Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Havoc

Tja, daarom dat ik geen plannen in imperial meer wil zien. Als je zeker wil zijn dat het past moet je eigenlijk alles opnieuw tekenen van 0 te beginnen. Kan je trouwens al de fouten die er al 60 jaar - of langer- inzitten uithalen ook nog. En dat teken ik liever iets waar geen plan van is.

Troost u, ik heb vandaag de boring van een tandwiel vergroot en het zit er 0.3mm naast.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

minitreintje

Schetsen maken voor een kast om de CNC eindelijk eens in te plaatsen.
Met deurtjes en schappen voor alle bijhorende zaken zoals stofzuiger, PC, koeling, ...
Het gedeelte waar de CNC komt wordt voorzien van een doorzichtig rolluik met een stappenmotor zodat deze automatisch sluit wanneer de machine in werking is.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

raf

op zoek naar eventueel plannen van een brossel maar waar moet ik daarvoor ergens zijn ????
iemand een idee dan hoor ik het graag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marc goovaerts


raf

ik zoek die hier in asche gereden heeft

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marc goovaerts

Nee, deze heb ik niet. Maar in het boek 'motorrijtuigen' van Max Delie staan achteraan lijntekeningen van alle modellen.
Ze hebben hem hier (Antwerpen) in de Permeke-bib. Misschien kan je hem via het 'interbibliothecair' leenverkeer laten afkomen naar jouw bib ?

knibbelknabbel

Ik heb de 553 in dezelfde schildering :P maar dit is volgens mij een 46...


raf

hallo joeri

das nie de zelfde hé
kijk maar naar de kleine ruitjes aan de zijkanten
het dak laten we maar zo want ook dat is uitdrukkelijker met die latjes er op maar das leefbaar
zoi je mij eventueel de hoogte van de kast tot aan het dak kunnen door sturen via pb eventueel
de lengte van de loco en de breedte
dan kan ik beginnen met tekenen
daar de deuren ongeveer hetzelfde zijn van een stelletje wagons die ik nog heb liggen ergens in een doos
de deuren hebben namelijk ook nog andere glazen (die van u zijn vierkant en die op de foto zijn rond van onder/boven

groetjes raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rixke rail

#4418
Citaat van: raf op 17 december 2014, 16:51:34 PM
ik zoek die hier in asche gereden heeft

gr raf

Dit is idd. de 554/46 en deze zit bij MTE Blankenberge in de pijplijn, maar wanneer komt hij er uit ?
Het afgebeelde station is trouwens voor alle duidelijkheid Asch (As, Limburg) en niet Assche (Asse, Vl. Brabant).

Citaat van: raf op 17 december 2014, 16:41:27 PM
op zoek naar eventueel plannen van een brossel maar waar moet ik daarvoor ergens zijn ????
iemand een idee dan hoor ik het graag

gr raf

Als het de 551 is, die U zoekt, zal U het graag horen, dat ik een plannetje heb (te scannen)
Ik lees het hier wel, hoe graag ...  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric.


Edited
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

raf



het type 551 is een heel ander type dan de 554
maar een plannetje is altijd welkom om misschien in de toekomst deze ook eens te gaan bouwen
het is belgische en dus past het op mijn baan

gr raf
ps dit was het enige plannetje welk ik kunnen vinden heb over de brossels
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

En Ferivan gaat de reeks 49 maken, met de rechte (niet schuinse) voorzijde.   Zie blz. 19 in MSM 142.

dani

nog even een niet-trein aangelegenheid die me nu bezig houdt...   duimen dat morgen alles goed verloopt in de kliniek.  Dochter is vanmorgen binnen gegaan, ligt nu preventief aan de antibiotica infuus, en wordt morgen geopereerd.  (KLEINE ingreep) Zoals ik al vreesde, wordt het Kerst in de kliniek in Jette.     En zonder treinen, maar hopelijk met goed resultaat na de ingreep.
Het was uitgesteld zodat ze geen schooldagen of examens moest missen en nu 2 weken heeft om te recupereren voor ze weer naar school gaat.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Doornroosje

We duimen mee Dani! Ook hier een dochter op de rand aan het balanceren van opname. Ze is 9 maand oud en heeft RSV opgelopen...

ERVIN

Niet zo leuk om dit alles te lezen , maar toch veel sterkte hé mannen.  ;)

marc goovaerts

Veel succes ermee allebei ! We wensen allemaal kinderen een zorgeloze kindertijd toe, maar de realiteit beslist er spijtig genoeg dikwijls anders over...