Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

Nee. want ik ken je vrouw niet.  8) En ik zou ook niet willen, want dan krijg ik ruzie met de dame hier.

Nee je werk aan de rotsen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Citaat van: mark7758 op 28 juli 2014, 21:00:41 PM
Nee. want ik ken je vrouw niet.  8) En ik zou ook niet willen, want dan krijg ik ruzie met de dame hier.

Nee je werk aan de rotsen.

Thanks  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Bij gebrek aan bouwdozen van Belgische modellen nog eens een buitenlanderke gemaakt.
Het is een bouwpakket van Grandt Line, plastic en veel koperwerk, spotgoedkoop en het rijdt nog ook!
Niet aan de raden voor beginners! Ik noem het mijn duivelke, want hij heeft me zoveel laten vloeken dat ik waarschijnlijk niet zal binnen mogen van Sinte Pieter ;D
Het is een model van een GE 23 ton Box Cab.
Aandrijving en "pick-up" op alle assen (twee dus)
Wel geen decals bij; daar zal ik een alternatief voor moeten vinden



marc goovaerts

Heb je een idee hoe die decals er moeten uitzien ? Als wederdienst voor heel wat hulp wil ik ook wel wat doen.

doomslu

Citaat van: evan op 28 juli 2014, 20:44:21 PM


Nu rustig een weekendje plannen met het vrouwke  :)
Ik ken een rustig plekske.  ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: marc goovaerts op 28 juli 2014, 23:07:40 PM
Heb je een idee hoe die decals er moeten uitzien ? Als wederdienst voor heel wat hulp wil ik ook wel wat doen.
http://sbiii.com/jfcageir/ageir41.html

evan

Citaat van: Huugooke op 28 juli 2014, 23:04:55 PM
Bij gebrek aan bouwdozen van Belgische modellen nog eens een buitenlanderke gemaakt.
Het is een bouwpakket van Grandt Line, plastic en veel koperwerk, spotgoedkoop en het rijdt nog ook!
Niet aan de raden voor beginners! Ik noem het mijn duivelke, want hij heeft me zoveel laten vloeken dat ik waarschijnlijk niet zal binnen mogen van Sinte Pieter ;D
Het is een model van een GE 23 ton Box Cab.
Aandrijving en "pick-up" op alle assen (twee dus)
Wel geen decals bij; daar zal ik een alternatief voor moeten vinden



Leuk dingske!  Heb hem hier ook nog liggen.  Knap gebouwd Hugo

Ik heb hier nog een Bachmann Baldwin 2-6-0 liggen.  Zocht je die nog?

Stuur maar ns PMke ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: doomslu op 28 juli 2014, 23:09:06 PM
Citaat van: evan op 28 juli 2014, 20:44:21 PM


Nu rustig een weekendje plannen met het vrouwke  :)
Ik ken een rustig plekske.  ;D ;D

We hebben er eentje gevonden 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.


marc goovaerts

Die had ik via Google ook al gevonden ondertussen. Maar wel heel simpel voor decals.
Via 'General Electric 23 ton box car' op Google kom je nog meer variaties tegen. Zelfs lijntekeningen. Maar allemaal klein. Zoekhulpmiddelen - groot geeft geen enkel resulaat voor dit type locje.

Die op de site die Hugo aangaf hebben allemaal het nadeel dat ze verschrikkelijk klein zijn qua resolutie en dus niet groot genoeg om de 'fabrieksplaten' te kunnen natekenen. Enkel 'No 2' is leesbaar.

Misschien een mailtje naar de fabrikant hierover ?

Durango

Leuk gevalletje he. Heb hem ook maar dan de HoN3 versie. Bij mij rijdt ie in dubbeltractie met een dummy.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Huugooke

Citaat van: Durango op 29 juli 2014, 07:27:11 AM
Leuk gevalletje he. Heb hem ook maar dan de HoN3 versie. Bij mij rijdt ie in dubbeltractie met een dummy.
Er zijn er zelfs die er een sounddecoder hebben ingebouwd! Ik zoek nog een oplossing voor de lichtjes, ik wil er geen veel te grote Led inbouwen.

Durango

Die heb ik ervoor liggen. En een paar hele kleine rijstbulp lampjes. Dat moet gaan lukken denk ik.
De kapjes zijn afgebeten en worden van een nieuw kleurtje voorzien. De oude kleur beviel mij niet meer.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )