Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Huugooke

Citaat van: krispy op 06 juli 2014, 22:52:43 PM
Zojuist de eerste maal in al die jaren een sound-decoder van ESU moeten vervangen >:(

werkte perfect tot op eens , piep , sssss  en dan een hoop rook die uit de lok kwam => condensator op doorgebrand ( speakermembraam stuk  gesmolten door steekvlammetje , hing boven die condensator , gelukkig anders was het de kap )

Decoder uitgebouwd ,op geblazen condensator verwijderd ,  op de tester geplaatst , werkt eventjes ( wordt heel warm ) en gaat dan in beveiliging  , maar blijkbaar werkt de sound trap niet meer :'( , files opladen gaat wel , maar geen geluid output

pech maw , spijtig want het is men laatste V4 die ik had ingebouwd samen met een powerpack.

Nog iemand die zulks voor heeft gehad ?
De condensator van het powerpack?

krispy

Citaat van: Huugooke op 06 juli 2014, 23:13:55 PM
Citaat van: krispy op 06 juli 2014, 22:52:43 PM
Zojuist de eerste maal in al die jaren een sound-decoder van ESU moeten vervangen >:(

werkte perfect tot op eens , piep , sssss  en dan een hoop rook die uit de lok kwam => condensator op doorgebrand ( speakermembraam stuk  gesmolten door steekvlammetje , hing boven die condensator , gelukkig anders was het de kap )

Decoder uitgebouwd ,op geblazen condensator verwijderd ,  op de tester geplaatst , werkt eventjes ( wordt heel warm ) en gaat dan in beveiliging  , maar blijkbaar werkt de sound trap niet meer :'( , files opladen gaat wel , maar geen geluid output

pech maw , spijtig want het is men laatste V4 die ik had ingebouwd samen met een powerpack.

Nog iemand die zulks voor heeft gehad ?
De condensator van het powerpack?

Neen niet van de powerpack , maar echt op de decoder

dienen van 220 uF 6.3 V
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

PeterC

Voor mijn werktrein heb ik verweerwerk in overvloed, doch vandaag een verweerwerk ongedaan gemaakt: zon, regen en fijn stof.  Een mooie verwering van het terras!  Doch vrouwlief had de hoge druk reiniger uitgehaald en heel lief: "zou je eens... "

Nu andere (frisse) tinten van verschillende betonkleuren.  :)


Groetjes, Peter


Huugooke

Citaat van: krispy op 07 juli 2014, 08:20:59 AM
Citaat van: Huugooke op 06 juli 2014, 23:13:55 PM
Citaat van: krispy op 06 juli 2014, 22:52:43 PM
Zojuist de eerste maal in al die jaren een sound-decoder van ESU moeten vervangen >:(

werkte perfect tot op eens , piep , sssss  en dan een hoop rook die uit de lok kwam => condensator op doorgebrand ( speakermembraam stuk  gesmolten door steekvlammetje , hing boven die condensator , gelukkig anders was het de kap )

Decoder uitgebouwd ,op geblazen condensator verwijderd ,  op de tester geplaatst , werkt eventjes ( wordt heel warm ) en gaat dan in beveiliging  , maar blijkbaar werkt de sound trap niet meer :'( , files opladen gaat wel , maar geen geluid output

pech maw , spijtig want het is men laatste V4 die ik had ingebouwd samen met een powerpack.

Nog iemand die zulks voor heeft gehad ?
De condensator van het powerpack?

Neen niet van de powerpack , maar echt op de decoder

dienen van 220 uF 6.3 V
hopelijk is dit een uitzondering geweest!

