Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 10 september 2013, 10:42:28 AM
Waterkoeling keer zijn onderhoud geven, 't werd tijd na meer dan een jaar te draaien.
Wat een hoop stof kruipt daar ook in...



Minder vriendinnetjes mee naar je kamer nemen,zal hem een hoop stof schelen!


;)

marc goovaerts

Ik heb vroeger eens met Milliput (toen nog één soort) de koplampen van een resin 51-kap 'boetserend' gerestaureerd die mijn vader met een grove handboor had proberen te openen om er lampjes in te kunnen steken.
Om de dunne opzetrandjes te krijgen heb ik toen -niet beter wetende - de Miliput met nogal veel water verdund tot een papje.
De hechting was wat minder, de droogtijd veel langer, maar het werkte wel.

OlivierV

#2642
Citaat van: Rangeerduivel op 10 september 2013, 10:47:34 AM
Citaat van: OlivierV op 10 september 2013, 10:42:28 AM
Waterkoeling keer zijn onderhoud geven, 't werd tijd na meer dan een jaar te draaien.
Wat een hoop stof kruipt daar ook in...



Minder vriendinnetjes mee naar je kamer nemen,zal hem een hoop stof schelen!


;)

Stof is nog het minste, een hele boel koperen blokjes zijn zwart geworden, dat wordt met Heinz Ketchup aan de slag gaan om ze te poetsen.

'k Zal deze avond misschien een verslagje schrijven. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Ik ben een filmpje aan het monteren van een spoor 1 baan door Patrick en mezelf gebouwd.  Om in het gepaste draadje op het forum te plaatsen ("Mag het wat groter zijn") en op onze site.

Nu is het aan het finaliseren in de software en dan wordt het op JOETJOEP gesmeten...

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Mijn computer blijft aanstaan tot dat filmpje bekeken is...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

werken, werken, werken.... conference calls.. crisis management in de u.S.
En ik zou zooooooo graag wat aan mijn treinbaan gaan sleutelen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

Citaat van: conducteur op 10 september 2013, 20:18:09 PM
Mijn computer blijft aanstaan tot dat filmpje bekeken is...

Kan nog even duren Rian,

Het gaat niet snel ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Heb wel geduld hoor, maar ben zeer benieuwd...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#2648
Ik ben het nu aan het converteren voor Youtube met Quicktime dus nog een uurtje of 2 oid.

Groetjes

LOL Quicktime :o  NOT!

EDIT op Youtube aan het zetten...  Dit is alvast de link...http://www.youtube.com/watch?v=1IdV1GFsbjM&feature=youtu.be
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

oebr

paar weken geleden hier al een werkplaats voor modelloco's getoond. Om deze van dcc te voorzien had ik een multimaus gekocht,
maar omdat zo'n set in verschillende delen niet echt praktisch is heb ik de diverse elementen samen in een kastje gestopt en meteen ook de programmer van Lenz er bij gestoken.





Naar analogie met de x-bus wordt de regelaar via een din-fiche met de centrale gekoppeld,
wel in dit geval een 7-polige om verwarring met de x-bus te vermijden.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

En ook ondertussen al goed gevorderd is - zoals het een deftige werkplaats betaamt - het logboek.
Alle locomotieven uit de collectie hebben hierin een eigen fiche met veel plaats om aanpassingen en onderhoud te loggen,
maar ook het dcc-adres (of adressen indien ze met twee samen rijden), de beschrijving van de beschikbare koppelingen, de functies enz... staan hierin opgelijst.




op de werkbank de goeie ouwe 5916.
Die moet eens deftig onderhoud krijgen om weer een husqvarna naar de kroon te kunnen steken,
en zoals alle roco-59'ers in de collectie zou wat supering geen kwaad kunnen.
Bij dit exemplaar komt de kap in de correcte livrei te staan (met groen dak en dikke gele band, en veel weathering),
en allemaal krijgen ze led-seinen, een cabine, ruitenwissers, enz...  dat wordt een van de volgende 'waar ben je nu mee bezig' 's wat mij betreft.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

dani

Cool idee.   Ik ga mijn access database nog wat uitbreiden met de "historiek" en dan een rapportje ontwikkelen  dat zo een pagina afdrukt.

Bedankt om dit even te delen, inspiratie opgedaan ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oebr

Citaat van: dani op 11 september 2013, 18:52:49 PM
Bedankt om dit even te delen, inspiratie opgedaan ....

graag gedaan, dat is de bedoeling he.  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

Citaat van: dani op 11 september 2013, 18:52:49 PM
Cool idee.   Ik ga mijn access database nog wat uitbreiden met de "historiek" en dan een rapportje ontwikkelen  dat zo een pagina afdrukt.

Bedankt om dit even te delen, inspiratie opgedaan ....

Ik heb zopas ook een database aangemaakt in Acces. Omdat ik er jaren niet meer mee gewerkt had was het even zoeken, maar het is me toch wonderwel gelukt. De merken kan ik gewoon aanklikken in een keuzelijstje, net als de spoorwegmaatschappij.
Heel leuk, maar allemaal heel basic.
Ik vraag me nu ook af of je ook foto's kan invoegen in Acces zodat ik van elk model een foto kan opvragen? Dat is iets dat ik nog niet gevonden heb, zo ver zijn we op school nooit geraakt. Het is enkel bij een inleiding van 2 lesuren gebleven en dan kan je niet veel leren natuurlijk.  :(

Wat heb ik allemaal opgenomen in mijn database:
Aankoop
Merk
Artikelnummer
Omschrijving
Loc-/wagentype
Loc-/wagennummer
Livrei
Decoder
Spoorwegmaatschappij
Belading
Extra info
Schaal (1/87 of 1/100 uit mijn beginnersjaren)
Aankoopprijs
Adviesprijs
Koll (enkel voor Märklin modellen uiteraard)

Als extra heb ik ook volgende 2 kolommen:
Verkoopprijs
Jaar van verkoop


Ben ik nog iets vergeten? Wat hebben jullie zoal opgenomen in jullie database?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

de velden komen ongeveer overeen met wat ik er in heb zitten.
Foto's kan je heel makkelijk invoegen in Access, afhankelijk van je versie.
Ik gebruik 2010 en dan is het een kwestie van een extra veldje  "OLE object" in je tabel op te nemen en dan kan je in je database gewoon een "paste" doen van een foto die je ergens gekopieerd hebt (met "copy" functie).  Of je kan het OLE lnken aan een foto op je PC door het pad in te stellen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.