Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

loebaske

een universel printje en voor de decoder komt er een rijtje van 2x4 houder...

krisds

Diorama aan het maken in functie van de aankomende baan, wat zelfbouw proberen en zo... Als ook een transportband van pb messing in elkaar gebakken, halverwege een nieuwe regelbare soldeerbout in dienst genomen, had ik al veel eerder moeten doen. Heb er nog wat schuurwerk aan. De fotokwaliteit is brak want gsm, fototoestel moet ik ooit eens aankopen, het andere is met de madam mee op congres in het buitenland.

TBCédric

Gisteren avond nog eens liggen 'prutsen'. Binnenkort kunnen jullie een how-to verwachten op het forum.  ;)



De draadjes worden nog weggewerkt en zullen plaatsvinden in het WC-kotje.  ;D



Je ziet toch dat er wat verschil is qua helderheid tussen de twee rijtuigen. Ook is dit het echte kleur van licht t.o.v de andere twee foto's.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

loebaske

Nog wat uw draadjes weg moffelen aan de linker kant, persoonlijk is er teveel licht in de wagon...iets minder zou stukken mooier zijn....vooral in het donker zal/mag het perron niet verlicht zijn...kijk maar eens naar de wagons tijdens de avond als die op het perron staan, amper licht....dat is wel mijn smaak hé...

philippe_007

met "Correctielak voor witte LED's" kan je het licht wat minder sterk maken.
Vroeger te koop bij Conrad, maar blijkbaar is het nu uit hun assortiment.

Ik vind dat verlichting op een baan steeds veel te scherp is, vb leds (zwaailichten of koplampen) van auto's of zelf stratverlichting...
peersoonlijk vind ik dat alle verlichting enkel als versiering mag dienen en niet echt als verlichting op de baan...
 

dani

met dat laatste ben ik het helemaal eens.  Als je je baan wil verlichten kan je dat met daarvoor gemaakte verlichting.

Anderzijds zo een heel flauw schijnsel uit de wagons dat een klein beetje licht op de omgeving schijnt is niet mis, als het maar niet te veel is.   Dimmen is de boodschap
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Gisteren lekker verder geknutseld.
Regenwaterafvoeren voor de grote brug zijn allemaal klaargemaakt, geschilderd en staan nu te drogen.
De centers zijn op hun plek vastgezet in het eerste deel van de muur. Ondertussen bezig met een werkmethode uit te vissen om de 2 torentjes naast de doorsteek en hun steunconstructie te maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

https://www.youtube.com/results?search_query=dronken+sailer+bagpipes&page=5

beetje muziek luisteren and a  pint off the black stuff  om de avond door te komen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 21 september 2015, 18:08:05 PM
https://www.youtube.com/results?search_query=dronken+sailer+bagpipes&page=5

beetje muziek luisteren and a  pint off the black stuff  om de avond door te komen

gr raf
Ja maar, zo geraakt dat werk niet af hé! ;)

Ben

Laatste opening in m'n baantje dichtmaken, haventje met 2 los spoortjes in de ruwbouw.





Gr, Ben.

raf

hugo ik ben volop dat programma aan het leren hoor
dat je niets ziet gebeuren wil niet zeggen dat ik niets aan het doen ben

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 21 september 2015, 19:49:06 PM
hugo ik ben volop dat programma aan het leren hoor
dat je niets ziet gebeuren wil niet zeggen dat ik niets aan het doen ben

gr raf
Geniet van de rust Raf!

Cozzy

#5607
Belooft een leuk hoekje te worden Ben, knap!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

bollen neus

De garage eens opkuisen, moet ook eens gebeuren.
Den Eric.

dani

Citaat van: Ben op 21 september 2015, 19:10:33 PM
Laatste opening in m'n baantje dichtmaken, haventje met 2 los spoortjes in de ruwbouw.
Gr, Ben.
Prachtig werk, Ben.  Ik wou dat ik al aan die fase toe was.
Helaas de bouw ligt hier al maanden stil door altijd wel iets dat in de weg komt en veranderende omstandigheden.

Heel mooi gedaan die StelCon platen.  Heb je die zo aangekocht of zelf bewerkt of gemaakt ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.