Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

Brugske aan het bouwen... :)

Een "Viaduct van Moresnet" Look-Alike en dus een eigen interpretatie.

3,5m lang en 70 cm hoog:







Er is nog veel werk aan zoals de opleggingen van de bruggen en het vakwerk, maar de globale vorm is er reeds.

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

*open mond smiley*

Wat een bouwwerk !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Daar zullen we zeker gaan naar kijken als 't af is!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Prachtig bouwwerk. Als ik dat allemaal zie, en wat een afmetingen, mijn hele baan is maar iets groter.

raf

schoon bouw werk en mooie lengte ook .ik kan jammer genoeg geen bruggen leggen want ik heb de kempen als opbouw en das allemaal vlak buiten een paar bultjes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Willen jullie wel eens stoppen met die juweeltjes te posten, hierbij lijken mijn bouwsel maar gepruts. 
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

SuSke

3,5m lang en in hoeveel overspanningen ??  ;D

Is wel een machtig ding zo'n brug, maar ja, wie heeft een baan die groot genoeg is om zoiets neer te leggen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Citaat van: SuSke op 05 januari 2015, 22:03:15 PM
Is wel een machtig ding zo'n brug, maar ja, wie heeft een baan die groot genoeg is om zoiets neer te leggen  8)
Diegenen die in Z of T bezig zijn ?

oebr

ben dus niet de enige zot hier  :D

en geklopt met 10 cm...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Citaat van: marc goovaerts op 05 januari 2015, 22:08:19 PM
Citaat van: SuSke op 05 januari 2015, 22:03:15 PM
Is wel een machtig ding zo'n brug, maar ja, wie heeft een baan die groot genoeg is om zoiets neer te leggen  8)
Diegenen die in Z of T bezig zijn ?

Als we er dan van uit gaan dat het 3,5m in H0 is, moeten die kerels toch maar een brugje bouwen van 1,90m of 1,38m. En het blijven allemaal korte stukskes brug hé  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

vanavond een Serie 1800 van een mede forum lid gedigitaliseerd, en voor mezelf mijn laatste aanwinst ook maar van een decodertje voorzien, de BR003 in grijze kleurstelling heeft nu ook een 1-0 hartje.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

reeves

Gele isolatieplaten......... Daar ben ik mee bezig ;)

Groet Tom

bollen neus

Alle kerstversiering verwijdert en opgeruimd, kerstboom hebben ze reeds komen ophalen.
Den Eric.

raf

weer 5 grond signalen klaar gemaakt
deze zijn nu aan het drogen want de achterkanten maak ik dicht met epoxy lijm
morgen zwart verven en dan kunnen ze op de baan aangebracht worden.
nu weer 5 stuks gegoten en straks van ledjes voorzien .het hoge signaal voor aan de draaischijf ga ik dan ook maken maar dat gaat moeilijk worden omdat ik de 2 positieve kanten van de ledjes moet aan elkaar sluiten
bij de oranje led kan ik zien welke kant de positief is maar bij de rode is dit niet te zien
dat gaat dus een probleem geven mijn gedacht daar ik maar 1 kans heb om deze aan elkaar te zetten

gr raf en straks foto's
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sattrickske

Citaat van: raf op 08 januari 2015, 19:36:48 PM
bij de oranje led kan ik zien welke kant de positief is maar bij de rode is dit niet te zien
dat gaat dus een probleem geven mijn gedacht daar ik maar 1 kans heb om deze aan elkaar te zetten
Hoe bedoel je?  Aan elke led kan je zien welke de kathode en welke de anode is :o.
SMD leds hebben een markering aan de achterkant (driehoek) vlakke kant is de anode en de punt is de kathode.  Klassieke leds: lang pinnetje = anode, kort pinnetje = kathode
En als de markeringen weg zijn van de SMD leds of de pinnetjes even lang van klassieke leds, zet je gewoon effe je mulitimeter ertegen in de diode stand.  Als de led aanfloept, is de rode draad van je multimeter de anode en zwarte de kathode (als je draden nog juist zitten natuurlijk).  Als de led uitblijft, draden effe omwisselen en opnieuw meten...