Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

SuSke

Plantje gelijk op een dieet van Glycerine zetten in plaats van water  :)

OK, dan groeit het niet meer maar kan het ook niet meer bruin worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Is met glycerine niet gelukt. Ook geprobeerd met silica korrels maar ook geen succes!

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke


Eres

Misschien laat of een domme opmerking van mijn knt maar is dat niet de bekende brug over de Rijn waardoor de Duitsers uit eindelijk de slag hebben verloren iets van Remagen???

Wim

Gert Arkema

Dag Wim

Gedeeltelijk gelijk, ik ben vereerd dat je mijn brug aan zo'n grootse gebeurtenis linkt  :D . De rivier heb je goed, van de plaats enkel de eerste letter. Het platgooien van deze brug ( eerst gedeeltelijk in 1940, later grondiger in 1945) zal ongetwijfeld hebben meegewerkt aan de afbreuk van het Derde Rijk.

Het gaat echter om de Rijnbrug bij Rhenen.  Ik ben bezig, vergevorderd met het uitbeelden van station Rhenen vanaf de ingraving door de Grebbeberg tot halverwege de rivier. De pijler met de cijfers erop is zeg maar het laatste element in deze reeks, de boogbrug(gen) het sluitstuk.

Rangeerduivel

Waar ik nu mee bezig ben;

Dagen aan een stuk rangeersporen en een helling naar 12cm hoger niveau gelegd.
IK kan geen rail meer zien!!! ::)
Beneden heb ik nu totaal 6 rangeer-en doorrijsporen van +/- 3,5m lang.
De aangelegde helling dient om een kopstation te bereiken met nog eens 5 sporen van +/- 1,5m.
De bedoeling is om in het kopstation een 6218 diesel-trek/duw te laten stoppen met M2.

Daar het budget voorlopig niet toelaat om de Marklin trek/duw aan te schaffen,ben ik begonnen met een Lima M2 om te bouwen tot stuurstand,en hier wou ik even een vraagje aan koppelen;
Kan iemand mij een foto bezorgen van het front van de M2 Bordeauxrode stuurstand?
Ik vind enkel een mooie foto op www;Cooltrein-Marklin M2 met stuurstand,maar het lukt mij niet om deze af te printen.(ik en computers,niewaar...)
Het is de bedoeling de foto mee te nemen naar mijn "atelier"  (pc beneden,atelier boven = niet handig!)

Als iemand hiervoor een oplossing heeft,pPM graag,dan stuur ik mijn E-mail adres door.
Dank bij voorbaat
Rudy  ;)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 07 november 2013, 13:11:56 PM
(pc beneden,atelier boven = niet handig!)

Boven ook een PC'tje zetten hee Rudy ...   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mark7758

Of computer met 2 beeldschermen. (1 in de kelder en 1 boven.)  :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 07 november 2013, 13:37:43 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 07 november 2013, 13:11:56 PM
(pc beneden,atelier boven = niet handig!)

Boven ook een PC'tje zetten hee Rudy ...


Er staat er ééntje boven(zonder printer) maar dat heb ik aan een medeforumlid toegekend.

En met het geld van een degelijke PC kan ik de Marklin set ook aanschaffen,ik zou nog over hebben!!!

@Mark;
In de kelder staat alleen bier!  ;D ;)

;)

Michiel

Een hoop foto's van de M2 stuurstandrijtuigen vind je bijvoorbeeld hier. Er zullen er wel een paar zijn die meteen uit te printen zijn.

Wanneer je op Flickr zit: rechts klikken op de foto, kies dan "origineel", en dan kan je zonder probleem het beeld downloaden of uitprinten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

ach wat is degelijk... om wat te surfen en mailen is niet veel nodig ....    misschien eens een tabletje overwegen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

FREMO e.V. - afd België

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Rangeerduivel

@ Michiel,
Wreed bedankt et merci,ik heb wat ik nodig heb!   ;)

@ DANI,

De Marklin set kost 149€(excl.verzend),voor die prijs koop je niet veel pc-stuff,en een tablet is er,maar die heeft madam in beslag genomen... ;)


Eres

Zie het al ook jij heb thuis niks te zeggen gelijk aan ikke. Een forum lid hier heeft de luxe van een PP hier heeft men de luxe van een PM.

Wim