Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

OlivierV

Rudy, voor een clubbaan wordt wel meestal wat meer gebruikt dan een Multimaus. ;)

De Multimaus is gewoon een heel volwassen instapcentrale. Nu ik heb nog niet met die van piko gewerkt dus ik kan niet goed weten hoe dat gaat, maar zonder display en draaiknop lijkt het mij op het eerste zicht omslachtig.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ik kan het niet blijven zeggen Olivier,
Zoals het systeem van de Piko werkt,heb je helemaal geen draaiknop of display nodig.
Je moet enkel de loc kunnen zien om te weten wat hij doet,en daar reageer je op met je afstandsbediening.

Je hebt op je TV toch ook geen draaiknop meer nodig om hem luider of stiller te zetten,dat doe je toch ook met druktoetsen?

Ik weet natuurlijk niet van welk jaar je TV is... ;) :D

nota;in een schaduwstation bvb,waar je je loc niet ziet,is het eerder wat op de tast werken,dat geef ik toe

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 04 september 2013, 21:59:29 PM
Ik kan het niet blijven zeggen Olivier,
Zoals het systeem van de Piko werkt,heb je helemaal geen draaiknop of display nodig.
Je moet enkel de loc kunnen zien om te weten wat hij doet,en daar reageer je op met je afstandsbediening.

Je hebt op je TV toch ook geen draaiknop meer nodig om hem luider of stiller te zetten,dat doe je toch ook met druktoetsen?

Ik weet natuurlijk niet van welk jaar je TV is... ;) :D

nota;in een schaduwstation bvb,waar je je loc niet ziet,is het eerder wat op de tast werken,dat geef ik toe
TV met draaiknop voor het volume, hier ga ik even een patent op nemen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Ik heb de startdoos gekocht, met de 71 in voor de loc en de trein, en even geëxperimenteerd met de afstandsbedieningdie hier ergens moet liggen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rangeerduivel


[/quote]
TV met draaiknop voor het volume, hier ga ik even een patent op nemen. :D
[/quote]


Te laat,die hebben ooit bestaan,maar als je 'r nu nog eentje vindt,zal hij véél ouder zijn dan jij ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 04 september 2013, 23:17:56 PM

Citeer
TV met draaiknop voor het volume, hier ga ik even een patent op nemen. :D


Te laat,die hebben ooit bestaan,maar als je 'r nu nog eentje vindt,zal hij véél ouder zijn dan jij ;)
Dan ga ik voor de draaiknop met tv erin, het moet niet altijd nuttig zijn om cool te zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Daarnet mijnen rommel op mijn kamer een beetje opgekuist, moet ook nog keer mijn kast met mijn materiaal ordenen van mijn mama zodat alles samen zit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Net enkele locs hun smering nog eens gegeven en allerhande vuil en stof verwijdert tussen de wielen , en een anti-slipbandje vervangen van de 2005 , want die had er vandaag ééntje verloren.
We kunnen weer bollen!!

ERVIN

Ook heb ik al mijn groot-volumewagons een kleurtje gegeven , als voorbeeld heb ik een foto gebruikt van onze collega OMC.  ;)

Het grote voorbeeld.




En het model.


conducteur

Wellicht een grote verbetering tov voor de 'ingreep'.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 05 september 2013, 22:39:20 PM
Net enkele locs hun smering nog eens gegeven en allerhande vuil en stof verwijdert tussen de wielen , en een anti-slipbandje vervangen van de 2005 , want die had er vandaag ééntje verloren.
We kunnen weer bollen!!


Die van mij heeft dat ook regelmatig,bandjes verliezen.
zou dat een ziekte zijn van Roco?
Je hoort de bandjes bij de 6 assers zelfs wringen in de bochten,ook bij de Nohab 52 v Roco !

gr ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 05 september 2013, 23:45:35 PM
Citaat van: ERVIN op 05 september 2013, 22:39:20 PM
Net enkele locs hun smering nog eens gegeven en allerhande vuil en stof verwijdert tussen de wielen , en een anti-slipbandje vervangen van de 2005 , want die had er vandaag ééntje verloren.
We kunnen weer bollen!!


Die van mij heeft dat ook regelmatig,bandjes verliezen.
zou dat een ziekte zijn van Roco?
Je hoort de bandjes bij de 6 assers zelfs wringen in de bochten,ook bij de Nohab 52 v Roco !

gr ;)
Bandjes verliezen? Dat hebben mijn 20's nog niet gedaan, noch mijn 53 en type 204, sommigen daarvan hebben wel al ettelijke afstanden afgelegd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel



gr ;)
[/quote]
Bandjes verliezen? Dat hebben mijn 20's nog niet gedaan, noch mijn 53 en type 204, sommigen daarvan hebben wel al ettelijke afstanden afgelegd.
[/quote]


Zou het dan ook weer liggen aan mijn Piko 100 sporen?

Die vertonen buiten dat nog wel mankementen,o.a. bij de wissels.

Dit heb ik hier op het forum nog al ten berde gebracht,maar nooit enige reactie gekregen van andere Piko-rijders...

:-\

OlivierV

Dat week ik zo niet 1-2-3, de meeste afstanden worden door mijn machines op de club afgelegd, daar wordt er op Peco code 100 gereden en thuis op Fleischmann modelrail code 100.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Model-rail? Met de gele messing spoorstaven?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum