Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

@ David,
Waar zijn we nu mee bezig?

Ik dacht de 91ers verpakken om te versturen... :D

;)

dieselfreak

Ik wacht dan weer met groeiend ongeduld op de R rijtuigen en nog enkele andere zaken die al een tijdje zijn aangekondigd, hallo David?
MC

OlivierV

Goedkope Klein Modellbahn Eas in orde zetten en het zinkpestmonster uitroeien.

Klein Modellbahn Eas
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

@Olivier,
Aub, indien mogelijk, zou je dit fotootje kunnen copiëren naar het hoofdstukje  "Kleinbahn", want foto is leerrijk .

dani

even iets niet trein gerlateerd... aangezien het bij ons "nieuwjaar is"  (ons werkjaar loopt van 1 okt tot 30 sept)  is het moment aangebroken om te gaan berekenen wat de nieuwe salarissen, bonussen, long term incentives en bruto opslagen zijn voor de medewerkers....
En meteen benieuwd wat er voor mzzelf uit de boom valt...  hopelijk kan ik mijn volgend projectje er mee sponsoren, want van elke dollar die ik "krijg", houd ik net geen 25  eurocent over.   De conversiekoers geeft er een slag in, en vadertje staat gaat ook nog eens met 62,8 % van het euto bedrag gaan lopen !!!!   Om aan de "nieuwe belgen" te geven zodat ze gratis kunnen bellen en internetten...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Herwig op 06 oktober 2014, 13:59:26 PM
@Olivier,
Aub, indien mogelijk, zou je dit fotootje kunnen copiëren naar het hoofdstukje  "Kleinbahn", want foto is leerrijk .
Zal ik doen! Samen met mijn oplossing.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kees-Jan

Draaistellen aan het bouwen voor mijn Reko DR wagens:

Reko spur 1 by Rail-Kees, on Flickr


Samengesteld uit draaistel zijkanten van Piko en wat styreen uit den laser. Nu alle remstangen nog uit messing maken.

Havoc

Sneller werken heeft vooral te maken met hoe snel en nauwkeurig je de kop kan verplaatsen. Inertie en stijfheid van de hele machine beginnen een grotere rol te spelen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Davy

Mijn nieuwe aanwinst sinds een paar weken, de VB 6313. Ben nu een paar dingen aant wijzigen, zoals
-Nieuwe vensters gemaakt voor opzij. Nu zijn ze doorschijnend ipv wit en ze komen nu ook meer gelijk met de buitenkant.
-de nem schacht ingekort want er zat bijna 3mm tussen de buffers.
-ook die 1mm speling van de nemschacht is nu weggewerkt.
-nieuwe wielen met een breedte van 2,6mm en met een flens van 0,6mm.
deze zijn nog in kunststof voor het proefrijden. Hij rijd tot nu toe zonder problemen door de slanke wissels.



Herwig

smalle wielen met lage flens....:  is dit reeds Proto 87, of nog niet ?

Klaas Zondervan

Nee, Proto 87 is nog smaller en nog lagere flenzen.
Een wielbreedte van 2,6 mm is volgens de NEM eigenlijk net iets te smal, maar een flenshoogte van 0,6 mm is wel overeenkomstig NEM.

Peter

Hier ben ik eindelijk aan kunnen beginnen. De laatste keer dat ik hier een model van bouw, en dit keer een voor mezelf.
De vorige modellen zijn verkocht.

Dus dit is het begin:



En dat moet het worden:




Met vriendelijke groeten
Peter

philippe_007


Kees-Jan

Fraai. Zijn daar de decals voor Peter?