Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

GDE

Bedankt voor de tip Raf & Johan  ;) Dit moet ik zeker later eens proberen . Zo'n eigenaardig geluid van die overwegbel had ik niet verwacht en t is nu net dit model dat ik zou willen op mn toekomstige baan   :D

GDE

Ik heb nog een vraagje voor Peter i.v.m de overwegbel . Hadden de overwegen waar je dat geluid hebt opgenomen slagbomen ? Op je opnames hoor je dat de bel blijft geluid maken terwijl je een trein kan horen voorbij rijden . Van de moderne overwegen denk ik dat bel afslaat als de slagbomen toe zijn en van een overweg zonder slagbomen blijft de bel rinkelen .

PeterVG

Deze overweg had inderdaad geen slagbomen. De weg loopt naar eenzaam huis. De bewoners zullen wel vertrouwd zijn met het  beperkte geluid van de overwegbel.

GDE

Bedankt Peter voor de fantastische info  ;)

bollen neus

Messing draad plooien , kleine messing stukjes snijden om te samen een spiegel te vormen voor MY1108 STRUCTON. Prutswerkje , ideaal bij slecht weer. Daarna de gaatjes voorzien aan de ramen waar deze gaan bevestigd worden.
Den Eric.

krisds

Mijn "atelier" wat herschikt en opgeruimd, weer plaats om te werken.

Rangeerduivel

Bezig met friemelen aan de SHAY-kit 370 van Roundhouse.
Kruiskoppelingen met flensen van de aandrijving moeten in elkaar geprutst worden,geen sinecure,maar het belooft een prachtig iets te worden!!!

Waarom maakten ze indertijd een mens zijn vingers zo dik? :D
Had ik maar handen zoals Edward Cissorhands,maar dan met pincetjes in plaats van scharen!

;)

bollen neus

 Rudy,Grote mensen zullen nu eenmaal grotere handen hebben dan kinderen? Das nen nuchteren uitleg hoop ik?
Ge zult er nog plezier aan hebben aan zo een bouwmodel, zeer leerzaam.

Hier verder nog wat messing onderdeeltjes maken, gaatjes boren van 0,4m/m voor de spiegels, en de platforms opboren, in de loop van week end misschien de locomotief in de grondverf zetten en hopen dat ik niets vergeten ben van verandering.
Den Eric.

SuSke

Volgend stukje scenery voor de clubbaan aan het uitwerken. Een achtergevel van een industriële hal, simpel van opzet maar het moet goed zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Ik ben nog een paar stukken bovenleiding aan 't solderen.
Pff. Prutswerk.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Enkele ouwe lima wissels omgebouwd naar 3 rail voor mijn schaduwstation.



Erik.

Kees-Jan

Citaat van: doomslu op 12 juli 2014, 19:50:49 PM
Ik ben nog een paar stukken bovenleiding aan 't solderen.
Pff. Prutswerk.  :-\

Ja leuk  ;).

Ben eens wat aan het knutselen geweest (met inspectie van Heinz):

Inspectionsgrube by Rail-Kees, on Flickr

Inspectionsgrube by Rail-Kees, on Flickr

Inspectionsgrube by Rail-Kees, on Flickr

Inspectionsgrube by Rail-Kees, on Flickr

Inspectionsgrube by Rail-Kees, on Flickr

En wat rails aan elkaar gezet:

Inspectionsgrube by Rail-Kees, on Flickr

Inspectionsgrube by Rail-Kees, on Flickr

Alles in spoor 1  ;) en de ballast zeef ik tegenwoordig zelf uit zakken van 25 kg van de Hornbach a 4 euro per 25 kg................... hoezo is modelspoor duur  ;D.




Michael

Kees-Jan dat ziet er mooi uit en wat een prachtige details, spoor 1 erg mooi.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

#3433
Het realisme wat je in de grotere schalen kan bereiken is inderdaad erg hoog.
Knap werk, hoor, Kees-Jan.

En toch blijf ik bij H0. Waarom? Los van het feit dat er hier al een hele verzameling staat en dat het ver zoeken is naar Belgisch in schalen 0 en 1, is voor mij het feit dat een trein moet kunnen rijden van doorslaggevend belang. Dat is een heel subjectieve persoonlijke mening hé mensen.  ;) Over smaken gaan we niet discussiëren.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: doomslu op 13 juli 2014, 11:45:14 AM
Het realisme wat je in de grotere kan bereiken is inderdaad erg hoog.
Knap werk, hoor, Kees-Jan.

En toch blijf ik bij H0. Waarom? Los van het feit dat er hier al een hele verzameling staat en dat het ver zoeken is naar Belgisch in schalen 0 en 1, is voor mij het feit dat een trein moet kunnen rijden van doorslaggevend belang. Dat is een heel subjectieve persoonlijke mening hé mensen.  ;) Over smaken gaan we niet discussiëren.  :)
Een mening die ik deel ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.