Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

philippe_007

Momenteel een naam aan het zoeken voor mij minitreinbaan

Martin Welberg

Citaat van: Herwig op 16 september 2013, 19:15:03 PM
@ Martin,

Bakken:
- lijkt véél  B.B.  t.o.v. totale breedte van de bak?  (breedte = van links naar rechts..). Blijft er in verhouding nog voldoende bruikbare, zichtbare ruimte over...?
- die bovenlat (fries), hangt die er los aan (d.w.z. makkelijk demonteerbaar) ?    Anders wordt het afbouwen van de scenery een ware  "hernia"-bezigheid... ?
- dat linker platform, schuift dat in de B.B. van de linker buurbak...?
- ziet er anders wel solide en netjes uit...
- eigen poten of apart onderstel?

Avondgroeten,    Herwig

Dacht eerst ook dat het veel BB was tenopzichte van de bak zelf, beetje tekening helpt dat begrijpen..



groen is een bovenaanzicht en blauw de voorzijde..met 60cm BB en 30cm..

Dit deel BB



schuift in dit deel van je buurman..



klossen aan de binnenzijde bak..



waar deze poot inschuift, kruis erop en stabiel...





Fries en achterwand zijn demontabel, evenals beide BB's

Martin Welberg

Om even te laten zien hoe het in elkaar steekt..

de bak



achterwand..



fries...



en de BB..waarbij de BB bak en zijplaat 2x gebouwd/gezaagd moet worden..


Michiel

Martin, sorry dat ik het nog niet snap.  :-[ Waarom dient een norm als iedereen een blackbox nodig heeft om zich aan een andere norm aan te passen? Er is op het Benelux forum waarschijnlijk al heel veel over gepalaverd, maar wordt die blackbox niet als storend, complex en overbodig ervaren?  :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

Michiel de BB wordt juist als een pro ervaren omdat je binnen je modules vrijer bent met je sporenplan, en de breder BB maakt juist meer mogelijk..kijk als we de bakken door zouden willen koppelen dan moet je je kopschotten normeren, even als de gebruikte scenery materialen etc. Dan zou je dus even goed Fremo kunnen gaan doen. De aaneenschakeling van diverse scenes maakt het juist zo leuk, dat vond ik ook van de MSM forum baan...

BB uitgelegd met plaatjes..





met meer ruimte in de BB kun je je sporenplan binnen de module in mijn ogen vrijer leggen, er zij uiteraard ook mensen die wat over 2 bakken willen bouwen..

Michiel

Het concept van de MSM-forumbaan vind ik ook leuk, maar hier blijken we het te kunnen doen zonder die nogal opzichtige blackbox.  En je moet toch ERGENS normeren, ofwel de kopschotten ofwel de blackbox. Jullie verplaatsen het probleem alleen maar met die introductie van een extra blackbox. En veel brengt the niet bij... het spoor een paar cm dieper of dichter. Dat zal de toeschouwer een worst wezen.

Maar het maakt niets uit, het is jullie Benelux-forumbaan, jullie plezier. Jouw kast ziet er alvast bijzonder strak gebouwd uit.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#2691
Een schemaatje aan het uittesten op m'n breadbordje, alhoewel het nu opgegeven heeft na enkele keren functioneren. (soft latch--> met een knopje een relais/verbruiker aan en uitzetten)


Morgen eens een nieuwe blik hierop werpen, voor we in de namiddag naar school gaan, want vind de fout niet. Wellicht moe, tijd om te slapen dus!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Hi, het werkte, net voor ik naar school vertrokken ben. Nu net voor de lessen beginnen (school is gisteren begonnen) nog eens wat berekeningen gemaakt. De twee weerstanden hebben een te hoge waarde (100k, 39K zou beter zijn, dan zal het relais beter inschakelen)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Losse prutsen op een Rivarossi T2 slaaprijtuig aan het kleven een pctje aan het installeren voor een kennis.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Binco

Een lege decoder aan het programmeren voor een LSM T15,
Ook zonder lokprogrammer gaat dit ...  8) :o

niko

Vandaag de voegen van de vleesfabriek van Walthers "gevoegd"

mvg Niko

conducteur

Ik heb hier 2 zo'n 'werkplaatsmagazijnen', de ene heb ik aangekocht met het assortiment weerstanden, de andere bevat alle andere elektronica (condensatoren, ic's µc, schakelaars, connectoren).


Met de computer heb ik voor elk vakje een kaartje gemaakt in een specifieke kleur. (condensatoren zijn rood, ic's oranje, diode's groen, leds donkergroen, connectoren blauw).


Ik weet wel wat ik op voorraad heb, en wat niet maar de kleurtjes helpen toch de structuur erin te houden... In de treinclub heb ik nog zo'n kast staan en daar zijn diezelfde kleuren al erg van pas gekomen. Bv als iemand vraagt
heb je nog die schakelaar, of zijn er nog leds? Dan antwoord ik elektronicakast, blauwe of donkergroene kaartjes...

Vandaag even die verdeling bijgewerkt. Enkele onderdelen heb ik (voorlopig) geen eigen voorraad meer van, andere zijn erbij gekomen (zoals m'n 120 delige assortiment elco's 1-1000µF) . Weeral iets die op orde staat.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV


bron: prent van GVL enige pagina's terug.

Een stootblokje a la GVL aan het maken voor op Bellevue.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Olivier

Die zien er goed uit!

Wim

OlivierV

Citaat van: Eres op 20 september 2013, 20:45:12 PM
Olivier

Die zien er goed uit!

Wim
Dat zijn die van Gino (deze dienen als referentie) ;)
Bij dat ene van mij is de lijm aan het drogen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan