Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Bolje

Citaat van: adrievans op 24 januari 2015, 13:54:50 PM
Citaat van: bekie op 24 januari 2015, 13:15:32 PM
Even terug naar de discussie over de belgische vlag etcetera. Misschien een idee? Om de vlag van Neutraal-Moresnet te gebruiken: horizontale banen van boven naar beneden zwart-wit-blauw?

Ga me dit eens uitleggen,horizontale banen die vertikaal lopen.  :o
Een soort kruis  ;D
Vele groeten,
Ronald

SuSke

Citaat van: adrievans op 24 januari 2015, 13:54:50 PM
Citaat van: bekie op 24 januari 2015, 13:15:32 PM
Even terug naar de discussie over de belgische vlag etcetera. Misschien een idee? Om de vlag van Neutraal-Moresnet te gebruiken: horizontale banen van boven naar beneden zwart-wit-blauw?

Ga me dit eens uitleggen,horizontale banen die vertikaal lopen.  :o

Waar staat dat???

3 horizontale banden: Zwart van onder, wit in het midden en blauw van boven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

adrievans

Citaat van: raf op 23 januari 2015, 18:22:20 PM
avomd

al een paar dagen bezig eiken bomen om te zagen op een bouwplaats die vrijgemaakt moet worden

4 aanhangers van 0.5 ³ reeds gekloven en morgen der weer tegen aan

morgen 2 man der bij voor de hakselaar (op een tractor) om al het klein hout te versnipperen
voor de rest wat er nog ligt klein zagen en klieven
alleen het weg rijden van de aanhanger daar gaat nog tijd in kruipen mijn gedacht
gr raf maar het was lekker weer om buiten zo bezig te zijn want ik had geen kou al vroor het heel de dag

Dat is nog eens goed bezig,4 keer warmte van het zelfde stuk hout.(1-zagen 2- verslepen/vervoeren 3-kloven 4-het opstoken.
groen bezig.  ;) ;)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

Citaat van: SuSke op 24 januari 2015, 14:01:54 PM
Citaat van: adrievans op 24 januari 2015, 13:54:50 PM
Citaat van: bekie op 24 januari 2015, 13:15:32 PM
Even terug naar de discussie over de belgische vlag etcetera. Misschien een idee? Om de vlag van Neutraal-Moresnet te gebruiken: horizontale banen van boven naar beneden zwart-wit-blauw?

Ga me dit eens uitleggen,horizontale banen die vertikaal lopen.  :o

Waar staat dat???

3 horizontale banden: Zwart van onder, wit in het midden en blauw van boven.

Oeps,snelle leesfout  ???
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

Ben nu bezig aan het jaarlijks onderhoud van mijn loks (62 stuks)
Dat is een zenuwslopend werkje. Sommige loks gaan open door middel van een klikverbinding, sommige door middel van 1 schroefje en een aantal. >:( >:( >:(
Maar het is een werkje dat nu eenmaal moet gebeuren, wil je lang geniet van je modellen hebben, want anders gaan de asjes en de tandwielen wat stroever (meestal ongemerkt) en slijten of breken zelfs de tandwieltjes.
Denk er ook aan dat ondanks dat modellen in een kast of nog in hun doos zitten, dit onderhoud ook noodzakelijk is
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Frans, volgens mijn bescheiden mening is het zwart bovenaan, als je leest: horizontale banen van boven naar beneden zwart-wit-blauw.

Maar waarop slaat die vlag eigenlijk?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: doomslu op 24 januari 2015, 14:42:18 PM
Maar waarop slaat die vlag eigenlijk?

Is van Neutraal Moresnet. Een stukje land tussen België en Duitsland met een punt die tegen Nederland kwam. Was neutraal omdat het van groot strategisch belang was omwille van de zinkertsmijnen. De Vieille Montagne compagnie is de voorloper van Union Miniére, later Umicore. Eigenlijk lastig om van België te spreken want de geschiedenis begint voor België bestond. Is ooit een uitzending van "Publiek Geheim" over geweest.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Johnnytrein

Een mooie streek om te gaan wandelen, ik ging daar in het verleden geregeld in verlof.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

valies klaar maken (en handvat repareren) om morgen te vertrekken....  weekje North Carolina.

En straks nog rap een Märklinneke digitaliseren  zie.....   moet kunnen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Mattias

Een kennis uit de club kocht zich 5 gelede containerwagons van Mehano, met 2 tankcontainers op.
Echter had hij enkel de wagons nodig en dus niet de tankcontainers zoals ze er nu uitzien.
Vlug een likje verf over de tankcontainers, nieuwe decals en hij toont al heel wat beter!

Echter mist de container nog wat..
Oja! Een loopplank bovenop de tank!

Vlug de plotter aansteken en wat tofs plotten.. Heb ik wel eventjes enkele uurtjes werk mee!  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Metpetergaathetbeter

#4600
Citaat van: Mattias op 24 januari 2015, 15:15:37 PM


Vlug de plotter aansteken en wat tofs plotten..
Plottend de plot Kabouter Plotten ? ;D

Mattias

Zolang het 'plot' is, en niet 'pot'  :-X
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Mattias op 24 januari 2015, 15:44:41 PM
Zolang het 'plot' is, en niet 'pot'  :-X
awel zo ver had ik nog niet
gedacht ! ;D

Peter

Een van de moeilijkste te onderhouden:
De Roco baureihe 52 DCC sound

Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about