Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Huugooke

Die laatste is maar nen droge zulle (sic.)

Huugooke

Citaat van: Huugooke op 11 september 2015, 19:54:30 PM
In de meeste modellen is de verlichting op het chassis aangebracht, bij zelfbouw is dat niet altijd mogelijk.
Dus; op het chassis drie contactjes,  verbonden met de decoder, en op de kap drie tegencontactjes, verbonden met de LED's, verend natuurlijk!
Zo kan de kap er gemakkelijk af zonder soldeerwerk.

Misschien een iets duidelijkere foto; het helpt ook dat die afplaktape er af is  ;D
Het staat misschien wat scheef, maar het was een experiment, en het werkt!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

http://www.products4engineers.nl/elektronica/connectoren-stekers/pid31421-speciale-connectoren.html

zoeken op pogo cantactpennen
misschien een wat meer zekere oplossing om goede contacten te hebben en het ziet er mooier uit en werkt gemakkelijker
ze hebben deze in verschillende maten en de meeste zijn als goud contact uitgevoerd dus een lange levensduur

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Een dergelijk idee heb ik ook toegepast. Zie hier , derde en vierde foto.

bollen neus

Alle kleine onderdelen staan in de primer, nog 2 extra antennes gemaakt voorop de neuzen te plaatsen en de platforms staan reeds in het zwart gezet + vernis.Het is niet veel maar een mens steekt er wel veel tijd in.
Zeker met spuitwerk alles opstellen, verf klaar maken en daarna alles mooi uitkuisen en op ruimen.
Den Eric.

bollen neus

Voor vandaag ishet strippen tape snijden voor afplakken van de body, spuitwerk zal in 3 keren moeten, dus 4 keer afplakken. Mooi jobke bij dit weer.
Den Eric.

Michiel

Eric, jammer dat je nog steeds niet bereid bent om hier beelden te willen plaatsen. Ik herinner me van vele jaren geleden dat je prachtig werk leverde met de bolle neusen. Dergelijke droge tekstjes van waar je mee bezig bent zeg jammer genoeg niet veel. Ik blijf het jammer vinden dat ik niets meer van je werk zie.   :'(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Eric heeft zijn fotoding nu eenmaal gevonden op het BeneluxSpoor.net - forum. Daar kan je foto's plaatsen zonder dat ze op een externe servermoeten staan en dat is nu eenmaal veel eenvoudiger. Is ook al een oud zeer dat hier menig keer ter sprake is gekomen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel


Klaas Zondervan

Dan is het toch makkelijk op te lossen? Telkens als Eric foto's plaatst op Beneluxspoor, dan geeft hij hier een link naar het betreffende draadje. Kan iedereen er in één keer naartoe klikken.
Ik geef hier een recente link (10 minuten geleden)http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28304.msg3221598384/topicseen.html#msg3221598384

PS: Rudy was net iets sneller. En je hoeft niet eens een account aan te maken om alleen maar te lezen.

OlivierV

Citaat van: Michiel op 14 september 2015, 09:40:30 AM
Eric, jammer dat je nog steeds niet bereid bent om hier beelden te willen plaatsen. Ik herinner me van vele jaren geleden dat je prachtig werk leverde met de bolle neusen. Dergelijke droge tekstjes van waar je mee bezig bent zeg jammer genoeg niet veel. Ik blijf het jammer vinden dat ik niets meer van je werk zie.   :'(
Zijn keuze he Michiel, foto's op een externe server vind ik nog altijd handiger, dan kan je die overal gebruiken. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Klopt, en ik respecteer z'n keuze, maar daarom mag ik het wel jammer vinden, want Eric maakte mooie dingen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Gaatjes boren van 0.7 in men digi printjes en dan op maat zagen en kunnen oude lok's voorzien worden van een printje waar je een decoder kunt inpluggen...






dani

uit nieuwsgierigheid.....    wat komt er op die printjes en waar ga je daar een deocde in pluggen ?  wat voor type decoder ?  welke aansluiting ?    of is dit een "universeel" verlichtingsprintje ofzo ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.