Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Martin Welberg

Ga nu weekend vieren (voor die paar uur die er nog over zijn )  8)

Michael

Citaat van: milocomarty op 29 juni 2014, 15:14:21 PM
Ga nu weekend vieren (voor die paar uur die er nog over zijn )  8)

Zuipen en voetbal kijken zeker... ;) ;) ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rixke rail

Nog een model van "Vandemoortele", een poging tot verbeteren van het oorspronkelijke model :  "Der Adler", een beetje verbelgischt tot een (fictieve) broer van "De Belg" ,,,





,,, "De Rappe" was de eerste lok op de spoorlijn Zuidvoorde – Zevenem, gebouwd in de oude spoorwerkplaats te Zuidvoorde, naar de plannen van voornoemde.
De schaal klopt wel niet helemaal, beetje groter, lijkt eerder 00, ,,,  :-\
Modelspoorse groeten,
Eric,
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Martin Welberg

Citaat van: Michael op 29 juni 2014, 16:48:17 PM
Citaat van: milocomarty op 29 juni 2014, 15:14:21 PM
Ga nu weekend vieren (voor die paar uur die er nog over zijn )  8)

Zuipen en voetbal kijken zeker... ;) ;) ;)

Dat laatste zekers..

bollen neus

@ Rixke rail, knap gedaan hoor, misschien niet een "fictief" model maar wel ne snellen dan hé? Alé dat staat er toch op, moesten ze nu ook zo zijn heden ten dage aan den NMBS zou het allemaal wat beter zijn hé makker? Toffe verbouwing en wel speciaal te noemen.
Den Eric.

Peter

Spijtig dat het een fiktief model is.
Ik heb eigenlijk mijn hart verpand aan de loks die in het vooraan in de boeken "Een eeuw stoom" staan afgebeeld.
Heerlijke, soms raar gevormde loks, die helaas niet in H0 bestaan, en waar ik nooit het geduld en kennis voor zal kunnen opbrengen om zoiets zelf te bouwen (in H0)
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Een mens vraagt zich toch soms af wat er met al die gietvormen van Vandemoortele en andere verdwenen modellen gebeurd is...

Peter

CiteerEen mens vraagt zich toch soms af wat er met al die gietvormen van Vandemoortele en andere verdwenen modellen gebeurd is

Zeg dat wel.
Ik vraag me zo bv. af wat er met al die prachtige bouwsets van loks en treinstellen van Paul Bellon is gebeurt, nadat de mensen die gekocht hebben.
De enige die ik regelmatig zie verschijnen is op het TMM forum en gebouwd door Laufbe (Laurent)
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Peter op 29 juni 2014, 18:05:02 PM
Spijtig dat het een fiktief model is.
Ik heb eigenlijk mijn hart verpand aan de loks die in het vooraan in de boeken "Een eeuw stoom" staan afgebeeld.
Heerlijke, soms raar gevormde loks, die helaas niet in H0 bestaan, en waar ik nooit het geduld en kennis voor zal kunnen opbrengen om zoiets zelf te bouwen (in H0)
Vooral die met die rechthoekige schouwen! Prachtig toch!

rixke rail

Citaat van: Peter op 29 juni 2014, 18:27:03 PM
CiteerEen mens vraagt zich toch soms af wat er met al die gietvormen van Vandemoortele en andere verdwenen modellen gebeurd is

Zeg dat wel.
Ik vraag me zo bv. af wat er met al die prachtige bouwsets van loks en treinstellen van Paul Bellon is gebeurt, nadat de mensen die gekocht hebben.
De enige die ik regelmatig zie verschijnen is op het TMM forum en gebouwd door Laufbe (Laurent)

Ik denk dat Paul hier nog rondhangt hoor, Peter, als lid ...

... en ...

... inderdaad Marc, wat is er met die gietvormen gebeurd ?
Ze hadden ook ooit oldtimers als gratis artikel en ook koetsen als gratis kado,
Man hebben wij toen frituurolie gekocht !  ;D ;D
Nog eentje : de western loc. Staat al jaren als diorama in een kast,



de diligence is één van die andere voornoemde modelletjes, de westernhuisjes van een waspoeder merk (Lucky Luke Town) en de achtergrond (met afwrijfplaatjes – indianenaanval) was ook iets van gratis, maar ik ben vergeten waar dat ooit bij zat.   :-\
Er was nog een vierde loc, maar daar ontbraken enkel stukken bij, herinner ik mij nog vaag, en die is spijtig genoeg verdwenen uit mijn collectie !  :'(
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

@Raf: ik begrijp niet goed waarom er seinen in een schaduwstation staan. Die kan je toch niet zien?
Kan je misschien toch wat uitleg geven hoe het werkt? Ik ben toch niet helemaal mee hoor. Sorry.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

hallo luc

het zijn geen seinen maar eerder sturingen
vroeger kan je dit met de relais van marklin doen of een signaal

eventjes proberen uit te leggen
je neemt een spoor van X lengt waar je BV 4 trein stellen op kwijt kunt
ingang van spoor X is de uitgang van station A
uitgang van spoor X is de ingang van station B
er komt een loc uit station A en rijd over spoor X tot einde spoor X en kan hier niet verder daar station B vol staat
er komt nog een trein uit station A en die zet zich netjes achter trein  op  spoor X
en zo kan dit verder gaan tot alle stopplaatsen bezet zijn (vergelijk met een schaduw station waar alle sporen in bezet zijn )
er kan er dus geen meer bij en dus blijven de stellen staan in station A

nu vertrekt er een trein uit station B en komt er dus terug plaats
dan vertrekt dus de eerste trein op spoor X en rijd station B binnen maar onder tussen schuiven alle stellen een plaatsje op
zo komt er terug ruimte en kan er weer een trein uit station A vertrekken

eigenlijk het zelfde principe op de gewone doorlopende baan maar dan zonder signalen en de treinen stoppen niet met uitbollen maar gewoon zoals in de ouden tijd (voorlopig)want er komt een pwm sturing aan de pic te zitten

hopelijk nu begrijpbaar

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

CiteerIk denk dat Paul hier nog rondhangt hoor, Peter, als lid

Ik weet dat Paul hier op het forum zit.
Het gaat ook niet over Paul, maar over degene die zijn bouwsets kochten.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Dank je Raf, het is duidelijk nu.
Ik denk dat het principe ok is. Goed idee voor wie lange sporen heeft in zijn schaduwstation.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

de modelbouwruimte gekuist en stof...zuigen.
En bezig alles te sorteren want soms doe ik 10 dingen tegelijk en opeens zit alles door elkaar.
Klinkt waarschijnlijk herkenbaar voor sommigen.