Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

SuSke

MTD-jubileumwagons aan het maken  :P :P :P  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Wat aan het testen voor mijn minibaantje 2016  :)
AC Pizzasnijders wielen en code 70 rails zijn geen goed idee  :(

Havoc

Nieuwe soldeerbout uitgeprobeerd. Bout is ok, maar het jobke valt serieus tegen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

even een poging doen om een kioskje op 1/87 te maken, zoals je ze op beurzen en salons ziet.
Wat een prulwerk, ik krijg meer en meer respect voor de zelfbouwers op N en Z schaal !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Juist hout gaan kopen voor mijn nieuw schaduwstation (voor Pierre Le Port en MSM 2016 minibaantje), Dat ga ik direct eens in elkaar gaan timmeren zie.
Nadien  het hout voorzien van een laagje kurk. En dan de sporen en wissels (dat ik gisteren in Houten heb gekocht) plaatsen en beginnen aan de besturing (met arduino).
Ik weet weer wat te doen :-)

TBCédric

Een beetje liggen werken aan mijn jocadis stel.







Sfeerfoto:




Wat gedaan:


  • Motortje vervangen (1 van 2) want waren beide kapot
  • draden aangesloten en in orde gebracht
  • binnenverlichting ingewerkt

Wat nog te doen:

  • Bankjes schilderen
  • Digitaliseren
  • draden herschikken wegens digitaal
  • reizigers in stel zetten
  • superen
  • stel 1 elektrisch gedeelte maken
  • Bestuurderscabine maken want die ontbreekt (x2)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

naar de koetswerkbouwer gaan lijkt ook aan de orde gezien de tweeds foto, daar ging iemand door het dak maar langs de verkeerde kant ! :-\ ;)

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 oktober 2015, 16:50:25 PM
naar de koetswerkbouwer gaan lijkt ook aan de orde gezien de tweeds foto, daar ging iemand door het dak maar langs de verkeerde kant ! :-\ ;)


Ik denk de reden te weten. Schroefjes iets te vast aangedraaid.

Ben nu bezig met het omgekeerde proces. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 04 oktober 2015, 16:57:24 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 oktober 2015, 16:50:25 PM
naar de koetswerkbouwer gaan lijkt ook aan de orde gezien de tweeds foto, daar ging iemand door het dak maar langs de verkeerde kant ! :-\ ;)


Ik denk de reden te weten. Schroefjes iets te vast aangedraaid.

Ben nu bezig met het omgekeerde proces. ;)

Je steekt best een buisje van hard materiaal over de schroef langs de binnenkant zodat ze het dak niet kan naar beneden trekken,
Vraag zal dan wel zijn of het dak nog aansluit met de kast,
Ik weet het,het is een foutje van Jocadis,men moest dit reeds doen toen de stellen nieuw waren...

;)

Enne..ge ligt daar weer hé Cedric!! >:( ;D ;D
Citaat van: LS Models op 04 oktober 2015, 16:39:47 PM
Een beetje liggen werken aan mijn jocadis stel.

Huugooke

En aan die vodden geefde gijlie zoveel centen! En dan maar zagen dat er bij een andere een ruitenwisser de verkeerde kleur heeft!
Sorry hé mannen, alles is relatief hé! ;D

reeves

De rest van m'n baan afwerken kwa sporen, ballasten en rails roest airbrushen, natuurlijk is m'n potteke verf juist leeg..... ;)

Groet Tom

SuSke

Gelukkig hé Tom of ge had een roestig scherm nu  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Mee bezig: Veel werken, maar ook mijn webstek wat bijwerken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

twee dagen affligem achter de rug en best wel een plezanter beurs
ik heb veel kunnen werken aan de 7F en veel belangstelling in de boten
voor de rest bedankt aan michel om me te komen aflossen en alle anderen die een oogje op de stand hielden als ik iets te eten was gaan halen of een sanitaire stop   moest maken.
niets gekocht deze keer want en gebrek aan tijd om rond te lopen en er was niets wat ik op het ogenblik kon gebruiken
uitnodiging voor 2017 reeds binnen en dit keer met een bassin (eindelijk)de 6X4 meter mag mee komen zodat ook anderen kunnen varen .plaats is er meer dan voldoende en de brandweer zorgt voor een of meerdere pompen om het bassin terug leeg te kunnen pompen om de snelst mogelijke manier






de laatste stond op een andere stand en is best wel een geinig ding .of het is een duikboot of een half duiker maar het heeft hydofoyls dus ik denk dat het best wel snel zou kunnen gegaan hebben als het ooit gebouwd moest zijn geworden

iemand een idee wat het is ????
meer foto's op smoelen book
https://www.facebook.com/knock.broekvent/media_set?set=a.1024158750969607.1073741862.100001264753423&type=1
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: raf op 05 oktober 2015, 08:19:20 AM
of het is een duikboot of een half duiker maar het heeft hydofoyls
iemand een idee wat het is ????

Zou het een nieuw prototype van een TREIN kunnen zijn misschien ?  (dat zou ik verwachten op MSM)
ah nee het ging over (duik)-boten.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.