Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Spijtig, wat tegenslag gehad bij afplakken van model. Terug nu proper maken, bultjes wat wegwerken en terug beginnnen van in begin, tegenslag is ook een slag, beter dit dan een been af zeg ik altijd.

doomslu

 :D
Allez, volle moed terug aan de slag, Eric.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Lampjes vervangen door ledjes en een esu lokpilot V4.0 geinstalleerd. Waar? Hierin


M4 Oskar by modeltrainho, on Flickr

M4 Oskar by modeltrainho, on Flickr

M4 Oskar by modeltrainho, on Flickr

M4 Oskar by modeltrainho, on Flickr

Met kap erop

M4 Oskar by modeltrainho, on Flickr

M4 Oskar by modeltrainho, on Flickr

M4 Oskar by modeltrainho, on Flickr

M4 Oskar by modeltrainho, on Flickr

Het bovenste frontlicht is appart schakelbaar.

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

@ Cedric: goed gedaan, maar misschien moet je toch iets dimmen (de lichten hé!  ;)). Het lijkt enorm fel die verlichting, maar dat is een kwestie van enkele CV's aanpassen.


@ Herwig: kan goed zijn dat het een bouwpakket was, maar met enkel die foto kan ik dat niet weten. Ze zijn tenslotte kant en klaar verkocht geweest ook.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Ze staan op het laagste  :-[ .

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Cedric, is voor een stuurstand een functiedecoder geen betere zaak?

Ze geven wel goed licht, dat wel en als het te fel is dan zet je toch gewoon je zonnebril op?  8)

Groeten, Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Er zat geen aansluiting voor een decoder in. Kijk maar naar dit topicje:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,15719.30.html

en ik had toevallig nog een decoder liggen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Chrisrail

#2527
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

TBCédric

Citaat van: Chrisrail op 01 augustus 2013, 17:42:52 PM


groeten cedric



Waarschijnlijk in een gevecht gezeten tegen Mike Tyson,  :-\
precies een stuk uit z'n oor gebeten?  ???
zal een beetje herstelwerk aan zijn.  :o

Chris ;)

Deze had al eens een herstelwerk gehad. maar het is precies terug losgekomen   :'( :-[

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

stevend

Hoi,
Toch enige uitleg over het K rijtuig wordt verwacht?
Het is inderdaad een K rijtuig van ovb.
Waar ik me mee bezig gehouden heb is de kopse kant.
Dus de vouwbalg wat ingekort en schuin (naar onderen toe) gezet.
Dit om een dicht gevouwen balg te imiteren.
Wat handgrepen geplaatst. Dit uit "bloembinders draad" , of hoe het ook mag heten.
Bijkleuren en bevestigen.
Naar m'n mening een gans andere "look".
Dit wordt niet bij ovb bijgeleverd.

bollen neus

Citaat van: doomslu op 01 augustus 2013, 15:49:35 PM
:D
Allez, volle moed terug aan de slag, Eric.

Ik zal mijn best doen Luc.

Peter

Steven,

als je toch al zover gaat met het K rijtuig van buiten te verfijneren, zou ik ook ineens het interieur verbeteren, zoals bv. zijdelingse hoofdsteunen, venstertabletten, het interieur schilderen, figuren inzetten en verlichting inbouwen.
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

Daar heb je punt Peter.
Weet je trouwens of er daar ook gordijnen hangen . En dit in welke klasse,
en wanneer deze  verwijderd werden ?

Peter

#2533
Er hingen inderdaad gordijnen in die rijtuigen, maar wanneer die verwijdert werden weet ik helaas niet.
Zie op onderstaande link

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=6054.0
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Bedankt Steven voor de uitleg.
Ik ben nog eens naar de foto gaan kijken en ik zie niets verdachts. Als we niets verdachts zien, dan betekent dit dat de wijzigingen niet opvallen en dat ze perfect uitgevoerd zijn.
Als je moest twijfelen, dit is een compliment hé!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.