Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

Waar ik mee bezig ben

Een paar niet-rijdende locjes doen rijden om in topic te koop te plaatsen!
Meestal gaat dat om vuile wielen en sleepkontakten,oxidatie,
In een paar Jouef-gevallen is dat dan meestal het aandrijfriempje vervangen... ::)

;)

Kees-Jan

Nog 3 wissels van ballast voorzien. Dan zit 3 kwart er op van de baan.

ERVIN

Gras zaaien met de Grassmaster , en tussendoor nog bovenleidingsmasten plaatsen , en treinen laten rijden natuurlijk , en als dat nog niet genoeg is , chatten met enkele collega's van hier op het forum. ;)

Redelijke discussie over de trekkracht van de " oude" Mehano locs en de nieuwere generatie Mehano/Lemke.

Ben

Citaat van: ERVIN op 17 augustus 2015, 17:15:02 PM

Redelijke discussie over de trekkracht van de " oude" Mehano locs en de nieuwere generatie Mehano/Lemke.


En is er al een voorlopige conclusie? :)

Gr, Ben.

raf


as gemaakt met een lipring dichting en als deze nu nog niet water dicht is dan weet ik het nie meer
toch makkelijk als je een draaibank hebt staan want dan is da zo eventjes gemaakt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

Citaat van: Kees-Jan op 17 augustus 2015, 17:03:04 PM
Nog 3 wissels van ballast voorzien. Dan zit 3 kwart er op van de baan.

Goed zeg !!

Kees-Jan

Ja Marty  ;)

Meer dan 65 meter in 2 dagen.......

De rest de volgende keer.

Foto's volgen nog

Ben

Snijden, passen, plakken. :)



Gr, Ben.

Martin Welberg

Lijkt wel of het slecht weer is  ;) ;D

Havoc

Citaat van: raf op 17 augustus 2015, 17:44:15 PM
as gemaakt met een lipring dichting en als deze nu nog niet water dicht is dan weet ik het nie meer
toch makkelijk als je een draaibank hebt staan want dan is da zo eventjes gemaakt

gr raf

Heb wel een draaibank, maar dat is toch wel een week ('s avonds, nog niet op pensioen of op den dop) werk voor mij. En helemaal niet zeker of die dicht zou zijn :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

#5455
Citaat van: Havoc op 18 augustus 2015, 19:52:03 PM
Citaat van: raf op 17 augustus 2015, 17:44:15 PM
as gemaakt met een lipring dichting en als deze nu nog niet water dicht is dan weet ik het nie meer
toch makkelijk als je een draaibank hebt staan want dan is da zo eventjes gemaakt

gr raf

Heb wel een draaibank, maar dat is toch wel een week ('s avonds, nog niet op pensioen of op den dop) werk voor mij. En helemaal niet zeker of die dicht zou zijn :D

Hoe gladder (lees gepolijst plus zuiver rond) je as, hoe beter die afdichting werkt en hoe langer het gaat duren voor die gaat lekken ;)
Een heel klein beetje siliconen pasta (vet is een foutief begrip) aan de "waterkant" doet er nog wat betrouwbaarheid bij.
Knap staaltje werk, Raf  8)!
Groet van Frank

raf

bedankt
de as zelf is rvs en daar is het heel hard werken om er draad op te trekken
maar dat is dan ook super glad van oppervlakte
dan de lagers uit zelfsmerend brons en dan met een ruimer op 4 mm  gebracht
de lipring houder die is oer de as heen gesoldeerd en als de boot gespoten is dan komt er speciaal water vast vet in de as gespoten
niet teveel want anders word de as teveel tegen gehouden en dan moet de motor te hard werken want vaartijd kost

plezant werkje en zo kost een as haast niets

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Kees-Jan

Mooi Ben!


Anlage by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


Spur 1
by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Effe wat plaatjes tussendoor.

OlivierV

Knap hoor Ben, je schaduwstation is ook mooi ingewerkt. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

die kondens locks die hier gereden hebben waren dat er met 4 of 5  assen want er zijn twee verschillende tenders geweest achter dien 52
ik kan een 4 asser tender kopen en die is misschien juister dan die lange 5 asser

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.