zal een typefout geweest zijn.

Vorige week op 't werk nog op het laatste moment een typefout in een betaling kunnen corrigeren.
In plaats van € 115 gingen we de brave man of vrouw 5 miljoen terugbetalen...  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Ja ze  hebben het rechtgezet,kavel gesloten op 62€.
Ik heb ook gezien dat er iemand verkeerdelijk 667€ geboden had.

Ja RAF,het druist een beetje in tegen mijn principes,ze rekenen veilingkosten aan de verkoper en ook aan de koper,wat heel ongebruikelijk is.
Je weet het wel op voorhand,dus net daarom koop of bied ik er niet meer.
Dan ga ik liever naar EBay,daar bied ik nooit,ik zoek de advertenties waar staat ''sofort kaufen''
Het is misschien niet de goedkoopste weg,maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Catawiki kan voor mij den boom in!😇

;)

raf

heb een keer op ebay gekocht en daar een defecte loco aan over gehouden
nee alleen wagons en dergelijke bestel ik nog op ebay maar rollend tractie materiaal alleen in een winkel of online winkel
en catawiki heb ik al wel een paar gehad die vast zaten  door het stil liggen maar elke keer een compensatie gekregen in een tegoed bon of meteen geld terug gestort

ik maak elke keer een filmpje van de loco als hij aan komt hoe hij rijd op de baan en stuur dit mee op naar de veiling meester
loopt hij niet goed dan laat ik een andere loco tegelijk mee rijden die dan wel goed loopt over de zelfde sporen.
dit word meestal wel geaccepteerd door de verkoper
og efkes en ik kan terug aan de baan beginnen .
electronica onder in gaan bouwen dus er gaat niet veel gereden worden dit stuk van het jaar.
wel rondjes rijden om de sporen zuiver te rijden natuurlijk
ik moet toch zo eens eens tof zuiger gaan aan kopen mijn gedacht maar ik vind ze wel veel geld kosten

gr raf     
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Wel, catawiki is een heel goed idee, maar de uitvoering staat me niet 100% aan. Omdat het toch wel wat gerichter is dan ebay denk ik dat het voor bepaalde zaken een beter publiek aantrekt en dus ook voor verkopers interessanter is (of zou kunnen zijn). Langs de andere kant zie ik er zo'n verschil tussen de "richtprijs van de veilingmeester" en wat het werkelijk haalt dat er toch iets loos is. Ook een te grote mix van echt "waardevolle/interessante" zaken en "vulsel". Op de veiling van modeltreinen bvb verwacht ik geen lot van een handvol rails, dat is voor ebay of 2dehands.

Zelf koop ik regelmatig op ebay. Meestal eerder in een ebay-shop dan veilingen. Maar eens meebieden doe ik ook wel. Als je dat een beetje volgt kan je inschatten welke biedingen veel volk gaan trekken en welke niet. Meestal stel ik voor mezelf een maximum vast en bied dit de laatste minuut. Lukt het ok, lukt het niet dan volgende keer misschien. Maar zo bieden en blijven verhogen doe ik niet aan mee, anders doe je gekke dingen.

2dehands.be kijk ik ook wel eens en af en toe al iets gekocht. Maar Marktplaats bvb begrijp ik geen bal van. Advertenties blijven maar staan, veel met een luchtje aan, iemand vraagt een vaste prijs en dan beginnen ze te bieden tot ver boven die prijs etc.

Electronica en andere kleine rommel tegenwoordig allemaal bij Aliexpress.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

Citaat van: doomslu op 27 oktober 2015, 20:35:42 PM
We geloven jou wel, Raf.
Het zal een typefout geweest zijn.

Vorige week op 't werk nog op het laatste moment een typefout in een betaling kunnen corrigeren.
In plaats van € 115 gingen we de brave man of vrouw 5 miljoen terugbetalen...  :o

Zo, dat gaat mij niet lukken, dat staat niet op m'n rekening... ;) ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: milocomarty op 27 oktober 2015, 23:09:42 PM


Zo, dat gaat mij niet lukken, dat staat niet op m'n rekening... ;) ;D
mja gewone werkmens, ik begrijp dat wel !  ;D ;D ;D ;)

bollen neus

Poging aan het doen om de onderdelen van de cabines spoor O uit elkaar te krijgen, deze locomotief is me voor "nieuw" verkocht geweest maar heb al veel afgebroken deeltjes tegen gekomen met enkel open te vijzen. We maken er wel iets beters van dan een origineel en daar is het hem bij mij nu om te doen.
Den Eric.

ceuleer

Vandaag werd er bij mij een setje bumper door de post afgeleverd voor mijn ROCO 72736 V 200 Bentheimer Eisenbahn AG.
De loc werd standaard afgeleverd met ronde bumpers, maar het echte model heeft rechthoekige bumpers, daarom deze aankoop.



Originele buffers.  :(


nieuwe buffers.  :)


Grz,
Gunter

OlivierV

Paar overloopwissels geïnstalleerd in de uitneembare sectie.

Oude maar nog functionerende roco exemplaren, gekocht voor een prikje.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf



kast van een grote brossel .in genk was ze reeds klaar nu een laagje verf er over heen om te kijken hoe ze gaat worden .de bumpertjes en 2 zijspiegels moeten er nog op komen voor in de groene lak er kan op zetten .deze is nu in giethars maar ik ga proberen om de kap te maken in doorzichtige hars dan zitten meteen de vensters er in .anders moet ik een nieuwe mal maken waar de vensters zijn uitgefreesd en ze als losse delen monteren .maar dat gaat niet zo eenvoudig zijn om die in de deuren te plaatsen omdat de giet hars niet overal even dik kan aan gebracht worden .eventueel dan eens proberen met een binnen mal maar dat zien we dan wel weer  .nu enige probleem de radiatoren boven op het dak ???.nergens vind ik een foto waar ze goed op te zien zijn dus ik heb moeten gokken hoeveel er op lagen .bij de kleine zijn het 2X4 stuks maar bij de grote zijn het er meer dus ik gokte op 2X6 .iemand een foto eventueel dan pas ik het nog aan want die zijn los gemonteerd dus ik kan schuiven
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

foto van een model gevonden dus of het juist is ??? maar ik heb dus 2 radiatoren te veel liggen en dus moeten ze allemaal opschuiven zodat ze terug in het midden liggen
ook de dikke buis aan de zijkant moet ik nog zetten, de twee platformpjes en de twee hand relingen of wat ze ook mogen zijn 



dat is dus voor de volgende die gemaakt gaat worden maar dan in doorkijk giethars
proberen of ik de vensters alleen kan gieten in dat spul en de rest in gewone hars
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

De kleine onderdelen aan het repareren van de cabines.
Den Eric.

loebaske

Digi printjes aan het boren en bestukken....ai het was heet aan de vinger  :) :)