Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

grove den

Dank jullie wel Gerolf ,Dirkh en Dani!
Het is niet mijn eigen baan....ik help een goede vriend met het - letterlijk- invullen van het landschap.
De baan was al helemaal rijvaardig toen ik er aan begon maar er was geen rekening gehouden met: hoe zal het er gaan uitzien MET landschap!
Met wat kunst en vliegwerk kan ik gelukkig overal bij....was best een hele klus een geloofwaardig landschap(listen) te bedenken!
de helft van de toen zichtbare sporen liggen nu "ondergronds" en de baan oogt een stuk rustiger.
Zo zag het er in het begin uit:
dezelfde "berg"( met werkopening)met de aanzet voor de 'topmethethoogstepunt' deel

en zo zag hij, na veel puzzelen, plaken ,meten en verven  er een jaartje later uit


Jos

jb

Power pack in 8217 gestoken... eerste poging iets te ijverig begonnen, verkeerd gesoldeerd met als gevolg sound decoder kaput, dom!!!  :-[
Tweede poging iets voorzichtiger te werk gegaan op plux 22.
Rijeigenschappen duidelijk verbeterd ! Hoera  :)

doomslu

Citaat van: grove den op 09 oktober 2015, 11:17:30 AM
...
Het is niet mijn eigen baan....ik help een goede vriend met het - letterlijk- invullen van het landschap.
...
Jos, ik ben toch ook jouw vriend?  ;D

Knap werk hoor!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#5674
Citaat van: doomslu op 09 oktober 2015, 12:27:05 PMJos, ik ben toch (ook  8)) jouw vriend?  ;D
Hoor ik iemand hem hier outen ?  ;D ;) Die had je nog tegoed! ;)
Jos, fraai werk, enkel die bochten, ik hoop dat je de meeste op een meesterlijke wijze kunt aan het oog onttrekken ! :-\
Groeten Peter ;)

OlivierV

Ik deel de mening van meneer Thys.

Knap landschapswerk, alleen doen de bochten wat afbreuk aan het geheel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Waar zijn we mee bezig...  artikel afgerond voor MSM 152 :D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Doornroosje


dani

Citaat van: OlivierV op 09 oktober 2015, 13:43:23 PM
alleen doen de bochten wat afbreuk aan het geheel.
Ik heb zo een vermoeden dt de geometrie van tante Märklin "K" daar voor iets tussen zit
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 09 oktober 2015, 14:29:52 PM
Citaat van: OlivierV op 09 oktober 2015, 13:43:23 PM
alleen doen de bochten wat afbreuk aan het geheel.
Ik heb zo een vermoeden dt de geometrie van tante Märklin "K" daar voor iets tussen zit
Eerder de scherpheid van de bocht.... ;) Maar voor de rest echt knap werk van Jos.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

ach een pak dennen en nog wat groen voer op de heuvels en de bochten vallen niet zo meer op

je moet het soms doen met de plaats die je hebt en daar van maken wat je het beste kunt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

grove den

Bedankt manne voor de complimenten..maar ik had al geschreven dat ik het alleen het landschap kon invullen. met andere woorden: de baan/de spoorrails lagen er al  en die mochten/konden niet meer veranderd worden.
Vandaar dat ik dus in die veel te scherpe bochten  een "verhoging"bedacht heb om er  in ieder geval voor te zorgen dat de bocht( bijna 180 graden! =(  ) niet in een keer te overzien zal zijn. Er ontbreken wel nog de nodige bomen maar die worden tegen het eind van de "aankleding"van de baan geplant.
Nog een lange weg te gaan! =)

ps inderdaad raf...een pak dennen of zo! =)

raf



stom kut vliegen alweer.kunnen die na nie ergens anders landen maar nee juist in de verf en dan liefst met 1000 tegelijk
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en die wil ik tegen zondag klaar hebben mijn gedacht
en nu kan ik er niets aan doen tot de verf uitgehard is ook nog
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ben

Goederenloodsje afwerken. Konijnenhokken moeten nog op het dak evenals een schoorsteen. Morgen nog een wash en een drybrush en dan is het klaar.



Owja, grind op het kleine dakje inlijmen. En wat je niet ziet behoeft ook geen verf. ;D



Gr, Ben.