Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Metpetergaathetbeter

Cedric,  :-[

daar je een mening vraagt dacht ik, welnu zal ik daar eens op antwoorden. Persoonlijk vind ik alles nogal lomp om het met harde woorden te zeggen, als je dan zelf een aantal dingen zelf wil maken, i.p.v. overschoten van bouwdozen dacht ik waarom maak je geen gebruik van Lucifers(zijn er in alle maten), tandenstokers en tenslotte houten saté-stokken, mijn inziens kun je mits een kleine meerkost toch veel mooier ogende attributen voor de baan bouwen, dit is mijn mening mogelijks zijn er andere ?

Groeten Peter ;)

OlivierV

De haag is al redelijk gelukt, maar de hekjes zijn wat te grof. Natuurlijk zou ik eigenlijk zelf niet mogen piepen want ik heb nog zulk geen zaken gefabriceerd. Uiteraard merk ik wel dat er bij alles wat je maakt wel verbetering in zit. Je ballast is zeker geslaagd te noemen, de laatste berg/rotspartij is een stuk beter dan wat er eerst was. Dus het komt wel. ;)

Groeten,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Citaat van: OlivierV op 30 juli 2013, 22:22:10 PM
Uiteraard merk ik wel dat er bij alles wat je maakt wel verbetering in zit. Je ballast is zeker geslaagd te noemen, de laatste berg/rotspartij is een stuk beter dan wat er eerst was. Dus het komt wel. ;)

Groeten,

Olivier

Ik sta Olivier hier bij...  Je leert en neemt ook tips van anderen in acht.

Veel plezier met je avontuur en zoektocht ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Als je gewoon door de straat loopt dan zie je dat de één zijn tuintje ook veel beter "gelukt" is dan dat van de andere,mijn buur heeft ook een mooiere villa dan die van mij,en ga zo maar verder

Wat mij hierbij opvalt Cedric,is dat jij voor je leeftijd toch veel aandacht en en leergierigheid ten toon spreidt,en dat kan ik alleen maar toejuichen!
Onze hobby heeft voortdurend vers 'bloed' nodig,of anders sterft ze uit,en dat vinden wij in kerels als Cedric!
Wat ik onlangs bij een nieuw projektje in het begin gehoord heb,is "als je er zelf maar plezier in hebt",het resultaat komt op de tweede plaats.
En dat wil ik Cedric ook meegeven,als het voor jezelf goed is moet het voor een ander ook goed zijn,
Dus kort samengevat;doe zo voort,luister naar goede raad maar doe toch je eigen gedacht,en geniet ervan....modelbouw dient daarvoor!

gr Rudy

ps; En ik durf wedden dat het er in 't echt veel beter uitziet dan op de foto ;)

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 juli 2013, 21:39:21 PM
Cedric,  :-[

daar je een mening vraagt dacht ik, welnu zal ik daar eens op antwoorden. Persoonlijk vind ik alles nogal lomp om het met harde woorden te zeggen, als je dan zelf een aantal dingen zelf wil maken, i.p.v. overschoten van bouwdozen dacht ik waarom maak je geen gebruik van Lucifers(zijn er in alle maten), tandenstokers en tenslotte houten saté-stokken, mijn inziens kun je mits een kleine meerkost toch veel mooier ogende attributen voor de baan bouwen, dit is mijn mening mogelijks zijn er andere ?

Groeten Peter ;)




Peter, heb je ooit de hekken (van weides) in de ardennen gezien van boomstammen?  Ik vind het er wat op trekken?


groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Die palen zijn inderdaad wat te dik. Op de snijmat-foto zie je dat zo'n 2.5mm zijn, dat is omgerekend ruim 20cm.
Zoiets is OK voor opstaande masten, maar voor een afsluiting gebruikt men meer "hanteerbaar" hout.

De haag begrijp ik niet goed, tenzij je een afsluiting met klimop bedoelt. Daar lijkt het wel op  ;)

Maar in elk geval: Je bent met een interessante zoektocht bezig.
Ga zo door, leer van anderen en van jezelf. Je evolutie is mooi om volgen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Om Cedric toch wat bij te staan in zijn resultaat wil ik even volgende foto laten zien:


Bron: http://forum.veloravel.com/

De foto is genomen op de Chemin de la Collyre, een onderdeel van RAVeL ligne 150 tussen Houyet en Jemelle, aan de voet van het koninklijke kasteel in Ciergnon. Op de foto zijn het nog dunne balkjes, maar langs diverse RAVeLs zijn er ook dikkere gebruikt. Het resultaat van Cedric mag er voor mij dan ook zijn.
Misschien heeft hij ook helemaal geen lucifers (of mag hij er van zijn ouders geen gebruiken) en dan vind ik deze oplossing héél goed gevonden.


Misschien nog een andere tip: sommige merken van lekstokken (lolli's in Nederlands) hebben plastic stokjes die iets dunner zijn dan de dingen die je nu gebruikt hebt. Als je dus toch dunnere hekjes wil kan je nog steeds beginnen met te snoepen. Poets nadien wel je tanden want je gaat veel moeten snoepen om genoeg stokjes te hebben.  ;D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sattrickske

Ik spring ook Cedric bij...
Hekken zijn er in alle maten en gewichten.  Persoonlijk vind ik niks verkeerd aan dit hekken, de palen zijn wat dik, maar waarom niet?  Ik heb er al dikkere gezien...
Is gewoon een kwestie van smaak, en ik vind het knap dat wegwerp materiaal herbruikt wordt.

stevend

Wie niet probeert , niet wint .
Ga zo verder , maar vergeet de woorden van ervaren Gerolf niet.

Zie hier m'n probeersel


Jurgen

@ Steven: 'k zou zeggen knap, maar ik weet helemaal niet wat je gedaan hebt. Misschien wel nuttig om commentaren te krijgen.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 01 augustus 2013, 10:51:32 AM
@ Steven: 'k zou zeggen knap, maar ik weet helemaal niet wat je gedaan hebt. Misschien wel nuttig om commentaren te krijgen.  ;)
Ik snap het ook niet goed... Het verweren van de tuintafel?  :D  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Marklin kortkoppelingen gemonteerd! ;)

Herwig

K's...    ??????                            Raadselke... .:

Worden die ex-OVB-rijtuigen, tegenwoordig niet als zelfbouwpakket geleverd door Olaerts?
Dus     "Steven D"     heeft zelf een K-rijtuig in elkaar geknutseld, misschien, wat te waarderen valt... .

Middaggroeten  Herwig.

Herwig

K's,

[[   Die  "smileys"  of  "emoticons"    heb ikzelf er      niet      bijgeplaatst.    (???) ('k Ge-/misbruik die smoelekes niet)  ]]

Het groene rijtuig op de foto in reactie  #2513 van    "StevenD" ,  is toch een K-rijtuig, behoudens vergissing??

Groeten,    Herwig.

Rangeerduivel

Aha,als't zo zit... :-[,maar dat hij daar zelf eens wat uitleg over geeft

Zijn die hun (€)centen waard?
Handleiding,al dan niet,uitvoerig?
Passen die onderdelen goed in elkaar?
Resultaat testrit(je)?

Als hij ons daar allemaal eens op antwoordt,dan is't raadselke opgelost ::) ;)
Zo te zien op de foto valt de graad van afwerking,op de gietranden in de buffers na, best mee,of ligt dat ook aan de goede raad van 'ervaren Gerolf'? ;D
warme groeten
Rudy