Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

PeterC

Als leidraad de foto's en de kraanwagen van de museum werktrein beetje bij beetje een verweerde indruk aan het geven:






Groetjes, Peter


Rangeerduivel

#3376
PeterC,
Ziet er naar uit dat het goed gaat komen,
Doch vergeet 2 belangrijke details niet,bij een echte kraan zijn de zuigerstangen blinkend verchroomd,anders gaan de dichtingen eraan!  :D
En bij een gebruikte machine zijn de graafbak,onderkant,tanden en zijkanten,bloot metaal,al dan niet roest.

;)

PeterC

Rudy, komt op de ToDo-lijst  :)
Met dat chroom ga ik wel even moeten experimenteren.  Blinkende metaalverf op zo'n klein model is al rap te overdreven.  Roest op de bak komt in orde!
Groetjes, Peter


ERVIN

Mooi gedaan Peter .  ;)

Ik ben nu ( alweer) een anti slipbandje aan het vervangen van de Reeks 20.  :(

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 06 juli 2014, 18:27:22 PM
Mooi gedaan Peter .  ;)

Ik ben nu ( alweer) een anti slipbandje aan het vervangen van de Reeks 20.  :(
Ja Erwin,
Ook bij mij gaan de bandjes op de Roco 20 vaak hun eigen leven leiden,zou het aan het model draaistellen liggen?
Nochtans bij andere CO-CO roco's heb ik dat probleem niet.

Heb zelfs al gemerkt dat de bandjes in de bochten gaan piepen bij lage snelheid,net alsof ze een diffirentieel missen... :-\

;)

PeterC

Citaat van: Rangeerduivel op 06 juli 2014, 17:31:33 PM
...bij een echte kraan zijn de zuigerstangen blinkend verchroomd,anders gaan de dichtingen eraan!  :D

Zoiets?



:( :( :( Macrofoto: vergeten de gaatjes in de zijkant van de cilinder te dichten  :( :( :(


Groetjes, Peter


eve

Citaat van: ERVIN op 06 juli 2014, 18:27:22 PM
Mooi gedaan Peter .  ;)

Ik ben nu ( alweer) een anti slipbandje aan het vervangen van de Reeks 20.  :(

Erwin,

Heeft die Roco 20 aan elk draaistel een as met slipbandwielen ?
Is dat een model waarbij slechts 4 van de 6 assen aangedreven zijn ?
Indien 6 assen aangedreven : wat is het Roco modelnummer ?

Erik

ERVIN

@ Rangeerduivel : hoe het komt weet ik dus ook niet hé , dat " piepen" heb ik nog niet meegemaakt , maar feit is wel dat dit de enige loc is die antislipbandjes vreet. :(

@eve : de vier eerste wielen worden aangedreven , modelnummer is 62465 ( dezelfde nummer voor zowel de 2005 als de 2006)  ;)

eve

Citaat van: ERVIN op 06 juli 2014, 19:14:47 PM
@ Rangeerduivel : hoe het komt weet ik dus ook niet hé , dat " piepen" heb ik nog niet meegemaakt , maar feit is wel dat dit de enige loc is die antislipbandjes vreet. :(

@eve : de vier eerste wielen worden aangedreven , modelnummer is 62465 ( dezelfde nummer voor zowel de 2005 als de 2006)  ;)

OK. Maar heeft hij een as met antislipbandjes per draaistel ?

Erik

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 06 juli 2014, 19:46:58 PM
Citaat van: ERVIN op 06 juli 2014, 19:14:47 PM
@ Rangeerduivel : hoe het komt weet ik dus ook niet hé , dat " piepen" heb ik nog niet meegemaakt , maar feit is wel dat dit de enige loc is die antislipbandjes vreet. :(

@eve : de vier eerste wielen worden aangedreven , modelnummer is 62465 ( dezelfde nummer voor zowel de 2005 als de 2006)  ;)

OK. Maar heeft hij een as met antislipbandjes per draaistel ?

Erik

@Erik,
Die van mij hebben in ieder geval elk 1 anti-slipbandje per draaistel,dus één kant van de middelste as,maar je kan de assen gewoon per draaistel van plaats verwisselen,daar ze allen hetzelfde kamwiel hebben.
Dat wisselen kan nodig zijn bij bvb slechte stroomafname bij traag rijden in wisselstraten.

@ Erwin,
Ik dacht te weten dat elke as van elk draaistel aangedreven is...maar ook ik kan mij vergissen,en ik ontzie mij nu van de moeite om boven te gaan kijken,'t is zondag hé  :D

;)


Rangeerduivel

Citaat van: PeterC op 06 juli 2014, 18:53:05 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 06 juli 2014, 17:31:33 PM
...bij een echte kraan zijn de zuigerstangen blinkend verchroomd,anders gaan de dichtingen eraan!  :D

Zoiets?



:( :( :( Macrofoto: vergeten de gaatjes in de zijkant van de cilinder te dichten  :( :( :(

Dat ziet erin ieder geval veel realistischer uit Peter,je ziet wel dat je kan als je dat wil! :D :D
en ja,dicht dat gaatje maar,zodat de olie er niet uitloopt! :D :D

;)

Kees-Jan

Fraai Peter!

Effe wat plaatjes gemaakt op mijn test /pendelbaantje:

Mak G1206 Spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

BR 86 Spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

BR 86 Spur 1 by Rail-Kees, on Flickr

mvg,

Kees-Jan


krispy

Zojuist de eerste maal in al die jaren een sound-decoder van ESU moeten vervangen >:(

werkte perfect tot op eens , piep , sssss  en dan een hoop rook die uit de lok kwam => condensator op doorgebrand ( speakermembraam stuk  gesmolten door steekvlammetje , hing boven die condensator , gelukkig anders was het de kap )

Decoder uitgebouwd ,op geblazen condensator verwijderd ,  op de tester geplaatst , werkt eventjes ( wordt heel warm ) en gaat dan in beveiliging  , maar blijkbaar werkt de sound trap niet meer :'( , files opladen gaat wel , maar geen geluid output

pech maw , spijtig want het is men laatste V4 die ik had ingebouwd samen met een powerpack.

Nog iemand die zulks voor heeft gehad ?
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

SuSke

Deze zondagmiddag rustig een verdeelstation gemaakt voor op de clubbaan.
Basis was een model van een nederlands schakelstation van Highmoore Scale Models



Uiteindelijk het zaakje een beetje "verbelgischt" tot een verdeelstation ergens in een industrieterrein.
Voorlopig resultaat, moet nog regenpijpen krijgen en een schilderlaagje



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Frank_N

Citaat van: ERVIN op 06 juli 2014, 18:27:22 PM
Mooi gedaan Peter .  ;)

Ik ben nu ( alweer) een anti slipbandje aan het vervangen van de Reeks 20.  :(

Verbaast me niks als die 20er steeds een sleep van een metertje of 2 moet voortzeulen ;D ::)
Groet van Frank