Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

#2760
Citaat van: OlivierV op 22 oktober 2013, 17:02:28 PM
Net mee klaar, Lima 2735 terug in orde gesteld voor een clublid.

Het zal nu moeten lukken dat een Lima-motor beter is dan een splinternieuwe Modeltorque vervangmotor!

::) ;)

OlivierV

#2761
Citaat van: Rangeerduivel op 22 oktober 2013, 17:50:36 PM
Citaat van: OlivierV op 22 oktober 2013, 17:02:28 PM
Net mee klaar, Lima 2735 terug in orde gesteld voor een clublid.

Het zal nu mopeten lukken dat een Lima-motor beter is dan een splinternieuwe Modeltorque vervangmotor!

::) ;)
Het rijdt alleszinds, wat er bij de plaatsing van de modeltorque miste was een messing buisje dat gebruikt werd bij de plaatsing van de standaardmotor, dat zal allicht het probleem geweest zijn met de positionering denk ik.
Maar zelfs met dat buisje is de positionering niet goed en krijgt de Modeltorque het lima aandrijvingssysteem niet in gang...  :-\
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Ben al de hele dag aan het zagen en en vijzen. :D (maw mijn 3 overige modulebakken in mekaar aan het flansen).

Ook tussen de soep en de patatten een Löwenbrau koelwagentje van zijn bierreclameopschrift aan het ontdoen zodat het een normale witte koelwagen wordt.
(heerlijk toch die vrije vrijdag voor een weekje vakantie).


Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Mijn baan aan 't vergroten,ik heb geen parkeerplaats meer,
Rangeerstation van 3x4m naar 6x4m spoor.
Altijd maar goederenwagens bijkopen en geen plaats meer om alles te zetten,laat staan te rijden!

wreed werk jong,wreed werk  :P :P :P

grtn
;)

OlivierV

Nieuwe baan maken met veel opstelruimte is de boodschap, dan ga je tot de constatatie komen dat je plotseling ineens heel weinig treinen en wagons hebt. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Sattrickske

Citaat van: OlivierV op 25 oktober 2013, 21:18:43 PM
Nieuwe baan maken met veel opstelruimte is de boodschap, dan ga je tot de constatatie komen dat je plotseling ineens heel weinig treinen en wagons hebt. ;)
Had ik ook, op het andere forum had men mij voor zot verklaard dat heel m'n schaduwstation vol met (opstel)sporen lag.  Wel nu, 'k heb ooit eens meegeboden op een openbare veiling waar bijna geen kat geïnteresseerd was en 't resultaat is nu dat ik al plaats tekort kom...  Dat veilingske heeft mij 14 locs en >100 wagons opgeleverd  :o

Dirky

Voor de zoveelste keer herorganisatie van de werkplaats. Had te weinig logische plaats voor seriewerkjes. Nu is er ook ruimte voor een toekomstige draaibank...
Ook aan het uitzoeken wat voor motorisatie ik zou kunnen gebruiken om de oude locs een nieuw leven te geven...

En dan zal ik mij toch eens moeten verdiepen in digitaal rijden. Ik ken er nog geen bal van  :)

oebr

een winkelpandje in H0



de ruwbouw is bijna klaar, er is al wat shading en grondverf op gezet, wat de foutjes meteen
wat duidelijker maakt - van werk komt (plamuur-)werk... ::)




Het gebouw moet een stock américain uit het begin van de jaren '90 huisvesten,
hier te lande niet zo bekend maar aan de maaskant best wel populair.
Te vergelijken met Gifi en Leenbakker.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

liefhebber

 

marc goovaerts

Ook Tom&Tom, Gamma,... kennen die stijl buiten de stadscentra. Mooi.

Eres

Citaat van: oebr op 26 oktober 2013, 15:24:01 PM
een winkelpandje in H0



de ruwbouw is bijna klaar, er is al wat shading en grondverf op gezet, wat de foutjes meteen
wat duidelijker maakt - van werk komt (plamuur-)werk... ::)




Ja La Foir is hier ook net over de grens in het G H Lux. Maar dan in het winkelcentra. Maar heel mooi gedaan de complimenten!!

Wim

Het gebouw moet een stock américain uit het begin van de jaren '90 huisvesten,
hier te lande niet zo bekend maar aan de maaskant best wel populair.
Te vergelijken met Gifi en Leenbakker.

Havoc

Het zal aan de foto liggen, maar eerst dacht ik "een bunker"... Verouderen kan een plus zijn, maar hier is het contrast tussen de foto en het model wel echt groot.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

staat nog in de grondverf !
Groeten Peter ;)

PS wanneer je dit gebouw zou passeren zou je denken dat gebouw heeft echt eens niks en jij toont het tegendeel !  :o

oebr

inderdaad, truukje uit de militaire modelbouw.

Onder de eigenlijke verflaag wordt al wat schaduwwerk en verwering aangebracht.
Dat heeft het voordeel dat bvb onafhankelijk van de belichting al bepaalde effecten subtiel doorwerken.
Ook bij autootjes kan je dat toepassen, in het midden van het dak wat wit en op de randen wat zwart - liefst in dégradé -
aanbrengen en daarover grijs en dan de deklaag in de gewenste kleur. Het resultaat is dan dat je niet zo'n brokje in 1 kleur bekomt -
wat soms wel bij die kleine dingen voorvalt - maar een dak dat echt wat meer 'leeft'.
Een gruwel voor vitrineverzamelaars, maar wie realistische diorama's bouwt kan hier best wel toffe dingen mee doen.



On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Eres

Inderdaad Red is dit de techniek van oa AFV die ik ook heb toegepast. Heb het ook geprobeerd op een bunker en dat ging redelijk. Ik zelf was ontevreden maar een ander vond het redelijk tot goed Maar dit is echt een goede techniek om mooie schaduw vlekken te maken als een soort verwering et is heel knap gedaan.

Wim