Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Citaat van: conducteur op 21 juni 2014, 09:41:36 AM
En nu graag even de foto :-[
Die discussie hebben we al gevoerd. Dus, daar herbeginnen we NIET mee!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

itchy

Citaat van: bollen neus op 21 juni 2014, 08:54:38 AM
De belichting LED warm wit en rood in beide locomotieven voorzien voor de dubbel tractie, eerste loc verzorgd ook de stroomvoorziening van de motor in de tweede tweede, de tweede zorgt voor de stroom van de LED. Enkel nog wat draadjes hier en daar wat vastleggen met tape en we kunnen beginnen aan de kap te veranderen van de TMY106, moet hier en daar wat extra stukken voorzien worden zoals spiegels, kleine oranje pinklichten (dienen voor traag rijden bij rangeren), en dan verder afwerken naar groot model, cabines schilderen en vervuilen. Wachten op donor model dat onderweg is uit Italië tja ze zijn schaars te vinden de juiste donors. ook al omdat Roco maar 2 modellen meer uitbrengt , rest wordt niet meer bijgemaakt,

Den Eric.
Dag Eric welke stroomvoerende koppelingen gebruik je?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michael

Citaat van: doomslu op 21 juni 2014, 08:21:52 AM
Als je het oppervlak van de stenen gladder wil houden kan je de voegen snijden met een mesje (X-acto bvb).

Zo deed ik het:
Uit een stukje (blauwe) isolatieplaat twee muurtjes gesneden en in vorm geschuurd (verschrikkelijk stof...).
Daarna steentjes ingesneden met een X-acto mes.


Luc de techniek is mij bekend, had gister alleen zo'n mesje niet voorhanden, waarschijnlijk krijg ik de platen in de loop van volgende week binnen, daarna ga ik "krassen" ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Citaat van: Michael op 20 juni 2014, 23:43:27 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 20 juni 2014, 22:11:07 PM
Michael,
Wie ben ik om je de les te spellen, maar ik denk moest je krassen met een iets scherper voorwerp dan een potlood,het resultaat nog beter zou zijn :-\

;)

Rudy je kan je zo vergissen ik denk dat het beter is om met een potlood te doen want dit was en stalen pen, veel te scherp (en te gehaast).

Mijn ervaring met die plaat is dat je niet materiaal moet wegnemen maar het materiaal moet samenpersen.  Na het samenpersen blijft het die vorm behouden.  Met een vulpotloodje (0.7mm) heb ik horizontale lijntjes getrokken.  Eénmaal erover en evalueren, nogmaals erover, evalueren,...  Bij de meeste lijntjes (zowel horizontaal als vertikaal) heb ik dit een 4 à 6 keren moeten herhalen.


Citaat van: Michael op 20 juni 2014, 21:54:44 PM
...ik weet niet of je wel eens naar de beurs in Houten gaat maar anders kan ik wel regelen dat je daar een plaat kan meenemen...

Michaël, vriendelijk van jou, maar Houten is 200 km enkel en dat is toch wel een eindje fietsen...


Citaat van: Klaas Zondervan op 20 juni 2014, 22:31:48 PM
Citaat van: PeterC op 20 juni 2014, 21:08:42 PM
Floormate lijkt van Dow te zijn. 
Lijkt niet alleen. Floormate en Roofmate zijn merknamen van Dow.

Dus de zoektocht vereenvoudigd: nu op zoek naar Dow producten in de buurt...

Citaat van: doomslu op 21 juni 2014, 08:21:52 AM
...in vorm geschuurd (verschrikkelijk stof...).

Inderdaad best buiten schuren (of de stofzuiger in de buurt houden).






Het blokje heeft eerst een basislaag gekregen van Revell Aquacolor 75 (Steingrau) en na (lange) droging een dikke wash met 84 (Lederbraun).  Nu drybrushen met terug Steingrau en Steingrau + variaties wit.



Groetjes, Peter


PeterC

Een pauze tijdens mijn tuin werkzaamheden en een beetje drybrushen (wel wat hulp gehad van Blondie):


Groetjes, Peter


Michael

Citaat van: Michael op 20 juni 2014, 21:54:44 PM
...ik weet niet of je wel eens naar de beurs in Houten gaat maar anders kan ik wel regelen dat je daar een plaat kan meenemen...

Citaat PeterC
Michaël, vriendelijk van jou, maar Houten is 200 km enkel en dat is toch wel een eindje fietsen...


[/quote] Iets teveel weggehaald

Peter ik lees hier ergens anders dat de wijze man uit Oilst naar Houten rijd, wellicht als je niks kan vinden dat dat een optie is.

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Lekker aan het bouwen:

EH 545 by Rail-Kees, on Flickr

De wagens die er gesleept gaan worden zijn ook al bijna klaar.

Havoc

Zoeken en doelloos rondsurfen omdat ik geen goesting heb om iets anders te doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Manier aan het zoeken om gemakkelijk te kunnen solderen van spiegels.

Den Eric.

Kautenbach


Kees-Jan


dani

bezig met het "tunen" en fijnstellen van de snelheidsmeter. 
De duivel si er mee gemoeid.  Eerst een kortsluiting, dan een niet werkend kristal, en nu het LCD display dat zich voor dood laat...

De werking is intussen ok, maar enkel nog het display.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

tsjoektsjoek

als men over de duivel praat, op dit moment ben ik bezig als Ollander de Rode Duivels aan te moedigen. 
                                                                                     


                                                                                         SUCCES
de sport verloedert
modelspoor verbroedert