Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan

Die heb ik niet getekend en dat weet jij ook. Verder heb ik daar ook nooit een geheim van gemaakt. Hun niveau haal ik niet en daar streef ik ook niet naar voorlopig.

Dirky

Sorry... Ik dacht dat jij die tekeningen had gemaakt! Als dat niet zo is heb je in alle geval een goede leermeester.


SuSke

Vangrailtjes zijn artisanaal gemaakt uit aluminium bakjes, op H0 schaal met een dikte van 0,1mm.

Voordeel daarvan is dat je ze ook mooi kan rondplooien in de gewenste straal, en eventueel ook de aansluitstukken kan maken aan betonnen schampkanten.
De kolommetjes worden uit het zelfde materiaal geplooid in U en zijn ongeveer 1x1mm







En als ze op hun plaats zijn geef je ze een deuk alsof er iets is tegen gereden  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

niet mis... artisanaal straalt altijd "iets meer" uit!  :)

ERVIN



doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Mooi gemaakt Frans!


Citaat van: Dirky op 10 augustus 2015, 23:01:35 PM
Sorry... Ik dacht dat jij die tekeningen had gemaakt! Als dat niet zo is heb je in alle geval een goede leermeester.

Ik heb deze heren tot nu toe niet gebruikt als leermeester.

Al de tot nu toe gebouwde modellen zijn samen met deze twee geconstrueerd (MaK, O&K en G2000) waarbij in onderling overleg de constructies bedacht zijn.

De kleine zaken die ik hier nu laat zien zoals de vangrail en aandrijfassen zijn wel door mij getekend zonder enige hulp van de tekenaars.

MARKLINRIJDER

#5408
Kees-Jan,

Idd dat heb je nooit onder stoelen of banken gestoken, maar wel mooie realisaties.
Top tekenaars, veel respect voor die mannen.

Zelf even een rust moment ingelast met afwerking dit:




Grtjs,

David

erik de noorman

Vangrailtjes zijn artisanaal gemaakt uit aluminium bakjes,

Fantastisch materiaal hé Frans.   :P :P :P :P :P
Mooi gemaakt.
Erik.

Kees-Jan

Mooi David! Heel mooi.

De traxx staat hier ook in de to do lijst (spoor 1). Deze komt dan met de dubbeldekkers ook van Bombardier (met hun hulp en toestemming).

loebaske

Dat is TOP Frans, beter dan die MDF  ;)

Michiel

Frans, die metalen vangrail is heel goed gelukt! Ziet er perfect uit!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

#5413
Citaat van: erik de noorman op 11 augustus 2015, 01:36:19 AM
Vangrailtjes zijn artisanaal gemaakt uit aluminium bakjes,

Fantastisch materiaal hé Frans.   :P :P :P :P :P
Mooi gemaakt.
Erik.

Bedankt Erik, en zeker als dat komt van jou met je realisaties op "Remise-en-scene".
't Is bij jou dat ik de inspiratie heb gehaald.

Ook aan de anderen, bedankt. Het werkt inspirerend om nog verder te gaan met die dingen.

Volgende uitdaging: I profieltjes maken van 1x0,7mm
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Dieje Rudy zijn computer aan het maken er was iets heel vreemds mee gebeurd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan