Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel


[/quote]
Dat zijn die van Gino (deze dienen als referentie) ;)
Bij dat ene van mij is de lijm aan het drogen.

Groet,
Olivier
[/quote]


ZEURZAK!!! een ander zijn foto gebruiken om mee te stoefen... ;D ;)

OlivierV

#2701
Citaat van: Rangeerduivel op 20 september 2013, 22:41:49 PM

ZEURZAK!!! een ander zijn foto gebruiken om mee te stoefen... ;D ;)
Referentie ;)

Hier een prent van mijzelve.


Stootblok in aanbouw by Olivier Vleminckx, on Flickr


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

niko

Deze stootblokken van jou en Gino zien er goed uit misschien moet ik me er ook maar eens aan wagen.
mvg Niko

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Het zijn precies gigantische stapstenen!  :o
Je titel is goed gekozen  ;)

Eres

In de wijn industrie is men aan het bezuinigen vanwege dat de kruk prijs te hoog wordt daar men zuiniger om moet gaan met kurk. Je hebt wel een aantal flessen nodig om je baan dan te voorzien en dat betekend in de avond een stevig glas wijn drinken?  De winkelier zie je graag komen als klant. Proost

Wim

Metpetergaathetbeter

Olivier,

in mijn leven heb ik al veel gezien, ik dacht zelf alles maar jij breekt toch alle rekords !  :o ::) ;D ;)

Groeten en santé Peter ;)

Dirky

Vandaag een paar oefeningen gemaakt...
De gevels in spoor 1 zijn verkoopbaar aan de gangbare prijzen. Dezelfde gevels ga ik ook maken in 0, H0 en (ja Michiel :)) zelfs N.
Het "rare" is dat er aan een H0 gevel niet minder werk is dan aan een spoor 1 gevel dus zou de prijs amper schelen. Dus heb ik met een beetje van alles geëxperimenteerd om de bouwtijd te verminderen.

Nog eens de reeks gevels en het station van Nederbrakel bovengehaald om te "vergelijken" met de spoor 1 gevels


Stukken voor café Leon op 1/87ste.


Te fijn is ook niet bruikbaar...  ;)


conducteur

Vandaag nuttige bezighouding gehad, een overzichtje:


In de treinclub moet ik zien 8x één relais en twee leds in te schakelen met een optocoupler.
Met een ILQ 620 optocoupler is het niet mogelijk om +/- 85-90mA te schakelen, met een extra transistor wel, dus eens uitgetest.



Een relais en twee leds heb ik vervangen door wat weerstanden rechts en een led om de werking zichtbaar te maken tijdens het testen.



Er ging in totaal zo'n 100mA door de kring, waarvan maar een klein deel voor de led in de optocoupler... Missie geslaagd dus. Nu een printje tekenen die dit in het achtvoud kan.


Verder nog eens wat verbouwingen gedaan op m'n bureau. M'n bureaulamp vervangen door een ordinaire tl-lamp met ingebouwde schakelaar. Geeft veel klaarder licht en een 'bijzonder' effect. Bij deze dus opgeruimd ook... Klaar om die kapotte 78xx voeding te repareren die op m'n bureau ligt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Terwijl vrouw, +dochter en kleinzoon op de hobbybeurs rondlopen ben ik op de parking het eerste model voor een nieuwe reeks aan het herwerken voor schaal N. Café Léon wordt nummer 1, dan ga ik de huizenrij van het stationsplein te Nederbrakel in beide richtingen verder....
Ondertussen ook bezoek gehad van een paar levensgenieters, Hugooke en z'n fantastisch aangename echtgenote... ;)


dani

rommelmarktje gedaan in Vlekkem en daar 2  oude vlakbedscanners op de kop getikt voor 3 euro per stuk (inclusief kabels en stroomadapters).

Eentje van die scanners is al helemaal gestript tot de "blote" bodemplaate n de "wagen".
De steppermotor is doorgemeten en gekoppeld aan een Arduino microcontroller...   En voilà,  zelfbouw SchiebeBühne, versie 3 !   Deze gaat het worden,ik voel het aan mijn water :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani

Je bent dus weer eens aan het shoppen gegaan. Ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Wim

dani

inderdaad, Wim.   2 scanners, elk voor 3 euro.   Daar kan niet veel verlies op zijn hee :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani

Ga je deze nog als scanners gebruiken of heb je andere plannen hier voor?

Wim

Cedric

Citaat van: oebr op 11 september 2013, 18:16:05 PM
paar weken geleden hier al een werkplaats voor modelloco's getoond. Om deze van dcc te voorzien had ik een multimaus gekocht,
maar omdat zo'n set in verschillende delen niet echt praktisch is heb ik de diverse elementen samen in een kastje gestopt en meteen ook de programmer van Lenz er bij gestoken.




Naar analogie met de x-bus wordt de regelaar via een din-fiche met de centrale gekoppeld,
wel in dit geval een 7-polige om verwarring met de x-bus te vermijden.

Heel erg netjes en praktisch!!  Ben ook aan het nadenken om zoiets te bouwen voor mezelf, maar waar heb je die gele steunen gevonden om de loc ondersteboven te leggen ?