Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Peter

Hoboken had zelfs de "luxe" van twee stations te hebben. Het huidige, zoals op de foto inmiddels hernoemd naar Hoboken- Polder en het afgebroken Hoboken-Kapelstraat. Ook toen dat gebouw al afgebroken was heeft daar nog jaren een stopplaats geweest (zonder loketten enz.) gewoon twee perrons.

Het huidige Hoboken - Polder is eigendom van een vriendelijke en behulpzame Advocate. Tegen de gevel van de uitbouw (kant Berkenrodelei) heeft met vorige week een kaartjes-automaat gezet ( Waterdicht? want er is (nog) geen luifel boven het toestel. Deze week waren ze ook bezig aan die twee palen die voorzien zijn om kamera's op te monteren (weet niet of ze inderdaad al geplaatst zijn)

De overweg aan het schoonselhof had inderdaad een extre slagboom (2 m lang??) voor het voetpad en de fietsers
De rolbareel stond aan het huidige kruispunt Krijgsbaan - Valaardreef/Valkstraat

Een leuk detail: De huidige brug van de Boomsesteenweg werd oa. gebouwd (ter vervanging van een Baileybrug) om geen overweg te hebben
Toen de brug klaar was....was ook de spoorweg....weg 
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

helaas al een week of 2 NIET echt met de treinen bezig, ook al ben ik in vakantie.
De andere hobbies hebben even wat aandacht nodig en het gezin ook....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

En ik een ganse week totaal zonder trein! Om gek te worden...  :o
Vandaag weer treinen, als het even kan...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jakke

Citaat van: Peter op 23 augustus 2014, 12:35:58 PM

...

De overweg aan het schoonselhof had inderdaad een extre slagboom (2 m lang??) voor het voetpad en de fietsers
De rolbareel stond aan het huidige kruispunt Krijgsbaan - Valaardreef/Valkstraat

...


@ Peter en Raf ,
't Moet fijn zijn nog zulke herinneringen te hebben.

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

raf

#3694
ja dat is het zeker en het roept mooie en minder mooie herinneringen op
maar ik koester de mooie en vergeet de andere .
daarom ook dat ik asche aan zee aan het bouwen ben .
het word een baan waar ik al mijn herinneringen in kan stoppen met de compromissen die ik moet maken omdat ik soms niet de kennis heb om het anders te doen.
een volledige stad als hoboken is zelfs niet in N schaal te bouwen op de toch wel ruime zolder die ik heb
en daarom komen er aaneen zetsels van wat ik nog weet en wat er nog over gebleven is
en ook wat belangrijk geweest en is in mijn leven.

niet dat ik een probleem er mee heb want eigenlijk ben ik steeds een tevreden mens als me iets lukt te verwezenlijken
het station van de kapelstraat


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rixke rail

<===

Een achtergrond voor mijn plaasteren VT11.5 maken, kwestie van overal in huis een beetje spoorwegsfeer te creëren ...




Modelspoorse groeten,
Eric

P.s. : leuke sfeer hier met die mooie nostalgische foto's, hopelijk komen die projecten in orde, jongens ...

===>
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

evan

#3696
Goede avond,

M'n vrouw en ik waren dit weekend te gast op een ambachtelijk weekend.  Zelf was ik ook gevraagd om er wat te demonstreren en heb ik voor de sympathisanten dit diorama gemaakt als demonstratie.

Groetjes,







Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert

De tractor verraad dat het modelbouw is.... Net echt


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

marc goovaerts

Test'je' ? Alsof het om een simpel probeersel gaat ? Dit ziet er wel héél knap uit.

evan

Bedankt Geert en Marc,  ;)

Het tractortje moet inderdaad best nog wat vervuild worden.  Het is wel een fraai detail-model van MO Miniatur.

Marc,

Er stond testje als tekst-test.  Ik heb namelijk problemen om een post op het forum te plaatsen.  Het scherm schakelt over bij klik op "verzenden" maar de post is niet te vinden...?

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Waar we nu mee bezig zijn?
De grote HOOP eten verteren van de "a volonté" Chinees!
Man man man,voor 29€, 3 uur lang eten EN drinken,koud en warm buffet, zoveel je maar kan,en dan nog lekker ook!
Als ik op dit forum iemand vind die betaalt,ga ik volgend week-end weer... :D

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 24 augustus 2014, 22:30:23 PM

Als ik op dit forum iemand vind die betaalt,ga ik volgend week-end weer... :D

;
mee alle Chinezen maar niet met den dezen ! ;D
Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

@ evan

leuke test, maar ik zie de boer niet, zo te zien is het gras drie kontjes hoog waar zou de boer dan zitten ?  ;D
Groeten Peter :D

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2014, 22:54:08 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 24 augustus 2014, 22:30:23 PM

Als ik op dit forum iemand vind die betaalt,ga ik volgend week-end weer... :D

;
mee alle Chinezen maar niet met den dezen ! ;D
Groeten Peter ;)

Je mag dan gerust ook mee-eten hoor!  :D

;)

evan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2014, 22:57:02 PM
@ evan

leuke test, maar ik zie de boer niet, zo te zien is het gras drie kontjes hoog waar zou de boer dan zitten ?  ;D
Groeten Peter :D

Piske doen in de boskes!

;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.