Havoc

Citaat van: krispy op 07 juli 2014, 08:20:59 AM
Citaat van: Huugooke op 06 juli 2014, 23:13:55 PM
Citaat van: krispy op 06 juli 2014, 22:52:43 PM
Zojuist de eerste maal in al die jaren een sound-decoder van ESU moeten vervangen >:(

werkte perfect tot op eens , piep , sssss  en dan een hoop rook die uit de lok kwam => condensator op doorgebrand ( speakermembraam stuk  gesmolten door steekvlammetje , hing boven die condensator , gelukkig anders was het de kap )

Decoder uitgebouwd ,op geblazen condensator verwijderd ,  op de tester geplaatst , werkt eventjes ( wordt heel warm ) en gaat dan in beveiliging  , maar blijkbaar werkt de sound trap niet meer :'( , files opladen gaat wel , maar geen geluid output

pech maw , spijtig want het is men laatste V4 die ik had ingebouwd samen met een powerpack.

Nog iemand die zulks voor heeft gehad ?
De condensator van het powerpack?

Neen niet van de powerpack , maar echt op de decoder

dienen van 220 uF 6.3 V

Als die ontploft is dan heeft er teveel spanning opgestaan. Dus ga je ervoor moeten zien wat er mis is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Dat is de condensator na de 5V stabilisatie veronderstel ik.( Van wat ik me herinner van de zelfgebouwde decoders. )
Misschien heeft de gelijkrichting-stabilisator het opgegeven door te grote dissipatie.
Of omgekeerd.
Op welke spanning is de voeding afgeregeld?

krispy

Ja hopelijk een alleen staand geval , de andere blijken nergens last van te hebben , condensator van een mindere kwaliteit , hebben we op het werk ook al voor gehad , zo ineens , zonder boe of bah , bang , nieuwe op en nooit meet voor .

De spanning is al jaren dezelfde en nooit een probleem geweest , en vermits er meestal een 10 tal gelijktijdig op de baan staan en rijden , zou er volgens mij meerdere moeten last gehad hebben

wat het vervangen van de condensator betreft is het hier niet opgelost , blijkbaar hebben de eindtrappen ne tik gekregen , gaan snel in beveiliging , en de sound amplifier werkt ni meer

Ga hem waarschijnlijk eens terug sturen naar esu en we zullen wel zien
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Havoc

Plaatslagerij en paniekeren omdat ik weer eens te laat begonnen ben aan een project. Zullen wel zien waar we geraken zeker?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterVG

Met het passen van een zelfbedrukt T-shirt



Nu is iedereen gewaarschuwd als ze me tegen komen, ook handig.

Rangeerduivel

Oppassen Peter dat de eerste 5 letters niet afschilferen en dus onleesbaar worden! :D

;)

GDE

haha da is ne goeie Peter ! Blijkbaar heb je al een groene pakwagen op je baan  :P

marc goovaerts

Mooi, Peter. Maar waar heb je die tekening gevonden ?
In mijn collectie hebben alle locs sinds het ontstaan van de driehoek met rode rand een dak. Al was het maar een horizontale streep.

PeterVG

Inderdaad een groene pakwagen van Dacker is gisteren toegekomen. Verder heb ik ook nog diverse bouwsetjes die ik ga superen met onderdelen van PB messingmodelbouw. Mijn zoekactie is dus een succes te noemen.
Marc
Het bord heb ik zelf opgemeten en uitgetekend via autocad. De stoomloc is zeker correct. Het bord is van een heel oud type. Toen ik het ging opmeten was het al zwaar verroest en stond het er verloren bij. De boeren hadden de weg waarlangs het stond al in gebruik als akker. je moest het weten staan of je zou het niet vinden. Toen ik later nog eens terug ging om te zien of het er nog stond was het weg. Wie niet weg was was de boer die kwam aanstuiven. Toen ik melde dat hier vroeger een weg liep werd hij zelfs woedend. Tja, gelukkig had ik het bord gedocumenteerd en nu loop ik er mee rond.

marc goovaerts

Interessant ! Heb je er nog een foto van ?

PeterVG

Een detailfoto weet ik niet zeker. Wellicht wel maar dat wordt zoeken.
De tekening die ik van het bord gemaakt heb ter plekke door een papier tegen het bord te houden en de tekening over te brengen die heb ik nog. Die heb ik trouwens vorige week gebruikt om de tekening naar autocad over te brengen.