Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Huugooke

Citaat van: mnieuwlaet op 29 juni 2014, 22:40:40 PM
de modelbouwruimte gekuist en stof...zuigen.

Met de stofzuiger op minimum en een sok over de inlaat (om kleine stukjes op te vangen!)

Kees-Jan

Uitpakken na een waanzinnig weekend Sinsheim.

U zult er her en der wel over lezen.

Ik ga alleen nog maar "1" ding doen  :D.

raf

ja klinkt heel bekent in de oren

hier hetzelfde
treinen ,boten en electronica
dan draaiwerk voor anderen en als ik tussen door effe tijd heb ook nog een boot of 3 voor andere proberen te herstellen ,bouwen

dus ja klinkt normaal voor mij


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Kees-Jan


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

Van de Moortele en soortgelijke reclame/promotie-locjes....
Kitmaster maakte zo'n dingen in opdracht voor klanten....
(echte eigen merk   "Kitmasters"  werden later Airfix en/of Dapol ...)

ERVIN

Ik kan vandaag niets doen , er rijden geen treinen in Mol-Cargo , mijn gasten hier staken ook!!!  >:( 8)

bollen neus

Plamuur en afschuur werkjes doen aan modellen Di3.628 en MY1108 Structon.
Den Eric.

doomslu

Citaat van: ERVIN op 30 juni 2014, 14:57:14 PM
Ik kan vandaag niets doen , er rijden geen treinen in Mol-Cargo , mijn gasten hier staken ook!!!  >:( 8)
;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Thommy

modelbouwhuisje aan het bouwen. Op vraag van een maat, hij wou z'n bedrijfsgebouw in model voor in z'n vergaderzaal.
Greetz

Thommy

SuSke

Opbergsysteem voor de verzameling aan het uitdokteren :)
bestand om door te sturen naar een gekende laseraar gemaakt ;) nu zien wat er van kan komen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jean

Bezig geweest met minileds in een V42



Een priegelwerkje


Groeten,
Jean

raf

bezig met het pendel programma
op de sim wil het werken maar op de baan heeft het kuren
ik heb het vereenvoudigd omdat de teller van de flits in een andere pic komt te zitten
deze doet de sturing van de wissel en die kan dat alleen maar doen als de pendel pic de wissel vrij geeft dus dat werkt
maar het pendelen werkt niet meer
de loc rijd gewoon door de stoppen heen
hoe het komt ???????
verleden week alles op de test rail getest en daar werkt het maar op de vaste baan niet dus er is iets met de baan niet inorde
maar watte ?????

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

oebr

een Lenz TR300 gebouwd = 2 TR150 trafo's samen in 1 behuizing gemonteerd.



De moderne manier van werken is bij de meeste merken een scheiding tussen voeding en apparaat.
Dat is begrijpelijk maar resulteert wel in een hoop lelijke bakjes en kabelslierten.
De trafo's van Lenz vallen qua uitzicht wel mee, maar op deze manier is een en ander toch wat properder opgelost en bovendien zitten er nu ook schakelaars op om netjes de centrale en de booster al dan niet van spanning te voorzien ipv steeds onder de tafel te moeten kruipen om een stekker in te pluggen.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michiel

Grappig bedacht, erg mooi uitgevoerd. Let op, straks krijg je nog bestellingen voor een Lenz TR300!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)