Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

SuSke

Citaat van: Gerolf op 12 augustus 2015, 09:10:40 AM
Erg mooie vangrails, Frans. Prima gemaakt  8)
Lijkt me een interessant artikeltje voor MSM ...
Een artikel van een half blaadje  8)
Zal daar eens over nadenken  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Citaat van: loebaske op 12 augustus 2015, 09:18:58 AM
Ze zouden die beter meteen in het zwart produceren en waarom in het zwart, dan mag je nog eens ergens iets vergeten om perfect te schilderen, dan valt het niet meteen op, indien wit zou je het meteen zien, een witte stip zie je altijd...
Daarom dat ik alles eerst in het zwart spuit...

Klinkt logisch, bij mij gemis aan ervaring, nog nooit poppetjes geschilderd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan

Citaat van: Michael op 13 augustus 2015, 07:37:34 AM
................bij mij gemis aan ervaring, nog nooit poppetjes geschilderd............

Gaan doen! Gewoon een keer gaan doen!


Lokführer Klaus by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

marc goovaerts


bollen neus

Lijst is nu volledig gedaan van alle afgewerkte modellen (verbouwing omschrijving en alle toeters en bellen) met de nodige foto in kolommen gewerkt. Ben tevreden, alles staat nu op beschermde schijf, kom toch op 65 volledig reeds verbouwde locomotieven, dan 18 stuks die nog "maagdelijk" nieuw en origineel staan (moeten nog verfraaid worden), een 10 tal donormodellen (allen nieuw in de doos) een 4 tal locomotieven voor onderdelen als er eens iets moest afbreken of verloren gaan ook goed voor extra onderdeeltjes en dan heb ik nog een 4 tal body's gewoon in geval van. Nen ferme boterham en dat met één hand, het duurde wel langer maar we hebben tijd zat nu.

Weinert spoor O onderdelen zijn onderweg, had reeds een poging gedaan om wat "plooiwerk" te doen om terug wat op te starten aan O model maar viel tegen zal voor een andere keer zijn. Vingers willen nog niet mee.

Den Eric.

Michael

Citaat van: Kees-Jan op 13 augustus 2015, 08:02:34 AM
Citaat van: Michael op 13 augustus 2015, 07:37:34 AM
................bij mij gemis aan ervaring, nog nooit poppetjes geschilderd............

Gaan doen! Gewoon een keer gaan doen!


Lokführer Klaus by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Kees-Jan het is allemaal gewoon doen, maar niet voor alles tijd, als ik zie hoeveel tijd ik afgelopen week in de boompjes heb gestopt, amai een heel pak tijd, dus......alles op zijn tijd, maar niet allemaal vandaag.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan

Tijd...... Sja net 11 uur er op zitten. Zagen, verven en schotteren. Nog vijf dagen te gaan.

Martin Welberg

Had je maar een vak moeten leren KJ  :P

Michaël, tijd is altijd de vraag, hebben we waarschijnlijk geen van allen genoeg van. Maar een kwestie van goed verdelen maakt het mogelijk om sneller wat neer te zetten..ben wel benieuwd naar de bomen..

Ben


reeves

Siet er al goed uit ben , blijven kwasten zou ik zeggen  :D

Groet Tom

OlivierV

Mijn reeks foto's van gisteren een beetje bijwerken en de slechte wegsmijten. (bezoekje gebracht aan de Bocqlijn).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

efl045

Proberen achterhalen wat dit zou kunnen zijn...





Deze morgen gespot door mijn echtgenote op een rommelmarkt, geen verdere details of info, want ze dacht dat ik het wel zou (her)kennen  :)

Zijn er hier kenners?

Huugooke

koplampen aan't maken. Dat roodbruin daar links is een stuk van 2 cent.

Huugooke

Citaat van: efl045 op 16 augustus 2015, 11:42:49 AM
Proberen achterhalen wat dit zou kunnen zijn...

Deze morgen gespot door mijn echtgenote op een rommelmarkt, geen verdere details of info, want ze dacht dat ik het wel zou (her)kennen  :)

Zijn er hier kenners?
Als ik vergelijk met wat ik hier heb zou ik zeggen, Hornby? Frans model? Maar er waren zoveel blik fabrikanten.
"Bing" kom je veel tegen (Duits)
"Gils" was een Belgisch merk.

Is het elektrisch , drie rail, mechanisch, met veer?
"Made in ?"

TBCédric

Bezig voor wat modelletjes te ontwerpen:


Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.