Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dirver

Citaat van: ERVIN op 30 mei 2015, 21:15:18 PM
@dirver , ja hoor , het is daar nog steeds te koop , ben er dinsdag nog geweest en heb de platen zien liggen toen.
Een art.nr. heb ik er helaas niet van.

Erwin,

Ik had Kristin op de mail maar zij kent dit niet.
Of het moet depron zijn, of  maquettekarton.
Heb je een locatie in de winkel  (schap, hoek, ..) waar het ligt ?
Dan kan ik dit doorgeven aan Kristin.

Mvg,
Dirk

Met de (model)trein was je er geweest !!

SuSke

Architectenkarton kennen ze bij Lucas Creativ inderdaad onder de naam "maquettekarton" - ook in de winkel in Schoten is dat zo  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vyncky

Iets wat al lang op de agenda staat: de spuitcabine wat verbeteren :)




Kunnen we weer met wat anders verder ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michael

Yannick, ziet er goed uit, airbrush je vaak met verf op basis van Terpentine? Dan is zo'n installatie zeker zinvol, met acryl verfjes heb je zo'n afzuig installatie niet echt nodig.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dirver

Citaat van: SuSke op 05 juni 2015, 10:12:21 AM
Architectenkarton kennen ze bij Lucas Creativ inderdaad onder de naam "maquettekarton" - ook in de winkel in Schoten is dat zo  ;)

Suske,

Klopt maar de vraag is "gepeld architektenkarton" waar Ervin naar verwijst.
Met de (model)trein was je er geweest !!

vyncky

Citaat van: Michael op 07 juni 2015, 22:17:04 PM
Yannick, ziet er goed uit, airbrush je vaak met verf op basis van Terpentine? Dan is zo'n installatie zeker zinvol, met acryl verfjes heb je zo'n afzuig installatie niet echt nodig.

Ik ben nog een beginnende spuiter ;) Zo héél veel heb ik nog niet gespoten ('n L-rijtuig en 'n reeks 29)

Hiervoor heb ik steeds met acryl gewerkt en dat viel goed mee. Ik merkte wel dat je een lange tijd spuit, er ook wel 'n geurtje komt.

Er staan nog 'n aantal spuitprojectjes op stapel. Waarschijnlijk met verf op thinnerbasis, aangezien de kleur wat beter uitkomt met het origineel/bestaande model.

Yannick



Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Rangeerduivel

Citaat van: dirver op 08 juni 2015, 06:57:20 AM
Citaat van: SuSke op 05 juni 2015, 10:12:21 AM
Architectenkarton kennen ze bij Lucas Creativ inderdaad onder de naam "maquettekarton" - ook in de winkel in Schoten is dat zo  ;)

Suske,

Klopt maar de vraag is "gepeld architektenkarton" waar Ervin naar verwijst.

Dat "pellen" doe je meestal zelf,,,
Er ligt een laag dik papier langs elke kant,waarvan je er één zo aftrekt,zoals je een beer vilt ;D
Dan krijg je een mooi egale laag mousse waar je relief kan indrukken/krassen
Althans toch bij de soort die ik heb,
het werkt plezierig,ik ben er net ook mee aan 't experimenteren om een kasseikoer te maken en het lijkt aardig te lukken

De tunnelportalen werden al eerder gemaakt uit een vel van 1cm dik



;)

OlivierV

Jaande Rudy, dat werken met pluimkarton gaat u precies goed af!

Dat portaal ziet er niet mis uit (al had ik de stenen ronde de rand een ander kleur gegeven) en de koer komt ook in orde!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Proberen te schilderen en het valt dik tegen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

#5049
Citaat van: OlivierV op 08 juni 2015, 14:00:10 PM
(al had ik de stenen ronde de rand een ander kleur gegeven)

@ Olivier
Niemand houdt u tegen,je weet waar 't is hé!! ;D ;D

Citaat van: Havoc op 08 juni 2015, 14:52:01 PM
Proberen te schilderen en het valt dik tegen...

@Johan,
Geschilderd met gewone grijze muurverf (Levis 'Ambiance'mat)
Na drogen een wasch met verdunde plakkaatverf en je bekomt dit resultaat.

;)

Havoc

Ben bezig met anti-roest etsende primer op blank staal. Best zou spuiten zijn, maar daarvoor heb ik het gerief niet. En dat spul is lopend als water. Maakt niet veel uit, je gaat er toch (bijne) niks van zien. Met rode menie vroeger ging dat precies beter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel


conducteur

Ik kom wat achter, maar nog even inpikken op Cedric z'n website... Sinds geruime tijd overtuigd van Drupal & Joomla voor websites die regelmatig een update krijgen (nieuwe inhoud, nieuwe foto's....)


Onze nieuwswebsite Zee-Online.be bv
www.zee-online.be


-->Drupal website, de moeite wat je kan bereiken met de module's die je zo op internet kan vinden, en héél gebruiksvriendelijk als er een nieuw artikel moet verschijnen met de built-in-editor
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dirver

Citaat van: Rangeerduivel op 08 juni 2015, 13:12:02 PM
Citaat van: dirver op 08 juni 2015, 06:57:20 AM
Citaat van: SuSke op 05 juni 2015, 10:12:21 AM
Architectenkarton kennen ze bij Lucas Creativ inderdaad onder de naam "maquettekarton" - ook in de winkel in Schoten is dat zo  ;)

Suske,

Klopt maar de vraag is "gepeld architektenkarton" waar Ervin naar verwijst.

Dat "pellen" doe je meestal zelf,,,
Er ligt een laag dik papier langs elke kant,waarvan je er één zo aftrekt,zoals je een beer vilt ;D
Dan krijg je een mooi egale laag mousse waar je relief kan indrukken/krassen
Althans toch bij de soort die ik heb,
het werkt plezierig,ik ben er net ook mee aan 't experimenteren om een kasseikoer te maken en het lijkt aardig te lukken

De tunnelportalen werden al eerder gemaakt uit een vel van 1cm dik



;)

Rudi,

hehe, dat weet ik ook wel maar Ervin heeft het over reeds "gepeld architektenkarton".
Waarom zou ik nog prutsen met pellen als het al kant-en-klaar voor dezelfde prijs verkrijgbaar is ?

Ik ben dan uiteindelijk maar eens aan een muur begonnen , is nog niet klaar , moet nog wat washings krijgen.
Bij Lucas Creativ in Meerhout is er nu ook , reeds " gepeld" architectenkarton te koop , 4€ voor een grote plaat van 3mm dikte , uit dit materiaal is deze muur gemaakt.

Met de (model)trein was je er geweest !!

OlivierV

Citaat van: conducteur op 08 juni 2015, 17:35:08 PM
Ik kom wat achter, maar nog even inpikken op Cedric z'n website... Sinds geruime tijd overtuigd van Drupal & Joomla voor websites die regelmatig een update krijgen (nieuwe inhoud, nieuwe foto's....)


Onze nieuwswebsite Zee-Online.be bv
www.zee-online.be


-->Drupal website, de moeite wat je kan bereiken met de module's die je zo op internet kan vinden, en héél gebruiksvriendelijk als er een nieuw artikel moet verschijnen met de built-in-editor

Degene die die achter het echte programmeerwerk van onze clubsite zit heeft zo'n editmodules zelf geschreven... op zich heel erg knap dat hij dat kan, maar echt heel lekker werken doet het niet anders, zeker omdat hij van de css een warboel heeft gemaakt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan